آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

آیت الله بیات زنجانی: اگر مردم نخواهند نمی‌توانید بگویید من حق هستم/ پیامبر هم فوق قانون نبود



اخبار,اخبار سیاسی,آیت الله بیات زنجانی

آیت الله بیات زنجانی با تاکید بر این موضوع که انسان ذی حق است و حاکمیت خدمتگزار مردم است، گفت: اگر مردم موظف هستند، حاکم هم موظف است. سوال حق مردم است، اعتراض حق مردم است، اگر مردم می‌خواهند بدانند حق آنهاست و اگر گله‌مند هم هستند حقشان است.

به گزارش جماران، آیت الله بیات زنجانی تاکید کرد: بهشتی اگر در قید حیات بود، ما امروز با خیلی از مشکلات مواجه نبودیم. اگر بهشتی در قید حیات بود، با خیلی از تفسیرها و نظارت‌ها مواجه نبودیم.

 

مراسم بزرگداشت شهید آیت الله بهشتی در سالروز شهادت ایشان با حضور چهره‌های فقهی، سیاسی و خانواده شهدای هفتم تیر در کانون توحید تهران برگزار شد.

 

آیت الله بیات زنجانی سخنران این مراسم بودکه سخنان خود با عنوان «انسان محق یا انسان مکلف» ایراد کرد.

 

آیت الله بیات زنجانی با ذکر این موضوع که پانزدهم شعبان سالگرد شهادت دو بزرگوار است یکی حمزه سیدالشهدا و دیگری سید شهدای انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی گفت: متاسفانه در این انفجار گروهی از انسان‌های صادق، خالص، مردمی و بزرگوار از مجلس، دولت و شورای مرکزی حزب جمهوری شربت شهادت را میل کردند.

 

این مرجع تقلید سپس با ذکر شش شاخصه انسان از دید قرآن که به اعتقاد مسلمانان تحریف نشده است به بررسی مکلف بودن یا محق بودن انسان پرداخت.

 

آیت الله بیات زنجانی با تاکید بر این موضوع که انسان ذی حق است و حاکمیت خدمتگزار مردم است، گفت: اگر مردم موظف هستند، حاکم هم موظف است. سوال حق مردم است، اعتراض حق مردم است، اگر مردم می‌خواهند بدانند حق آنهاست و اگر گله‌مند هم هستند حقشان است.

 

وی افزود: مبنای مشروعیت خواست و بیعت مردم است. اگر مردم نخواهند نمی‌توانید بگویید من حق هستم.

 

آیت الله بیات زنجانی سپس با یادی از شهید آیت الله بهشتی گفت: ما انسان‌هایی را از دست دادیم که جوهره وجودشان فقهی بود. شهید بهشتی فقیه صاحب رای اما مقید به قانون بود. وی اگر در قید حیات بود، ما امروز با خیلی از مشکلات مواجه نبودیم. اگر بهشتی در قید حیات بود، با خیلی از تفسیرها و نظارت‌ها مواجه نبودیم. مطمئنا کارهایی که صورت گرفته عمدتا به سبب عبور از قانون اساسی یا قائل شدن استثنا در آن است.

 

وی ادامه داد: به عنوان یک طلبه عرض می‌کنم که پیامبر هم فوق قانون نبود. اگر مبنای عمل ما قانون بود هرچند نمی‌گویم قانون اساسی کامل است اما اگر به همین قانون عمل می‌شد وضع این نبود.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------