آخرین اخبار سیاسی

محمد مهاجری،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

محمد مهاجری: آقای حدادعادل! حق‌مان همین است، نوش جان‌مان، نوش جان‌تان

مهاجری در یادداشتی نوشت: سال۸۲ احمدی نژاد آمد، پایش را روی دوش مااصولگراها گذاشت و شهردار شد. قند توی دلمان آب شده بود که چه هلویی رفته توی…

مازنی: برخی فکر می‌کنند کشور ارث پدرشان است



اخبار,اخبار سیاسی,احمد مازنی

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: افقی که برای جمهوری اسلامی در نظر داشتیم اول این بود که تغییر در سرنوشت ما باید به وسیله خودمان اتفاق بیفتد و حالا هم اگر بخواهیم تغییری در اوضاع اقتصادی و اجتماعی ایجاد کنیم دست خودمان است و اختصاص به یک اقلیت پرمدعا ندارد خیلی‌ها در جنگ و انقلاب نقشی نداشتند و الان مدعی هستند فکر می‌کنند که کشور ارث پدرشان است.

به گزارش ایلنا، احمد مازنی عصر امروز در دومین دوره جشنواره قرآنی فجر که به همت دارالقرآن خانه کارگر برگزار شد با تسلیت و گرامیداشت ایام فاطمیه گفت: تقارن این ایام با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به فال نیک می‌گیریم.

 

وی تصریح کرد: از ویژگی‌های انقلاب ما وابسته نبودن به قدرت‌ها است. انقلاب ما با آرامش و کمترین خشونت شکل گرفت. از دیگر ویژگی‌های انقلاب ما دینی بودن آن است.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: این برنام‌ های قرآنی در کنار دیگر فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی خانه کارگر قابل تقدیر است.

 

این نماینده مردم تهران تصریح کرد: بخشی از هنری که امام (ره) برای ما به ارمغان آوردند، توجه و انس به قرآن است که هم اکنون در داخل و خارج از کشور مجموعه‌هایی برای ترویج قرآن فعالیت دارند.

 

مازنی با بیان اینکه در سال‌های قبل از انقلاب هم مردم ما به قرآن توجه داشتند، گفت: در ایام انقلاب و در بین مردم و حتی در بین زندانیان سیاسی آیاتی از قرآن بیش از دیگر آیات قرائت می‌شد، چرا که همه معتقد بودند جامعه دچار فساد اخلاقی و مروج فساد شده است. همه معتقد بودند سرنوشت کشور را سفرای آمریکا و انگلیس تعیین می‌کنند، دویست هزار مستشار آمریکایی در ارتش وجود داشت. در آن وضعیت یکی از بحث‌ها این بود که حالا باید چه کنیم؟

 

وی تصریح کرد: یکی از آیاتی که ما می خواندیم این بود که خدا می‌فرمود منتظر فرج باشید و برای فرج دعا کنید. خدا و ائمه راهنمایی کرده‌اند که خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر این که آن قوم سرنوشت خود را تغییر دهند . بنده ۱۷ سالم بود و طلبه بودم که سه ماه را در زندان ساواک گذراندم.

 

مازنی افزود:‌در آن زمان ما با کمونیست‌ها و ملی‌گراها و ... در زندان بودیم و اختلاف‌نظرهایی هم وجود داشت اما قرآن منطقش این بود که آزادی بیان می‌دهد و مردم می‌توانند باورهای خود را مطرح کنند و بشارت دهند و آنهایی که سخن گوش می‌دهند بهترین و زیباترین قول را بر می‌گزینند و این منطق قرآن بود.

 

این نماینده مجلس دهم اظهار داشت: شهید مطهری می‌گفتند پیش از انقلاب ما می‌توانیم مارکسیسم را در کشور تدریس کنیم اما می‌گفتند نمی‌گذاریم از آیه قرآن به نفع فکر دیگر استفاده کنند و می ‌فتند مارکسیست را به عنوان یک مکتب اجازه می‌دهیم ترویج شود. افقی که برای جمهوری اسلامی در نظر داشتیم اول این بود که تغییر در سرنوشت ما باید به وسیله خودمان اتفاق بیفتد و حالا هم اگر بخواهیم تغییری در اوضاع اقتصادی و اجتماعی ایجاد کنیم دست خودمان است و اختصاص به یک اقلیت پرمدعا ندارد خیلی‌ها در جنگ و انقلاب نقشی نداشتند و الان مدعی هستند فکر می‌کنند که کشور ارث پدرشان است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------