آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه

چهارمین جلسه در سال ۱۴۰۳ از دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون سابق قوه قضائیه در دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد. به گزارش…

مازنی: مسئولان در فصل تخصیص بودجه باید به فکر تولیدکنندگان باشند



اخبار,اخبار سیاسی,احمد مازنی

احمد مازنی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: باید از رفتار شعاری با شعار سال و هزینه‌تراشی برای کشور جلوگیری و از زدن بنر و سربرگ پرهیز شود و شاهد کار عملی باشیم که کشور در مسیر توسعه اقتصادی و کاهش وابستگی پیش برود.

 احمد مازنی، نماینده تهران و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، ضمن تبریک فرارسیدن سال نو، با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر انقلاب با عنوان سال «رونق تولید» گفت: شعار امسال حلقه‌ای از مجموعه شعارهای سال اخیر مقام معظم رهبری است که عموما جنبه اقتصادی دارد. اولین گام به منظور رونق تولید، ایجاد فرهنگ تولید است. باید در سطوح مختلف جامعه بخصوص در نظام قانون‌گذاری و نظام اجرایی و اداره کشور به این نتیجه برسیم که راه حل مسائل اقتصادی، رونق تولید داخلی است و این موضوع هم یک امر فرهنگی است.

 

او ادامه داد: باید تولید را درونی کنیم و یک فرد به عنوان تولیدکننده این دید را داشته باشد که من و کشورم باید مولد باشیم و قوانین و مقررات هم در حمایت از تولید باشد و در تخصیص اعتبارات اولویت اول را به تولید بدهند. تولیدکننده باید احساس کند که به جای حمایت از واسطه‌ها از تولیدکننده حمایت می‌شود. باید از کشاورز، باغدار و صنعتگر حمایت کنیم و دست‌های کشاورزان و مولدان را ببوسیم. باید مسئولین کشور نه در مرحله شعار بلکه در مرحله عمل و در فصل تعیین بودجه و اعتبارات به تولیدکنندگان توجه داشته باشند، در این صورت می توانیم شعار مقام معظم رهبری را محقق کنیم.

 

این نماینده مجلس در ادامه تاکید کرد: اراده در این خصوص مهم‌ترین مسئله است. یک زمانی گفته می‌شود که باید عزم ملی و اراده عمومی داشته باشیم که مفهوم این جملات فرهنگی است. اگر ما به حوزه فرهنگ و مفهوم فرهنگ کار، فرهنگ تولید، فرهنگ کاهش مصرف بی‌رویه- که در کشور ما وجود دارد-، فرهنگ پرهیز از افراط، فرهنگ استفاده از امکانات و منابع و فرهنگ سپاس‌گزاری از نیروهایی که تولیدکننده و مولد هستند؛ توجه داشته باشیم و این فرهنگ در کشور ایجاد شود و جا بیفتد به نظر می‌رسد بتوانیم در رونق تولید موفق باشیم.

 

مازنی به نقش دولت و مجلس به منظور رونق تولید اشاره کرد و گفت: به آقای دکتر لاریجانی و دکتر روحانی توصیه می‌کنم که به منظور تحقق شعار سال جلسه ای را برگزار کنند. مخصوصا به رییس مجلس پیشنهاد می‌کنم که در اولین جلسه سال نو، یعنی 18 فروردین‌ماه که جلسه علنی برگزار می‌شود دستور جلسه را بررسی راه‌های تحقق شعار رهبری که رونق تولید است قرار دهند و در این جلسه آقای رییس‌جمهور، معاون اول، معاونان و وزرا حضور پیدا کنند و در صحن علنی ابعاد مختلف را بررسی و اولویت‌های مربوط به رونق تولید را در این جلسه که جلسه مشترک مجلس و دولت در مجلس شورای اسلامی است، بررسی کنند.

 

او ادامه داد: بنابراین اینگونه از ابتدای سال اراده لازم را برای اینکه در مسیر رونق تولید گام بردارند نشان می‌دهند و در ادامه هم نیاز است که کمیته مشترک یا کمیسیون مشترکی از دولت و مجلس شکل بگیرد که بر مبنای تقویت تولید در کشور اقدام کند. دولت واسطه و تسهیل‌گر باشد و آن بخش‌هایی که باید در امر تولید تقویت شوند شناسایی و کمیته مشترک مرتب آنها را رصد و نیازهایشان را بررسی و آنها را برآورده کند. هر سه ماه گزارشی در جلسه مشترک دولت و مجلس ارائه شود و این گزارش به مردم و رهبری هم ارائه شود و در پایان سال گزارش عملکرد دولت و مجلس در اجرای شعار سال به مردم داده شود.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر لزوم مطالبه‌گری مردم در خصوص تحقق شعار سال، گفت: رسانه‌ها باید تحقق شعار سال را رصد کنند و هر ماه در اولین زمانی که فرصت برای پرسش از رییس‌جمهور، وزرا، رییس مجلس و نمایندگان شد سوال کنند که برای تحقق شعار سال چه کرده‌اید و در ادامه چه برنامه‌ای دارید. بنابراین این مطالبه‌گری از سوی مردم باید مستمر باشد که در طول سال این شعار فراموش نشود.

 

مازنی با بیان اینکه باید از رفتار شعاری با شعار سال و هزینه‌تراشی برای کشور جلوگیری شود، گفت: باید از زدن بنر و سربرگ با شعار سال پرهیز شود و شاهد کار عملی باشیم که کشور در مسیر توسعه اقتصادی و کاهش وابستگی پیش برود.

 

او در خصوص اینکه کدام نهادها مسئول عملیاتی کردن شعار «رونق تولید» هستند، تاکید کرد: تمامی نهادها مسئول هستند و رییس‌جمهور هم در پیام نوروزی تاکید داشتند که همه باید مسئولیت بپذیریم و این سخن درست است. برای تحقق شعار سال تمامی نهادها مسئول هستند اما متولی اجرا در خط مقدم دولت است. در دولت هم مشخصا وزارت صمت، اقتصاد، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک مرکزی مسئول هستند و در خصوص جنبه‌های فرهنگی کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم و آموزش و پرورش باید فرهنگسازی کنند که موضوع در حد یک شعار باقی نماند.

 

این نماینده مجلس با اشاره به اعتراضات مردم و تاثیر عملیاتی شدن شعار سال در کاهش اعتراضات، تصریح کرد: ریشه انتقادات و اعتراضات به دلیل بیماری زمینه‌ای اقتصاد کشور است. اقتصاد ما به نفت وابسته است و هر زمان که اراده کنند قیمت را بالا یا پایین می‌آورند یا نمی‌خرند و یا می‌خرند و پول نمی‌دهند و.... نتیجه این می‌شود که زمانی که ما با تحریم ظالمانه مواجه می شویم کل نظام اقتصادی ما دچار نوسان می‌شود و ارزش پول ملی کاهش می‌یابد. اگر در جهت تحقق شعار سال که رونق تولید است پیش برویم و به تولید محصولات استراتژیک بپردازیم و کارخانجات را که مولد هستندتقوبت کنیم و کارگران و کارکنان این کارخانجات احساس امید کنند در سود آنچه که تولید می‌کنند سهیم هستند و اگر بتوانیم کارگران و کارمندان را از درآمد آنچه تولید می‌کنند بهره‌مند کنیم به نظر می‌رسد در کاهش اعتراضات حتما تاثیرگذار باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------