آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

صدور حکم غیابی جدید در پرونده نسرین ستوده



اخبار,اخبار سیاسی,نسرین ستوده

وکیل مدافع نسرین ستوده از صدور حکم غیابی جدید در پرونده موکلش توسط شعبه 28 دادگاه انقلاب خبر داد.

محمود بهزادی راد روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: این پرونده در ایامی که موکل در زندان به سر می برد، با شکایت مدعی العموم تشکیل و نهایتاً پس از صدور کیفرخواست، برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد.

 

نسرین ستوده دو پرونده مطرح در دادسرای امنیت داشت که یک پرونده مربوط به شکایت بازپرس دادسرای کاشان از اوست و پرونده دیگر نیز تحت عنوان اتهامی عضویت در کمپین لگام (لغو گام به گام مجازات اعدام) تشکیل شده است.

 

این وکیل دادگستری افزود: شعبه 28 دادگاه انقلاب یک جلسه برای رسیدگی به این پرونده تشکیل داد که موکل در آن جلسه حضور نیافت و نهایتاً متوجه شدیم دادگاه مبادرت به صدور رأی غیابی کرده است. 

 

بهزادی راد ادامه داد: در حال حاضر منتظریم رأی غیابی دادگاه به موکل ابلاغ شود تا ببینیم شعبه 28 چه حکمی صادره کرده است.

 

وکیل مدافع نسرین ستوده درباره پرونده قبلی موکلش هم که اکنون در ارتباط با آن در زندان به سر می برد اظهار داشت: در پرونده قبلی هم شعبه 28 دادگاه انقلاب به صورت غیابی و به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، موکل را به پنج سال حبس محکوم کرده بود که نسبت به این حکم، واخواهی کردیم اما تایید شد. 

 

بهزادی راد افزود: در حال حاضر نسبت به این حکم درخواست تجدیدنظر کردیم که برای رسیدگی به شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر به ریاست قاضی زرگر ارسال شده اما هنوز زمان رسیدگی تعیین نشده است.

 

به گزارش ایرنا، نسرین ستوده وکیل دادگستری است که 23 خرداد امسال با حکم جلب، بازداشت شد.

 

وی شهریور سال 89 نیز بازداشت و به 11 سال حبس، 20 سال محرومیت از وکالت و 20 سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به 6 سال حبس و 10 سال محرومیت از وکالت کاهش یافت.

 

وی در نهایت پس از سپری کردن سه سال حبس در سال 92 آزاد شد.

 

ستوده 23 خرداد امسال به خاطر صدور حکم غیابی 5 سال حبس مجدداً بازداشت شد و هم اکنون در زندان به سر می برد. وی چندی پیش از رئیس و معاون زندان اوین به خاطر ممنوع الملاقات کردنش به دادسرای کارکنان دولت شکایت کرد که پس از این شکایت، دستور ممنوع الملاقاتی او لغو شد.

 

23 بهمن امسال نیز قرار بود طبق اعلام قبلی شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر، جلسه رسیدگی به پرونده ستوده در ارتباط با محکومیت به 5 سال حبس برگزار شود اما جلسه دادگاه برگزار نشد و به تاریخ دیگری که هنوز اعلام نشده، موکول شد. 

 

او چندی پیش هم به خاطر پیدا شدن قیچی در لوازم شخصی اش، با دستور رئیس زندان اوین، سه هفته ممنوع الملاقات شد. 

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------