آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

نماینده مجلس: رد لوایح پالرمو و CFT آسیب عمیق و بلند مدتی به توسعه کشور می‌زند



اخبار,اخبار سیاسی

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: رد لوایح پالرمو و CFT آسیب عمیق و بلند مدتی به توسعه‌ی کشور می‌زند و بسیاری از شاخص‌های عملکردی و توسعه ای، اقتصادی و غیراقتصادی، با چالش مواجه خواهد شد.

محمدرضا نجفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به  تصویب یا رد لوایح پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصحلت، گفت: هزینه و فایده تصویب یا رد لوایح CFT  و پالرمو باید با رویکرد ملی و واقع بینانه محاسبه شود.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: ایران به عنوان عضوی از جامعه جهانی که اقتصادی پویا و توسعه یافته را در تعامل سازنده با جهان هدف گذاری و پیگیری می کند باید بتواند روابط مالی و اقتصادی موثر و رو به گسترشی با کشورهای منطقه  و جهان داشته باشد و کم و کیف دستیابی به اهداف سند چشم انداز و برنامه های توسعه متاثر از تصویب یا رد این لوایح در مجمع تشخیص نظام خواهد بود.

 

وی ادامه داد: عمده اهداف و انتظارات مندرج در سند چشم‌انداز، برنامه های توسعه و حتی بودجه های سنواتی کشور در تعامل و کار با اقتصاد منطقه‌ای و جهانی محاسبه و تدوین می شود. توسعه و پیشرفت همه جانبه با استفاده از ظرفیت‌های جهانی، لاجرم هزینه ها و الزاماتی نیز به همراه دارد که رعایت قواعد و قوانین پذیرفته شده و متعارف بین‌المللی با اعمال تحفظات و چارچوب‌های بنیادین مبتنی بر منافع ملی از جمله آنان است. چنانچه بنایی بر اجتناب از پذیرش قواعد بین‌المللی باشد تبعات و هزینه های آن باید با دقت محاسبه و ملاحظه گردد.

 

وی با بیان اینکه با رد لوایح پالرمو و CFT زمینه و امکان تعمیق و گسترش خصومت‌های پر هزینه برای کشورمان بیشتر می‌شود، ادامه داد: روشن است در انزوا، خصومت و محدودیت دستیابی به اهداف توسعه ای بسیار دشوارتر و بعضا ناممکن می شود  به بیان دیگر رد این لوایح آسیب عمیق و بلند مدتی به توسعه‌ی کشور می‌زند و بسیاری از شاخص‌های عملکردی و توسعه ای، اقتصادی و غیراقتصادی، با چالش مواجه خواهد شد. بی توجهی مجمع تشخیص به این مسئله برای حوزه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور  محدودیت‌زا، هزینه‌ساز و آسیب زا خواهد بود اما تایید این مصوبات در مجلس، در مرحله اول دفع شر و موجب گرفتن بهانه دشمنی های بیشتر از دشمنان عنود و کینه توز جمهوری اسلامی ایران می‌شود و در مرحله بعد موجب ایجاد امکان بیشتر برای بهبود  و توسعه روابط اقتصادی و سیاسی کشور با بخش بزرگی از اقتصاد جهانی می‌شود. این اقدام حتما بایستی با اعمال تحفظات و ملاحظات مبتنی بر منافع ملی و آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی باشد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس عضویت هوشمندانه ایران در سازمان ملل متحد با وجود صدور قطع نامه‌های ظالمانه این سازمان بر ضد کشورمان را نمونه و الگوی خوبی برای پذیرفت هوشمندانه شرایط FATF دانست و افزود: منطق عضویت در سازمان ملل متحد می‌تواند مبنای خوبی برای قبول و تصویب لوایح مذکور در مجمع تشخیص مصلحت نظام باشد. به گمان بنده می‌توان بر همین مبنا به مجامع موثر بین‌المللی پیوست و حضور پررنگ و معنادار داشت و از ظرفیت، حقوق و منافع آن استفاده کرد و در جای خودش مقابل ظلم‌ها و زورگویی‌های آنها نیز ایستادگی کرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------