آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

سخنگوی حزب اعتمادملی: استیضاح‌کنندگان ظریف خود را استیضاح کنند که جلوی تصویب لایحه پولشویی را می‌گیرند



اخبار,اخبار سیاسی,اسماعیل گرامی‌مقدم

اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتمادملی در نشستی خبری با اشاره به اینکه «رفع حصر یکی از مطالبه‌های مردم از روحانی بود و در همه تبلیغات انتخاباتی مطرح شد» گفت: «پیگیری‌ها از روسای قوا و مسئولان منجر به تسهیل وضعیت آقای کروبی شد. در شرایط کنونی که کشور در تنگنا قرار دارد، رفع حصر گشایشی در جهت انسجام بخشیدن است.»

اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتمادملی در نشست خبری با اشاره به انتخابات روز جمعه این حزب برای انتخاب روسای کمیته‌ها بیان کرد: جلسه شورای مرکزی درباره انتخاب روسای کمیته‌ها با برگزاری انتخاباتی که رای آن به صورت مخفی بود انجام شد.

 

 

اسماعیل گرامی‌مقدم با اشاره به انتخابات روسای کمیته‌های حزب اعتمادملی گفت: کمیته اجرایی حزب که براساس اساسنامه به‌وسیله قائم مقام تشکیل می‌شود شامل 9 کمیته است که روسای آن دیروز (جمعه 9 آذرماه) با برگزاری انتخابات در شورای مرکزی حزب اعتمادملی انتخاب شدند.  

 

گرامی‌مقدم در ادامه با اشاره به افراد انتخاب شده برای کمیته‌ها عنوان کرد:

 

اسامی روسای کمیته‌ها بر اساس نتیجه انتخابات به شرح زیر است:

محمدجواد حق‌شناس، رییس کمیته انتخابات

محمدعلی افشانیف رییس کمیته بین‌الملل

محمدصادق جوادی‌حصار، رییس کمیته تشکیلات

ابراهیم امینی رییس کمیته انضباطی 

اسماعیل گرامی‌مقدم، رئیس کمیته حمایت

حسن کریمیان، رییس کمیته مناطق

فیروز محمودی، رییس کمیته آموزش

حجت نظری، رییس کمیته روابط‌عمومی

رحمت‌الله خسروی، رییس کمیته مالی و پشتیبانی 

 

 

سخنگوی حزب اعتمادملی با اشاره به اینکه «رفع حصر یکی از مطالبه‌های مردم از روحانی بود و در همه تبلیغات انتخاباتی مطرح شد» گفت: در دو سال گذشته فعالیت‌های زیادی از طرف نمایندگان مجلس صورت گرفت و ملاقات‌های زیادی با روسای قوا و مسئولان امنیتی و حتی دبیر شورای امنیت جناب آقای شمخانی انجام شد که منجر به تسهیل وضعیت آقای کروبی شد. بنابراین خانواده درجه یک آنها یعنی فرزندانشان توانستند با او ملاقات کنند.

 

 

او در ادامه با تاکید بر اینکه تنها گشایش در حال حاضر در همین سطح بوده گفت: حتما مطالبه ما به عنوان حزب اعتمادملی این است که در شرایط کنونی که کشور در تنگنا قرار دارد، رفع حصر گشایشی در جهت انسجام بخشیدن است.

 

 

گرامی مقدم بیان کرد: موضوع رفع حصر یکی از مطالبات اصلی مردم در انتخابات 96 بود و هر کجا که آقای روحانی حضور پیدا کرد مردم به این موضوع تاکید کرد.

 

گرامی‌مقدم با بیان اینکه رفع حصر را همچنان دغدغه جامعه و انسجام بخشی جامعه می‌دانیم، بیان کرد: از همه مسئولان انتظار داریم که در شرایطی که به جنگ اقتصادی وارد شده‌ایم و شرایط برای مردم سخت شده و از طرف دیگر مسئله حصر همواره به عنوان نقض حقوق بشر در خارج از ایران مطرح می‌شود از سر دلسوزی انتظار رفع حصر داریم.

 

سخنگوی حزب اعتمادملی در ادامه این نشست در مورد آخرین وضعیت این حزب با اشاره به برگزاری کنگره حزب توضیح داد: «روند بررسی صلاحیت‌های کنگره حزب اعتماد ملی در حیطه مسئولیت وزارت کشور است.» به گفته گرامی‌مقدم حزب دبیرکل و شورای مرکزی خود را انتخاب کرده و قائم مقام امور مربوط به حزب را به نیابت از دیبرکل پیش می‌برد، بنابراین خللی در کار حزب به وجود نیامده تا مسیر قانونی خود را در کمیسیون ماده 10 احزاب ادامه دهد، اما تایید صلاحیت در حیطه اختیارات وزارت کشور است.

 

گرامی‌مقدم با اشاره به اینکه «هدف این است که شورای عالی سیاستگذاری جبهه‌ای عمل کند و از عملکردهایی که به باندبازی منجر شود، اجتناب می‌کنیم» گفت: همه تلاش ما این است که شورای شهر تهران هم که برآمده از تصمیم شورای عالی سیاستگذاری است نیز جبهه‌ای عمل کند و تصمیم‌گیری‌ها باید جبهه‌ای باشد. بنابراین اعضایی از حزب اعتمادملی که در شورا هستند هم همین رویکرد را داشته‌اند.

 

او با اشاره به انتخاب پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران بعد از بازنشستگی افشانی گفت: «اعتماد ملی با پافشاری به همین معیارها و بدون توجه به اینکه افراد به کدام حزب یا جریانی وابسته هستند به فرد باصلاحیتی مانند آقای حناچی رای داد.»

 

گرامی‌مقدم با تاکید به اینکه گفته می‌شود برخی از اعضای بازنشسته از رهبری اجازه گرفتند و در جایگاه خود ابقاء شدند گفت: باید تحلیل کرد که چه شد شهردار تهران و نه شخص آقای افشانی که همطراز با وزرا بود با جوسازی‌های که انجام گرفت، شامل این قانون شد. در مقطعی حتی به ‌گونه‌ای پیش رفت که مطرح شد این قانون، قانون منع بازنشستگی صرفا افشانی است.

 

اوبا اشاره به قانون خدمات کشوری و تاکید بر اینکه شهردار تهران مستخدم دولت نیست، افزود: حقوقدان‌ها هنوز هم تاکید دارند که شهردار شامل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگی نمی‌شود.

 

سخنگوی حزب اعتمادملی در پاسخ به سوالی در مورد مباحثی مانند استفاده شهردار سابق تهران از یک قومیت گفت: گفته‌اند که آقای افشانی از یک قوم خاص استفاده کرده در حالی که تنها 6 انتصاب از 27 انتصاب ایشان این‌گونه بودند.

 

او با تاکید براینکه برخی به بهانه علاقه‌مندی افشانی به قدرت علیه او دروغ پراکنی کردند، بیان کرد: بعد از شهردار شدن آقای افشانی برخی تحمل این را نداشتند و روزی یک دروغ علیه افشانی شلیک کردند.

 

گرامی‌مقدم با تاکید بر مباحث قانونی بر سر شهردار ماندن افشانی گفت: بر این اساس ما از طریق مجلس پیش رفتیم که در آنجا هم نمایندگانی که به یک حزب تعلق داشتند، تلاش کردند تا هم‌طرازی آقای افشانی نیاید.

 

او در ادامه عنوان کرد: وزیر کشور با اشاره به همین روشی که برخی از رهبری اجازه گرفتند به آقای افشانی پیشنهاد داد تا بماند و ایشان نپذیرفتند و این نشان می‌دهد که شیفته خدمت بود و نه قدرت.

 

گرامی‌مقدم درباره وضعیت دفترهای استانی حزب اعتمادملی گفت: در چند استان باید دبیرها تغییر کنند و برخی هم دبیر ندارند و باید برای آنها دبیر تعیین شود.

 

او در پاسخ به اینکه چه برنامه‌ای برای انتخابات 98 دارید، گفت: کمیته انتخابات آقای حق‌شناس هستند و قبلا هم بودند کارها انجام شده و به صورت میدانی بررسی انتخابات مجلس آینده را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

 

گرامی‌مقدم با اشاره به وضعیت کمیته انتخابات عنوان کرد: دو سناریو را در دستور قرار می‌دهیم که یکی از آنها استانی شدن انتخابات است و اگر این کار انجام شود برنامه‌ریزی‌های حزب کاملا تغییر می‌کند. اگر هم به شکل قبل باشد سناریوی خود را دارد اما انتخاباتی که در پیش داریم حتما با هماهنگی شورای عالی سیاستگذاری خواهد بود.

 

سخنگوی حزب اعتماد ملی در ادامه با اشاره به وضعیت شورای عالی سیاستگذاری مطرح کرد: اگرچه نقدهایی به شورای عالی سیاستگذاری داریم و از این ترکیبی که در شورا هستند همچنان ناخرسند هستیم و ایرادتی وارد است، اما به دلیل اینکه اعتقاد به کار تیمی و گروهی داریم حتما توان حزب اعتمادملی را در شورای سیاستگذاری به کار می‌گیریم تا جمع اصلاح‌طلبان در انتخابات نتیجه بگیرد.

 

او با توجه نقدها نسبت به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: باید اعضا دبیران و اعضای حزبی باشند. پیشنهاد حزب اعتمادملی برای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان این بوده که وزن را به احزاب بدهند و تعداد اشخاص حقیقی کم شود و حتی به صفر برسد.

 

گرامی‌مقدم تاکید کرد: با اصل پارلمان اصلاحات با این شکلی که مطرح می‌شود و مبهم است مخالف هستم، چون ممکن است افراد حقیقی بار دیگر رای بیاورند و تشکیل پارلمان نهاد حزب را ضعیف می‌کند. بنابراین شورای عالی باید اصلاحاتی در درون خود انجام دهد و مهمترین آن هم این است که وزن اصلی به حزب‌ها تعلق گیرد.

 

سخنگوی حزب اعتمادملی با اشاره به تلاش گروهی در مجلس برای به صحن آودن طرح استیضاح محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه بیان کرد: استیضاح حق نمایندگان است اما یادمان نرود که همین آقای ظریف با هنری که در حوزه دیپلماسی داشت، برجام را به جایی رساند که دشمنان ما از آن ناراضی هستند و آن تفاهم‌نامه را نپذیرفته‌اند. اسراییل، آمریکا و عربستان که دشمنان ما هستند این قرارداد را قبول نکرده‌اند.

 

او افزود: این در عرصه بین‌المللی به نفع ما شد چون اگر خواستند نفت ما را به صفر برسانند، نتوانستند و بسیاری از کشورهای حتی حامی آمریکا تحریم‌ها را قبول نکرده‌اند.

 

گرامی‌مقدم با اشاره به اینکه این وضعیت بیخود به دست نیامده و حاصل تلاش‌ها در دوره اول آقای روحانی و رهبری ظریف است، بیان کرد: با توجه به مشکلاتی که در کشور داریم افرادی که می‌خواهند ظریف را استیضاح کنند باید خود را استیضاح کنند که جلوی تصویب لایحه پولشویی را گرفته‌اند.

 

او بیان کرد: مسئله‌ای که آقای ظریف مطرح کرده‌اند بسیار روشن است، ایشان مخالف پولشویی و موافق الحاق ما به کنوانسیون‌های بین‌المللی هستند، این به خودی خود به نفع نظام بانکی و مالی ما است. این مشکلی ندارد که آقایان برافروخته شوند، سند روشن پولشویی در کشور ما وضعیت نظام بانکی‌مان است.

 

سخنگوی حزب اعتمادملی با اشاره به وضعیت جریان اصلاحات عنوان کرد: روحانی نتوانسته به مطالبات مردم جامه عمل بپوشاند.

 

او با اشاره به عدم تحقق مطالبات بدنه اجتماعی اجتماعی اصلاح‌طلبان که به روحانی رای دادند، گفت: بیشتر ستادهای انتخاباتی روحانی در استان‌ها با اصلاح‌طلبان بود اما کابینه او کاملا برعکس بود و کابینه را به دست راست معتدل داد. این در تاریخ ثبت می‌شود که یک رییس‌جمهور به یک جریان سیاسی رودست زد و به حامیان خود پشت کرد.

 

گرامی‌مقدم در ادامه افزود: تندروهای جناح راست می‌گویند که مقصر وضع موجود اصلاح‌طلبان هستند که به آقای روحانی رای دادند اما باید بگویم که ما از رای خود پشیمان نیستیم، ما به منافع ملی توجه کردیم و آقای روحانی را انتخاب کردیم، ایشان هم در بسیاری از حوزه‌ها موفقیت‌های خوبی به دست آورده است.

 

او تاکید کرد: همه چیز دست دولت نبوده، برخی اتفاقات در سیاست خارجی هم در رقم خوردن برخی کاستی‌ها موثر است. برخی هم در داخل سنگ‌اندازی کردند و چوب لای چرخ دولت گذاشتند و آنها هم در وضعیت پیش آمده مقصر هستند.

 

سخنگوی حزب اعتمادملی در پایان تاکید کرد: بسیاری موضوعات مانند حقوق بشر را آقایان تندرو به آن دامن زدند.

 

اعتماد آنلاین

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------