آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

سبحانی‌فر: «رونق تولید» نیازمند خودباوری است/ موازی‌کاری‌ها انرژی کشور را هدر می‌دهد



اخبار,اخبار سیاسی,سبحانی‌فر

یک عضو فراکسیون امید گفت: در بخش اقتصادی باید به مردم اعتماد کنیم و بخش‌های اقتصادی را به مردم واگذار کنیم و هیاهو راه نیندازیم. هرجا کارها به دست مردم واگذار شد فسادش کمتر و سرعتش و موفقیتش بیشتر بوده است.

رمضانعلی سبحانی فر در گفت‌وگو با ایلنا، درباره شعار سال ۹۸ که رهبر انقلاب «رونق تولید» نامیدند، اظهار داشت: به نظر می‌رسد شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، مجددا در راستای مسائل اقتصادی است و به درستی هم به نکته اصلی که امروز نه تنها ایران بلکه کل جوامع با آن دست و پنجه نرم می‌کنند اشاره کردند که آن نکته مربوط به مسائل اقتصادی است.

 

وی تاکید کرد: هر کشوری که در بحث مسائل اقتصادی استقلال و توان بیشتری دارد، طبیعتا قدرتمندتر از مابقی کشورها خواهد بود لذا باید تلاش کنیم در زمینه اقتصادی استقلال بیشتری پیدا کنیم و رشد اقتصادی بهتری را در کشورمان داشته باشیم. ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشور داریم اما متاسفانه نتوانسته‌ایم تا امروز به نحو مطلوبی از این ظرفیت‌ها جهت رشد اقتصادی استفاده کنیم.

 

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم گفت: برای رونق تولید باید ابتدا در ما خودباوری به وجود بیاید و این خودباوری زمانی به وجود می‌آید که ما در عرصه‌های سخت توانمندی خود را به کار ببندیم و از ظرفیت‌های خود استفاده کنیم. در این صورت طبیعتا به این خودباوری می‌رسیم که می‌توانیم.

 

این عضو فراکسیون امید تصریح کرد: امروز با توجه به فشارهای اقتصادی که از سوی مخالفان ما بر کشورمان وارد می‌شود با استفاده از همین ظرفیت‌های بالقوه‌ای که داشتیم، توانستیم در مقابل تندبادی که بعد از سیزده آبان کلید زدند و خواستند دل مردم را با فشارهای اقتصادی خالی کنند، مقاومت کنیم. ما یک جنگ تمام عیار اقتصادی داشتیم. در این جنگ اقتصادی همه گلوگاه‌ها را گرفتند اما مسئولان و مردم مقاومت کردند و تلاش شد که شرایط به‌گونه‌ای باشد که بتوانیم از این فضا عبور کنیم.

 

سبحانی‌فر گفت: امروز که مقام معظم رهبری این شعار را مطرح کردند مطمئن هستم که در سال آینده  رونق اقتصادی قابل توجهی را در کشور خواهیم داشت. امروز کشاورز و دامدار ما می‌دانند که فعالیت‌هایشان برایشان به صرفه خواهد بود. امروز هر کالایی را که تولید کنیم برای تولیدکننده ما توجیه دارد لذا سال آینده اینگونه خواهد بود که ما به مراتب تولیدات‌مان بیشتر خواهد بود.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح ساختارها هم می‌تواند در تسریع رونق تولید به ما کمک کند؟، گفت: طبیعی است ما باید بعضی موارد را اصلاح کنیم. بعد از چهل سال که از انقلاب گذشته باید اصلاحاتی را داشته باشیم چه در اصلاح نظام ساختاری کشور و چه در اصلاح نظام اداری و اصلاح نظام سیاسی.

 

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: ما موازی‌کاری‌های زیادی داریم و باید این بخش‌های موازی حذف شود تا یک جا متولی و پاسخگو باشد. در موازی‌کاری‌ها انرژی کشور بازدارندگی ایجاد می‌کند و بعضی جاها به لحاظ اینکه یک کار را چند دستگاه یا نهاد انجام می‌دهد هدررفت انرژی رخ می‌دهد درنتیجه باید این موازی کاری‌ها حذف شود و به سمت سیستمی کردن برویم.

 

وی افزود: باید در بحث ساختاری یک سیستم مدون داشته باشیم که از یک جا پاسخ بگیریم و این سیستم وقتی ایجاد شود، دیگر موازی‌کاری جواب نخواهد داد و در ادامه در بخش اقتصادی باید به مردم اعتماد کنیم و بخش‌های اقتصادی را به مردم واگذار کنیم و هیاهو راه نیاندازیم. هرجا کارها به دست مردم واگذار شد فسادش کمتر و سرعتش و موفقیتش بیشتر می‌شود. باید تلاش کنیم کارها را هرچه بیشتر به دست مردم بسپاریم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------