آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

واکنش مرتضی مبلغ به سخنان آیت‌الله مصباح یزدی: انقلاب پدیده تک عاملی نبوده‏‎ است



اخبار,اخبار سیاسی,مرتضی مبلغ

یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت می‎گوید اینکه گفته شود انقلاب برای رفع فقر و محرومیت نبوده‎ است، ‎دهن‌کجی به مردم و مشکلات مردم است.

پنج‎شنبه گذشته آیت‎الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار اعضای جنبش مردمی پاسداشت چهل‌سالگی انقلاب اسلامی، گفته که هدف اصلی انقلاب اسلامی رفع فقر و محرومیت نبوده‎ است. اگر این‌گونه باشد، انقلاب اسلامی چه تفاوتی با انقلاب‎های مارکسیستی و لیبرالیستی دارد؟

 

مرتضی مبلغ، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران در این باره به ایرنا می‎گوید: کسانی‎که این حرف‎ها را می‎زنند درک درستی از واقعیت‎های جامعه ندارند و صرفاً بر اساس نظرات شخصی خود ابراز نظر می‎کنند، البته این نظرات هم خسارت‎بار است.

 

مبلغ همچنین تصریح می‎کند: انقلاب یک پدیده تک عاملی نبوده‏‎ است و هیچ‌کس نمی‎تواند برای انقلاب یک دلیل بیاورد، زیرا انقلاب، دلایل عدیده‎ای داشته‎ است. از جمله عوامل انقلاب عبارت بودند از شکاف‎های شدید طبقاتی، دخالت‏های خارجی، پیشرفت و تعالی، مخالفت‎ با دین و تمایل مردم به خروج از وضعیت ضد دینی و همچنین حرکت‎های غیرمنطقی برای رسیدن به توسعه نامتوازن رژیم شاه. این‎ها همه عواملی بودند که دست‌به‌دست هم دادند تا انقلاب پیروز شود.

 

وی با اشاره به اینکه حرف درستی نیست که گفته شود مردم فقط به خاطر اسلام یا فقط به خاطر معیشت انقلاب کردند، توضیح می‎دهد: در شرایطی که مردم در وضعیت نابسامان معیشتی به سر می‎برند و به‌شدت نیازمند بهبود وضعیت خود هستند، همه باید تلاش کنند تا مشکلات معیشتی پشت سر گذاشته شود. بخصوص این‎که دشمنان ما از جمله آمریکا روی مسائل اقتصادی و فضای کسب‎وکار تمرکز کرده‎ اند.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه می‎دهد: در چنین شرایطی این سخنان، دهن‌کجی به مردم و مشکلات مردم است، زیرا مردم می‎گویند ما مشکل معیشت داریم، آن‌وقت بعضی‎ها از این حرف‌ها می‎زنند؛ هرچند درست هم باشد. آگاهی، معرفت و بصیرتی که مدعی آن هم هستند، ایجاب می‎کند با توجه به مشکلات، شرایط و اقتضائات جامعه سخن گفته شود تا آثار سوئی هم بر جا نگذارد.

 

ایرنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------