آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

حیدری: استیضاح در شرایط فعلی کشور اولویت نیست



اخبار,اخبار سیاسی,غلامرضا حیدری

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح وزیران در شرایط فعلی کشور در اولویت نیست و باید ابزار نظارتی استیضاح به درستی و در جای خود استفاده شود.

غلامرضا حیدری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: استیضاح یک ابزار نظارتی نمایندگان مجلس است و از این ابزار اگر در جایگاه خودش استفاده نشود، باعث سست شدن آن می شود.

 

وی تصریح کرد: اگر از این ابزار نظارتی به درستی و در جای خود استفاده نشود، برد خودش را پیدا نخواهد کرد و تاثیرگزاری خود را از دست می دهد.

 

این عضو فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: سوالات بایستی حتی الامکان در مسائل ملی و کلان کشور و بحث عمومی باشد، ما نمایندگان نباید صرفا به دلیل آن که مدیری را می خواهیم جا به جا کنیم، وزیران را استیضاح کنیم، این کار در شان ما نیست.

 

حیدری با اشاره به این که ما نمایندگان نباید در عزل و نصب مسوولان اجرایی دخالت کنیم، گفت: این کار یک باتلاق است، اگر که بخواهیم در عزل و نصب مدیران دخالت کنیم، دستگاه اجرایی اختیارات خود را دارد، این درست نیست که به این عنوان وزیران را استیضاح کنیم.

 

وی تاکید کرد: امروز ما باید شرایط، مقتضیات و اولویت های کشور را ببینیم، هم اکنون ما در شرایط تحریم هستیم و بودجه آماده بررسی در مجلس می شود، در این شرایط باید به این اولویت ها پرداخته شود.

 

وی تصریح کرد: این که ما به یک وزیر بگوییم چرا یک مدیر را برداشتی و چرا یکی دیگر را برنمی داری در شان مجلس نیست و بازتاب عمومی خوبی در جامعه ندارد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: امروز ما باید بدانیم اولویت های کشور چیست و مردم از ما چه می خواهند.

 

حیدری افزود: با توجه به اولویت های اصلی کشور، این استیضاح ها را که جنبه محلی دارد را به صلاح نمی دانم و قطعا نمایندگان در این موضوع دوراندیشی خواهند داشت و همه جوانب را خواهند سنجید.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------