آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

نعمتی: خودرو را به موقع تحویل نمی دهند و مردم را کتک هم می زنند



اخبار,اخبار سیاسی,بهروز نعمتی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که دلیلی ندارد قیمت خودرو که در کارخانه ۳۸ میلیون است بیرون ۵۰ میلیون باشد، گفت: نمی توانیم به بهانه تولید ملی و حمایت از آن دست روی دست بگذاریم، چون باید این تولیدات به دست مصرف کننده هم برسد.

به گزارش خانه ملت، بهروز نعمتی اظهار داشت: به نظر من در موضوع خودرو چند بحث وجود دارد؛ نخست اینکه باید بگویم زمانی که موضوع تولید ملی مطرح است، همه ما وظیفه داریم که از آن حمایت کنیم و در واقع من حامی حمایت از تولید ملی هستم و موافق تولید خودرو داخلی که در جلسات مختلف نیز به شدت از آن دفاع کرده ام.

 

وی گفت: اما بحث دیگر در این میان به نقاط ضعف خودروسازی ها برمی گردد و با هیچ چیزی هم قابل جبران نیست، به گونه ای که هم اکنون صدها هزار نفر سرمایه زندگی خود را در اختیار خودروسازی ها قرار داده اند به امید اینکه روزی خودرو خود را تحویل می گیرند؛ اما خلف وعده های متعدد خودروسازی ها باعث شده که اینها به خرید خود هرگز نرسند و این مخالف با اصول مشتری مداری است. از سوی دیگر نه تنها خودرو این افراد را نمی دهند حتی کتک هم می زنند، اینها چیزی نیست که ما ساده از آن بگذریم. وزیر باید به آن پاسخ دهد.

 

وی افزود: ما از وزیر صنعت در این باره پرسیدیم و وی باید در مجلس پاسخگو باشد. واقعیت این است که ما به بهانه تولید ملی و حمایت از این صنعت نمی توانیم دست روی دست بگذاریم، چون باید این تولیدات به دست مصرف کننده هم برسد. دلیلی ندارد قیمت خودرو که در کارخانه 38 میلیون است بیرون 50 میلیون باشد.

 

وی در ادامه یادآور شد: وظیفه سازمان حمایت از مصرف کننده چیست؟ قبلا اختیار این موضوع با شورای رقابت بود اما در جلسه سران قوا این اختیار را از شورای رقابت گرفتند و به مجموعه وزارت صنعت واگذار کردند،مشخص است که اینجا به مشکل برخواهیم خورد.

 

این نماینده مجلس گفت: نمی شود قیمت تمام شده یک خودرو در کارخانه 38 میلیون باشد و در بیرون به 50 میلیون تومان فروخته شود. تعزیرات حکومتی جزئی از دولت است و باید به این موضوع ورود کند. به اعتقاد ما باید هر کس در این موضوعات دخیل است پاسخگو باشد.

 

وی افزود: در کمیسیون صنایع مجلس کمیته ای به این منظور تشکیل شده است، ولی متاسفانه تا کنون یک گزارش هم نداده اند که مشخص شود چه کاری انجام شده است. اینها باید توسط مسئولان پاسخ داده شود.

 

این نماینده با بیان اینکه بازار انحصاری در اختیار خودروسازان قرار دارد گفت: ما مجموعه های خودروسازی های دیگر هم داریم. معنی حمایت ما از تولید ملی این نیست تا ابد خودروساز هر کاری دلش بخواهد می تواند انجام دهد. ما در مجلس پیگیر این موضوع هستیم.

 

وی در پاسخ به این که نظارت چه تأثیری در رفتار مسئولان دارد، گفت: چنانچه تذکرات ما اثرگذار نباشد و پرسش های ما به نتیجه نرسید و نتوانستند ما را قانع کنند مجلس روش های دیگری پیش خواهد گرفت و گام های دیگر را برخواهد داشت.

 

وی در پاسخ به این که معنی پله های بعدی چیست و آیا منظور شما مربوط به انحصارشکنی در صنعت خودروست یا استیضاح وزیر و یا موارد نظیر این، گفت: اگر نظارت اثر نگذارد، حتما پله های بعدی را پیش می بریم، اما در خصوص انحصارشکنی باید بگویم که رقابت تا حدودی وجود دارد؛ اما اینکه بگوییم با خودروساز های بزرگ دنیا که خودروهای لوکس تولید می کنند رقابت کنم، واقعیت این است که توانش را نداریم و شاید دلیل آن این است که هنوز باید از خودروسازها حمایت کنیم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------