آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اگر همه با گشت ارشاد مخالفند چرا ون ها برگشتند؟ | ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است

اسفند گذشته امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس جزئیاتی از لایجه حجاب در اختیار رسانه‌ها قرار داد که نشان می‌دهد قانون جدید تنها…

سید حمیدرضا کاظمی: مردم لرستان از عملکرد دولت ناراضی هستند



اخبار,اخبار سیاسی,سید حمیدرضا کاظمی

نماینده پلدختر استان لرستان تاکیدکردگفت: مردم این استان بویژه مردم پلدختر، معمولان و روستاهای آن از عملکرد دولت به شدت ناراضی بوده و خواستار رفع مشکلات آنان پس از سیل های اخیر هستند.

سید حمیدرضا کاظمی  در گفت و گو با ایلنا گفت: ۱۵ هزار خانواده لرستانی در سیل‌های اخیر خسارات فراوانی دیده که از این تعداد سه هزار خانوار روستایی و شهری در شهرستان پلدختر گرفتار سیلاب شدید شده اند و در وضعیت اسکان نگران کننده ای بسر می برند.

 

وی میزان خسارات وارده سیلاب به حوزه انتخابیه پلدختر در استان لرستان را بیش از 5 هزار میلیارد تومان برشمرد و اظهارداشت: شرایط اسکان موقت سیل زدگان برای آنان مطلوب نبوده و بسیاری از زیرساخت های توسعه ای در استان لرستان بخصوص شهرستان پلدختر بطور کامل از بین رفته است.

 

این‌نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: سیل زدگان پلدختر باتوجه به اینکه خود این شهرستان در منطقه گرمسیری واقع شده در روزهای آینده با شرایط سخت تری مواجه خواهند شد و از دولت توقع دارند نسبت به رفع مشکلات آنان اقدامات ویژه ای انجام دهد.

 

کاظمی با تاکید بر نارضایتی سیل‌زدگان از عملکرد دولتمردان، ادامه داد: بسیاری از اراضی کشاورزی، منازل مسکونی و تجاری سیل زدگان تخریب و آنان هیچ منبع درآمدی هم ندارند‌.

 

نماینده پلدختر در استان لرستان، اعتبارات پیش بینی شده دولت برای ساخت منازل مسکونی برای سیل زدگان را بسیار ناکافی دانست و تاکیدکرد که مبالغ پیش بینی شده برای ساختن سرپناه برای سیل زدگان ناکافی و تاثیرگذار نیست.

 

کاظمی افزود: نگرانی مردم در بحث اسکان موقت و دائم، خرید اسباب و اثاثیه و پرداخت خسارت به اراضی کشاورزی و تجاری از دولت زیاد بوده و این نگرانی‌ها باتوجه به پایین بودن سرعت خدمات رسانی دولت نیز روبه افزایش است.

وی از تخریب کامل پمپاژهای آب و ترانسفورماتورهای برق بدلیل وجود سیلاب در شهرستان پلدختر و معمولان خبرداد و اظهارداشت: با توجه به اینکه فصل کشاورزی در این شهرستان می باشد دولت باید هرچه زودتر نسبت به کار اساسی در زیرساخت ها اقدام کند.

 

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی گفت: قرار بود دولت به خانواده هایی که منازل مسکونی آنها بطور کامل تخریب نشده نیز " پَکِ" لوازم خانگی ضروری تحویل دهد اما متاسفانه سرعت واگذاری این " پَک‌ها " بسیار کم و نگران کننده است.

 

کاظمی در بخش دیگری از صحبت هایش از  تقسیم اعتبارات صندوق توسعه ملی برای موضوع آبخیزداری، آبخوان داری و بندهای خاکی توسط سازمان جنگل ها و مراتع انتقاد و اظهارداشت:تقسیم اعتبارات از سوی سازمان جنگلها و مراتع در بحث آبخیزداری، آبخوان داری و بندهای خاکی تقسیم کارشناسی شده ای نیست.

 

نماینده پلدختر در استان لرستان با بیان اینکه ۳۱ استان کشور دارای شرایط متفاوت اقلیمی بوده و اعتبارات آبخیزداری بایستی به استان های کوهستانی گرفتار در سیلاب ها بیشتر از بقیه استان ها تخصیص داده شود، ادامه داد: سازمان جنگل‌ها باید مطالعه دقیقی از وضعیت استان ها داشته باشد تا در تقسیم توزیع اعتبارات به نسبت عادلانه ای اقدام شود.

 

کاظمی در بخش دیگری، نبود منزل مسکونی برای سه هزار خانواده پلدختری در استان لرستان را نگران کننده خواند و از دولتمردان خواست تا قبل از اینکه فصل گرما در این شهرستان شروع نشده تدابیر ویژه با سرعت قابل قبولی بیندیشند.

 

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------