آخرین اخبار سیاسی

محمد صدر،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش محمد صدر به لایحه عفاف و حجاب: ایده‌های ضد اسلام توسط برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند به نظام تحمیل می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به…

رمضانعلی سبحانی‌فر: فیلترینگ یعنی واگذار کردن بدون دردسر میدان جنگ نرم به دشمن



اخبار,اخبار سیاسی,رمضانعلی سبحانی‌فر

رییس کمیته مخابرات مجلس گفت: در فضای مجازی در میدان جنگ نرم با دشمنان هستیم اگر در این میدان به دلیل محدودیت‌ها و اختلالاتی که برخی مسؤولان به وجود می‌آورند شاهد خالی شدن حضور جوانان‌مان باشیم، میدان نبرد بدون دردسر در اختیار دشمنان قرار می‌گیرد.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سخنان رهبری در سالروز قیام مردم قم، در پاسخ به این پرسش که حضور فعال جوانان در فضای مجازی چه کمکی به مهار فضای تبلیغی منفی دشمنان ضد نظام جمهوری اسلامی می‌کند، گفت: حضور پر رنگ‌تر و فراگیرتر دشمن در جبهه جنگ نرم و فضای مجازی قطعا موجب تحت تاثیر قرار گرفتن جبهه خودی می‌شود اما اگر به دست خودمان میدان را خالی نکنیم قطعا می‌توانیم میدان‌دار جنگ نرم در فضای مجازی باشیم.

 

نماینده مردم سبزوار در مجلس تاکید کرد: باید سهم افکار عمومی در گردش اطلاعات را زیاد کرد در این صورت می‌توانیم جوانان‌مان را در جبهه جنگ نرم با دشمن به خوبی تجهیز کنیم.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با محدود کردن حضور جوانان در فضای مجازی داخلی می‌توان دستاوردی برای نظام داشت، گفت: با محدودیت‌های مختلف نمی‌توان مانع حضور جوانان در فضای مجازی شد چرا که آنان با استفاده از ابزارهایی که دشمنان جمهوری اسلامی در فضای مجازی در اختیارشان می‌گذارند به راحتی و البته با قدری اتلاف وقت می‌توانند در  سایت‌هایی حضور پیدا کنند که شاید دلخواه والدین و حتی مسئولان نظام نباشد.

 

رییس کمیته مخابرات مجلس با تاکید بر اینکه فیلترینگ بازدارنده نیست، ادامه داد: اصرار برخی مسئولان بر سخت‌تر شدن فیلترینگ نتیجه‌ای جز پا گذاشتن در راههایی که در شرایط عادی حتی به رفتن در این مسیرها  هم فکر نمی‌کنند، ندارد. در این صورت هیچ تضمینی وجود ندارد که راههای غیراصولی ورود به فضای مجازی بین جوانان ایرانی فراگیرتر از گذشته نشود. به نظر بنده در اختیار جوانان گذاشتن بدون فیلتر اما کنترل شده فضای مجازی همانند در اختیار گذاشتن چاقوی تیز  است اما باید توجه داشت که فیلتر فضای مجازی موجب تحریک جوانان و رفتن آنان به سمت ابزارهای غیرمتعارف و تیزتری می‌شود که خطراتِ به مراتب بدتری برای خود و جامعه دارد.

 

سبحانی‌فر در پاسخ به این پرسش که فراهم کردن بستر بدون محدودیت اما کنترل شده جوانان در فضای مجازی توسط مسؤولان امر چقدر موجب تحقق اهداف رهبری می‌شود، گفت: نمی‌توان فضای مجازی را به طور مطلق باز گذاشت. به نظر بنده باید عرصه کار در  بخشهایی که به منافع فرهنگی، علمی، پزشکی، آموزشی، سیاسی و اقتصادی  کشور آسیب نمی‌زند باز گذاشته شود اما در بخش‌هایی که به منافع و مصالح ملی ضربه می‌زند اعمال محدودیت شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------