آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد

احمد علیرضابیگی گفت: «دولت باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات خودش استفاده کند تا وقتی انتقاداتی صورت می‌گیرد، آن را حل کند و کارنامه موفقی از…

جهانگیری: دولت به تنهایی قادر به مدیریت کشور نیست



اخبار,اخبار سیاسی,اسحاق جهانگیری

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت به تنهایی قادر به مدیریت کشور نیست و باید مردم به کمک دولت بیایند.

به گزارش مهر، اسحاق جهانگیری بعد از ظهر سه شنبه در شورای اداری استان اصفهان اظهار داشت: امروز کشور با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می کنند نه اینکه در وضعیت بحرانی قرار دارد بلکه نیاز به مدیریت خوب است که بتوانیم مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر بگذرانیم.

 

وی بیان داشت: دشمنی امریکا با ایران سابقه ۴۰ ساله دارد اما امروز که با ایجاد فشار و بحران اقتصادی وارد تنش با ما شده است وضعیت بسیار متفاوت است و نیاز به همدلی مردم و ورود هرچه بیشتر نخبگان داریم.

 

معاون اول رئیس جمهور با اظهار اینکه دشمن در صدد است که اقتصاد ایران را در حوزه نفت، تجارت و بخش های مختلف اقتصادی دچار خلل کند، گفت: دولت با برنامه‌ریزی دقیق بدنبال رد کردن شرایط بحرانی است اما به تنهایی قادر به این کار نیست.

 

خروج آمریکا از برجام باعث غافلگیری ما شد

وی با اظهار اینکه اصفهان از ویژگی‌ها و برتری‌های بالایی برخوردار است، اعلام کرد: هیچ تحول سیاسی و پیشرفت اقتصادی نیست که اصفهان در آن نقشی نداشته باشد بنابراین مشکلاتی که امروز مردم اصفهان با آن مواجهند، قطعا کشور را درگیر خواهد کرد.

 

جهانگیری با اشاره به اینکه اگر در اصفهان تصمیمی گرفته شود که به رونق اقتصادی کمک می کند، پشتیبانی خواهیم کرد، گفت: مشکلات پیش رو فلج کننده نیست و ما توانمندی های زیادی در کشور داریم و باید آنها را کشف کنیم.

 

وی با بیان اینکه خروج امریکا از برجام باعث غافلگیری ما شد، گفت: ایران در برجام به تمام تعهدات خود عمل کرد و آژانس بین المللی هم این را تایید می کند.

 

صرافی ها تعطیل نمی شود

معاون اول رئیس جمهور با اعلام اینکه به دنبال ثبات ارزی در کشور هستیم و به زودی شاهد آن خواهیم بود، بیان داشت: تمام کالاهای اساسی وارد کشور خواهد شد.

 

وی به عرضه نفت در بورس اشاره کرد که عده ای می ترسند با این اقدام شاهد تجربیات قبل باشیم، بیان داشت: خواهان ایجاد تبادلات بانکی و تخصیص ارز دولتی به گروه های فعال اقتصادی هستیم.

 

جهانگیری با بیان اینکه صرافی ها تعطیل نخواهند شد، بیان داشت: با ایجاد مشکلات ارزی بدنبال اجرای اقداماتی بودیم که مردم در فشار نباشند و امروز به اعتماد مردم بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم.

 

وعده قطعی برای اجرای مصوبات حوضه زاینده رود

وی با بیان اینکه حیات زاینده رود برای تمام مسئولان و هرکسی که در دولت قرار بگیرد چه قبل و چه بعد از ما پر اهمیت است، گفت: در این دولت مصوباتی برای احیای زاینده رود داریم و وعده قطعی می دهیم که این مصوبات اجرایی شود.

 

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد زاینده رود است اما آیا رئیس جمهور باید دستور جاری شدن آن را بدهد، ادامه داد: می دانیم که حیات اصفهان به زاینده رود بسته است و این خشکسالی مستمر نخواهد بود.

 

افزایش بیکاری اصفهان ناشی از بی مسئولیتی مدیران استان است

وی که بالا رفتن میانگین بیکاری در اصفهان از سطح کشور را از بی مسئولیتی مدیران اصفهان دانست، افزود: نباید مسئولان اصفهان با افتخار این آمار را اعلام کند بلکه انتظار می رود که برای توسعه اشتغالزایی در اصفهان گام‌های جدی برداشته شود.

 

جهانگیری با بیان اینکه ما نباید با سخنرانی مشکلات را حل و فصل کنیم بلکه باید راه چاره حل مشکلات را بیابیم و عملی کنیم، ادامه داد: اگر دست همکاری به سوی مردم بلند کردیم نه اینکه در کارهای مدیریتی مشارکت کنند بلکه از هر ایده ای که سبب رونق اقتصادی کشور شود، حمایت خواهیم کرد.

 

وی اضافه کرد: مشکل آب تنها خاص مردم اصفهان نیست و بسیار از استان ها وضعیت اسفباری دارند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------