آخرین اخبار سیاسی

روابط ایران و پاکستان ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

نتایج ناملموس سفر رئیسی به پاکستان؛ استفاده از عبارات کلی درباره خط لوله خبرساز و وظیفه این کشور برای امنیت مرزها

ایران و پاکستان سه ماه بعد از تنش مرزی به وجود آمده بین دو کشور، در بالاترین سطوح سیاسی دیدارهایی را برنامه‌ریزی کردند و ابراهیم رئیسی…

استیضاح رئیس‌جمهور منتفی شد



اخبار,اخبار سیاسی,حسن روحانی

طرح استیضاح و عدم کفایت رییس‌جمهوری که بر اساس آخرین آمار منتشر شده در رسانه‌ها 21 امضا داشت به دلیل عدم استقبال نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتفی شد. هرچند که با انتشار خبر منتفی شدن استیضاح هم باز دو سه نفری از امضاکنندگان تاکید کرده‌اند امضای خود را پس نگرفته‌اند. در همین حال از مجلس خبر می‌‌رسد که عمده نمایندگان امضا کننده که حدود 21 نفر بودند، امضاهای خود را پس گرفته‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین، از میان 21 نفری که پیش از این اسامی آن‌ها به عنوان امضاکنندگان استیضاح منتشر شده بود و حالا اعلام شده که امضاهای خود را پس گرفته‌اند، سه نماینده مجلس یعنی مجتبی ذوالنوری، نماینده قم که خود طراح این طرح بوده، هدایت‌الله خادمی نماینده ایذه و محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان اعلام کردند که بر امضای خود برای استیضاح اصرار دارند.

 

داستان دومین طرح استیضاح رییس‌جمهوری از کجا آغاز شد؟

یکشنبه 28 بهمن‌ماه خبری منتشر شد که براساس آن برخی از چهره‌های تندرو مجلس به لیدری مجتبی ذالنوری، نماینده قم بار دیگر طرح استیضاح رییس‌جمهوری را به جریان انداختند.

 

این استیضاح که برای دومین بار از طرف این گروه به جریان افتاده دارای 14 محور بود. اعتمادآنلاین همان روز خبر داد که تا آن لحظه فقط 9 نفر از نمایندگان اصولگرای تندرو طرح استیضاح را امضا کرده‌اند. همچنین تاکید شد که هیات‌رییسه فراکسیون ولایی مجلس هم از مخالفان جمع‌آوری امضا برای طرح استیضاح رییس‌جمهوری هستند.

 

پس از آن و در روزهای بعدی تعداد امضاها کمی بالاتر رفت و ابتدا به 18 و پس از آن به 21 امضا رسید و اسامی آنها هم منتشر شد. به جز مجتبی ذوالنوری افرادی مانند حسینعلی حاجی دلیگانی، جواد کریمی قدوسی، مجید ناصری‌نژاد، جبار کوچکی‌نژاد، عدل هاشمی‌پور، محمدعلی پورمختار، هاجر چنارانی، حسن نوروزی، ذبیح نیکفر، محمدرضا ملکشاهی‌راد، علی‌اکبر کریمی، هدایت‌الله خادمی، ضیاالله اعزازی، علی گلمرادی، ابوالفضل ابوترابی، یعقوب شیویاری، عبدالله سامری، سیدحسین نقوی حسینی، سیدمحمدجواد ابطحی و سیدقاسم جاسمی هم این طرح را امضا کردند.

 

استیضاح تبلیغاتی رییس‌جمهوری

محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری در واکنش به مطرح شدن طرح استیضاح رئیس‌جمهور در مجلس با بیان اینکه این یک کار تبلیغاتی است، گفت: این عده در مجلس با همه چیز مخالفت می‌کنند، ما به خاطر احترام به مجلس نمی‌خواهیم موضع روبروی مجلس بگیریم. او تاکید کرد که این کار تبلیغاتی است و فراکسیون‌های مختلف مخالف هستند.

 

ذوالنوری: نمایندگان اصلاح‌طلب گفته‌اند دل ما با شماست

مجتبی ذالنوری نماینده‌ای که طرح استیضاح و عدم کفایت رییس‌جمهوری را به جریان انداخته با حاشیه‌ساز شدن این موضوع وعدم حمایت نمایندگان مجلس در گفت‌وگویی اعلام کرد که نمایندگان اصلاح‌طلب هم به صورت شفاهی با استیضاح رییس‌جمهوری موافقت کرده‌اند.

 

او به نقل از نمایندگان اصلاح‌طلب گفت: این نمایندگان به من می‌گویند «آقای ذوالنور دل ما با شماست، اما امضا نمی‌کنیم چون مشکل پیدا می‌کنیم؛ ولی اگر رئیس‌جمهور را به مجلس کشاندید به استیضاح رأی مثبت می‌دهیم.»

 

همچنین بسیاری از کنشگران سیاسی و فعالان رسانه‌ای اعلام کردند که این طرح صرفا برای خودنمایی است و در شرایط فعلی کشور انجام آن به صلاح نیست.

 

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا در این باره به اعتمادآنلاین گفت: «جریان مشکوک و مسئله‌داری دوست دارد هرازگاهی در گوشه‌ای از کشور جنجالی به راه بیندازد و فضای سیاسی کشور را تخریب کند. این چند نفر در مجلس، عوامل دست آنها هستند و برای خودشان واقعا نمی‌توان هیچ اصالتی قائل شد.»

 

او همچنین تاکید کرد: «اگر راه‌حل مشکلات و معضلات سوال کردن یا استیضاح آقای رییس‌جمهور بود حتما عقلایی در این مملکت وجود دارند که به آن نتیجه برسند. وقتی که شما می‌بینید کار به دست چند فرد ابله سیاسی می‌افتد که قضیه را به این شکل مطرح می‌کنند، یقین بدانید که بزرگان می‌دانند راه حل مشکلات اساسی مملکت چه چیزی و کجاست.»

 

ادامه حاشیه‌های استیضاح در مجلس

ذالنوری بعدتر در حاشیه صحن علنی مجلس در جمع خبرنگاران خطاب به الیاس حضرتی، نماینده تهران گفت: «این آقای حضرتی در رسانه «اعتمادآنلاین» تیتر زده است که فقط 9 نفر طرح استیضاح را امضا کرده‌اند و این دروغ بود.»

 

الیاس حضرتی هم که حین صحبت‌های ذوالنوری با خبرنگاران در جمع حضور داشت، بلافاصله در پاسخ به ذوالنوری گفت: «راست می‌گویید، تعداد امضاکنندگان 8 نفر بود ما اشتباهی آن را 9 نفر زده بودیم. ذوالنوری پاسخ داد: این اشتباه است همان لحظه تعداد امضا کنندگان 9 نفر بود و این داشت استمرار پیدا می‌کرد. حضرتی نیز پاسخ داد: در آن لحظه 9 نفر بود حالا شما امضاها را بیشتر کردید.

 

طرحی که عدم استقبال نمایندگان مجلس آن را منتفی کرد

با همه حواشی و جنالی که بر سر این استیضاح به وجود آمد در نهایت اعلام شد این طرح بار دیگر منتفی شده است. براساس این خبر همه امضاکنندگان طرح استیضاح حسن روحانی، رئیس‌جمهور به‌دنبال پس گرفتن امضای خود هستند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------