آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

فعال سیاسی اصلاح طلب: برخی نمایندگان برای جمع آوری رای به بودجه فشار می آورند



اخبار,اخبار سیاسی,سعید شریعتی

فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس در سال آینده، گفت: برخی نمایندگان برای اینکه در سال 98 از حوزه انتخابیه خود رای جمع‌آوری کنند، به بودجه فشار آورده تا سهم حوزه انتخاباتی خود را بالاتر ببرند.

«سعید شریعتی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به نقش هم‌گرایی نهادهای مختلف برای حفظ اولویت‌های بودجه 98 گفت: سال آینده یکی از سخت‌ترین سال‌های اقتصادی ایران است و مجموعه شرایط حاکی از این است که دولت در تامین منابع بودجه‌ای به شدت دچار مشکل خواهد بود. بنابراین دولت، مجلس و شورای نگهبان در وهله اول باید عزم خود را برای کاهش هزینه‌های اضافی دولتی جزم کنند.

 

وی ادامه داد: از جهتی تحریم‌های نفتی و مشکلاتی که برای فروش نفت ایران توسط آمریکا اعمال شده است، می‌تواند درآمدهای نفتی کشور را کاهش دهد و از طرفی رکود حاصل از تحولات ناشی از نوسانات نرخ ارز و آسیب‌های جهش قیمتی تاثیراتی روی بازار تقاضا و عرضه کل گذاشته ‌است که طبعا درآمدهای مالیاتی دولت را هم تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

 

شریعتی در ادامه با اشاره به راهکار کاهش هزینه‌ها در این شرایط افزود: یکی از راه‌های کنترل اوضاع این است که دولت در بخش هزینه‌ها انقباضی عمل کند و در واقع هزینه‌های دولت را کاهش دهد. در عین حال به دلیل شرایط اجتماعی موجود و رسیدگی به اقشار و اصناف مختلف دولت در جهت بودجه رفاهی، نمی تواند در موارد رفاهی، حقوق و دستمزد سخت‌گیرانه عمل کند.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: دولت موظف خواهد بود از بودجه‌های اضافی که به دستگاه‌های حاشیه‌ای غیرمرتبط با اموال عمومی صرف نظر کرده و انقباضی عمل کنند. کاهش هزینه‌های دولتی تا سرحد امکان و پیدا کردن روش‌هایی برای تامین درآمدهای جدید و تغییر تراز تجاری به سمت مثبت و افزایش صادرات لازمه‌اش این است که در زمینه رکود اقدامات مثبتی انجام دهیم.

 

شریعتی همچنین هدفمندی هرچه بیشتر یارانه‌ها را در این شرایط ضروری دانست و خاطرنشان کرد: لازم است دولت هدفمندی یارانه‌ها را جدی‌تر دنبال کند و از توزیع پول نقد میان اقشاری که نیازی به این مبالغ ندارند، خودداری کند تا بتواند منابع لازم را برای حمایت از دهک‌های پایین جامعه در بودجه لحاظ کند.

 

وی با اشاره به یارانه حامل‌های انرژی، گفت: لازم است دولت یارانه حامل‌های انرژی را جدی بگیرد و با مردم وارد گفت‌و ‌گو شود تا این هزینه‌ای که از جیب ملت برای حامل‌های انرژی خصوصا بنزین و گازوئیل مصرف می‌شود و فشارش به مردم باز می‌گردد تا عدد و رقم هزینه‌ سوخت به واقعیت نزدیک‌تر و با پول بیت‌المال هزینه سوخت ارزان کمتر پرداخت شود و مردم به این نکته عادت کنند که هرکس می‌خواهد مصرف بیشتری داشته باشد باید هزینه بیشتری بپردازد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------