آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

واکنش یک نماینده به حواشی اخیر زندان قرچک: ‌فعلاً مجلس تعطیل است



اخبار,اخبار سیاسی,زندان قرچک

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس درباره پیگیری نمایندگان از اخبار زندان قرچک می‌گوید‌: در حال حاضر مجلس تعطیل است. باید منتظر بمانیم تا تعطیلات تمام شود و ببینیم دوستان بنا دارند به موضوع وارد شوند یا نه.

محمد کاظمی، نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی که پیشتر عضو هیأت بازدید از زندان اوین نیز بوده است، درباره اینکه آیا نمایندگان بنا دارند موضوع درگیری و برخورد در زندان قرچک را پیگیری کنند یا نه، می‌گوید: نمی‌‌دانم! در حال حاضر مجلس تعطیل است. باید منتظر بمانیم تا تعطیلات تمام شود و ببینیم دوستان بنا دارند به موضوع وارد شوند یا نه. 

 

وی در پاسخ به این پرسش که شما موضوع زندان قرچک را پیگیری کردید یا نه، تصریح می‌کند: خیر! آقای دکتر صادقی پیگیر موضوع هستند.

 

محمدعلی وکیلی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و دیگر عضو هیأت نمایندگانی که از زندان اوین بازدید کردند، نیز به ایرناپلاس می‌گوید: از ماجرا بی‌اطلاعم و باید از آقای کاظمی که حقوقی و مسئول هیأت هستند، ماجرا را پیگیری کنید.

 

اعتراض زنان به نحوه عفو 

سه روز قبل، خبر درگیری در زندان قرچک که زندان زنان تهران است، به دلیل اعتراض زندانیان به عدم بهره‌مندی از عفو عمومی 22 بهمن در فضای مجازی منتشر شد. 

 

محمود صادقی، نماینده مردم تهران، نخستین نماینده‌ای بود که به این حادثه واکنش نشان داد و در توییتر خود ابراز نگرانی کرد. البته او کمتر از چند ساعت، به نقل از یک مقام مطلع گفت« زنان زندانی مواد مخدر به گمان اینکه عفو شامل‌شان نمی‌شود، دست به اعتراض زدند، اما پس از آنکه به آن‌ها اعلام شد عفو شامل‌شان می‌شود، آرام شدند.»

 

بیشترین تعداد عفو برای زنان قرچک 

غلامحسین اسماعیلی، رئیس دادگستری استان تهران درباره این اخبار به ایسنا گفته است: « این یک فضاسازی رسانه‌ای است که از سوی بیگانگان صورت گرفته بود، چرا که شرایط عفو کاملاً مشخص است و در شرایط اعلام شده برای عفو، بیشترین عنایت و توجه به زنان زندانی شده است. چنانکه در هر کجا شرایطی برای عفو آقایان ذکر شده است، شرایط آسان‌تری برای زنان زندانی در نظر گرفته شده است.» 

 

وی درباره آنچه در زندان قرچک رخ داده، تصریح کرده است: « یکی دو نفر از درون زندان که عموماً از این افراد مغرض در همه جا داریم، تلاش کرده بودند که بگویند این عفو شامل زن‌ها نشده است، ولی وقتی شرایط عفو برای زندانیان تبیین شد و مسئولان زندان نیز در این ارتباط به زندانیان توضیح دادند، نه‌تنها مشکلی نداشتیم، بلکه باعث شادی آن‌ها شد. مطمئن هستم که بیشترین آزادی را از زندان قرچک خواهیم داشت.»

 

رئیس دادگستری استان تهران درباره وضعیت کنونی ندامتگاه زنان تهران نیز تأکید کرده است: «وضعیت در همه زندان‌ها از جمله این زندان آرام بوده و آرام خواهد بود. شرایط زندان قرچک کاملاً عادی است و ما هیچ مشکل خاصی نداریم.»

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------