آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

صوفی: استعفای ظریف پیامد خوبی ندارد/ ممکن است دلیل استعفای ظریف به دلیل تغییر در سیاست خارجی باشد



اخبار,اخبار سیاسی,صوفی

علی صوفی، وزیر تعاون دولت اصلاحات گفت: اینکه به یک‌باره آقای ظریف استعفا می‌دهد معنای آن اعتراض است. اینکه چطور دولت و آقای رییس‌جمهور نتوانسته‌اند این شرایط را بپذیرند پیامد خوبی ندارد.

علی صوفی، وزیر تعاون دولت اصلاحات در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، درباره استعفای محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه گفت: آقای ظریف یکی از وزرای برجسته و تاثیرگذار دولت و یکی از قوت‌های دولت آقای روحانی بوده است. قطعا نبود ایشان ضربه‌ای به دولت آقای روحانی است و از این نظر تردیدی نیست.

 

او در ادامه عنوان کرد: از بُعد جهانی هم یک سوال بزرگ را ایجاد می‌کند که دلیل استعفای آقای ظریف چه بوده و چه ضعف‌هایی در دستگاه دیپلماسی ما وجود دارد که ایشان نتوانسته با همه قدرت و توان ادامه دهد.

 

صوفی با اشاره به احتمال تغییر رویکرد در سیاست خارجه کشور، گفت: نکته بعد هم این است که جایگزین آقای ظریف چه کسی می‌شود. آن هم این پیام را دارد که رویکرد جدید دستگاه دیپلماسی چیست؟ آیا به دلیل تغییر رویکرد، آقای ظریف کنار کشیده یا نه ایشان خسته شده است و ادامه حضور خود را مفید نمی‌داند.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه افزود: این احتمال وجود دارد، رویکردی که تا به حال بوده در حال تغییر باشد و این کار موجب می‌شود که ظریف زیر سوال برود. این رویکرد به عملکرد آقای ظریف مربوط بود و اگر بخواهد دفعتا یک تغییر ناگهانی به وجود بیاورد از عهده‌اش خارج است، بنابراین فرد دیگری با رویکرد متفاوت می‌آید و با برنامه دیگری کار را پیش می‌برد.

 

صوفی درباره سفر بشار اسد به تهران عنوان کرد: من هم از تلویزیون دیدار آقای اسد و مقام رهبری را می‌دیدم و مشخص بود که این دیدار خیلی محرمانه و بی‌سروصدا انجام شده است.

 

او در ادامه توضیح داد: به صورت معمول چون آقای اسد رییس‌جمهور یک کشور است زمانی که می‌خواهد به کشور ما بیاید، باید با تشریفات وارد شود اما حداقل از صداوسیما چیزی نشان داده نشد و چیزی که به نمایش گذاشته شد این بود که این دیدارها انجام شده است.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: به هر حال در شرایطی که سوریه دارد و اوضاع و احوال منطقه نشان می‌دهد، همچنین برگزاری نشست ورشو و نشست سه‌جانبه سوچی چنین دیداری می‌توانست انجام شود.

 

او با اشاره به معترضانه بودن اقدام ظریف گفت: در دنیا هم شاهد چنین دیدارهایی هستیم که به صورت محرمانه و طبقه‌بندی شده رفت‌وآمدهایی انجام می‌شود و رسانه‌ای هم نمی‌شود. اما اینکه به یک باره آقای ظریف استعفا می‌دهد معنای آن اعتراض است. اینکه چطور دولت و آقای رییس‌جمهور نتوانسته‌اند این شرایط را بپذیرند پیامد خوبی نخواهد داشت.  

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------