آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

توضیحات کدخدایی درباره ۳ خبر پرحاشیه



اخبار,اخبار سیاسی,کدخدایی

سخنگوی شورای نگهبان توضیحاتی درباره آخرین وضعیت لایحه CFT و شایعه قتل محمود خاوری ارایه کرد.

به گزارش خبرآنلاین، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور در حالی از پایان جلسات سه‌جانبه خود با محمدجواد ظریف وزیر خارجه و عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان برای بررسی ایرادات CFT خبر داد که کار بررسی این طرح در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به پایان رسید و هم‌اکنون در نوبت رسیدگی صحن علنی مجلس قرار دارد.

 

با توجه به مهلت کوتاه ایران تا ۲۰ بهمن برای تعیین تکلیف لوایح چهارقلو، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان درباره نتیجه نشست او با لعیا جنیدی و محمدجواد ظریف راجع به موضوع CFT به گفت و گو نشستم. او همچنین به عنوان یک حقوقدان علاوه بر این موضوع درباره برگزاری اجلاس ضدایرانی در لهستان و شایعه قتل محمود خاوری مباحثی را مطرح کرد.

 

عباسعلی کدخدایی درباره آخرین وضعیت لایحه CFT و برگزاری جلسات با وزیر امور خارجه و معاون حقوقی رئیس جمهور به خبرآنلاین گفت: جلسات با آقای ظریف و خانم دکتر جنیدی برای بررسی CFT مربوط به مرحله اولی بود که شورای نگهبان ایراداتی را به مصوبه مجلس وارد کرد، در آن مقطع کمیسیون امنیت ملی مجلس جلساتی را با حضور دکتر ظریف و خانم دکتر جنیدی برگزار کرد.

 

وی با بیان اینکه هفته گذشته بنا به دعوت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جلسه این کمیسیون حضور یافتم، ادامه داد: در این جلسه صحبت هایی درباره ایرادات رفع شده و ایرادت باقی مانده  مطرح شد که در نهایت اعضای کمیسیون بر نظر خود اصرار کردند.

 

قائم مقام دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه ۳ مورد از ایرادات شورای نگهبان به مصوبه CFT رفع شده است،  ادامه داد: از ۲۲ مورد ایراد شورای نگهبان ۳ مورد رفع و بقیه ایرادات بر قوت خود باقی است.

 

توضیحات کدخدایی درباره علت شایعه پراکنی درباره قتل محمود خاوری

کدخدایی در ادامه و در پاسخ به سوالی درباره انتشار شایعاتی مبنی بر قتل محمود خاوری در کانادا به دست افراد ناشناس و انتساب آن به ایران گفت: واقع امر این است که آمریکا هیچ‌گاه از دشمنی با ایران دست برنداشته و در این مسیر از هر اقدام و روش نامشروع تلاش می کند تا تهدیدها علیه ایران را افزایش دهد.

 

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای برگزاری نشست ضدایرانی در لهستان با هدف تحت فشار قرار دادن ایران گفت: آمریکایی قصد دارند با این اقدامات شکافی بین کشورهای اروپایی ایجاد کنند زیرا لهستان از جمله کشورهایی است که بیشتر با آمریکا همراهی می کند و حاضر نیست سیاست های اتحادیه اروپا را بپذیرد، با این وضعیت طبیعی است که آمریکا با سوء استفاده از این شرایط  تلاش می کند تا فشار خود را بر مردم ایران بیشتر کند.

 

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سئوال که «نمونه بابک زنجانی نشان می دهد نظام در پی برگرداندن پول به بیت المال است، آیا شایعه و فضای سازی آمریکا درباره کشته شدن خاوری برای ایران خوشحال کننده است؟» یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران از آغاز کار محاکم و مراجع قانونی داشته و هر اقدامی را در چارچوب قوانین و مقررات مصوب انجام می دهد. بر این اساس هیچ نیازی نمی بیند اقداماتی که برخی از کشورها و دولت ها مرتکب می شوند را در دستور کار قرار دهد؛ اگر کسی مجرم باشد طبق قوانین مجازات اسلامی هر زمان که در ایران مشاهده شود محاکمه خواهد شد و ایران در اجرای قوانین خود هیچ نگرانی ندارد. جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۰ سال گذشته ثابت کرده در راستای دفاع از حقوق مردم بر اساس قانون و مقررات عمل می کند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------