آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

محقق داماد: جامعه‌ای که رانت و اختلاس دارد، نهی از منکر در آن معنای دیگری می‌یابد



محقق داماد،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

سید مصطفی محقق داماد در یادداشتی برای روزنامه اطلاعات درباره مرگ مهسا امینی و مسئولیت حاکمیت در این زمینه نوشت.

 

در این یادداشت بر لزوم برخورد با خاطیان اصلی تاکید شده و آمده است: در وقوع این حوادث به دنبال خاطی گشتن وحتی به مجازات خاطیان رده های پایین بسنده کردن نه درد وسوزعمومی را تسکین می بخشد ونه امیدی به عدم تکرارنظیر آن ایجاد می کند؛ زیرا این حوادث معلول است وباید درجستجوی علتها بود.

 

محقق داماد در ادامه به سرنوشت ماجرای کهریزک اشاره کرده و نوشته است: درحادثه ننگین زندان کهریزک سال ۸۸ به رغم وقوع جنایتی هولناک وننگین سرانجام به مجازات چند مباشر ضعیف منتهی شد واسباب اقوی نه تنها معفوبلکه برخی درمقامات برترمنصوب شدند ،درحالی که به یقین حادثه مزبور دال بر بی کفایتی وسوء مدیریت انان بود وچنانچه شایسته سالاری انجام می شد ازتکرارآن جلوگیری به عمل می آمد.

 

در ادامه این یادداشت تاکید شده است: درجامعه ای که فساد وسوء استفاده ورانت واختلاس وارتشا هرروز خبرش حتی از رسانه ملی به گوش می رسد وارقامش حیرت آوراست ،به یقین نهی از منکر معنای دیگری می یابد وموارد اهمی خواهد یافت وترجیح اهم برمهم روش خردمندان است.

 

محقق داماد در پایان با تاکید بر اینکه «تامین امنیت شهروندان اصلی ترین وظیفه قدرت حاکم است» نوشته است: قدرت حاکم نمی تواند با به کارگیری افراد ناآگاه ودادن لقب ارشاد ومرشد به آنان‌ موجبات سلب آسایش شود . این گونه القاب شایسته صالحان علمی وعملی است.

 

انتخاب

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------