آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

آملی لاریجانی: مردم در فشار بی سابقه‌ای هستند



اخبار,اخبار سیاسی,آملی لاریجانی

آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این رفتارهای اخیر آمریکا برای تخریب اذهان مردم ما تسلیم کردن مردم ماست در حالی که ملت بصیر ما، بهتر از هر کسی می‌دانند که راه مقابله با این دشمن استقامت است.

به گزارش ایسنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر روز چهارشنبه اول خرداد ماه در آغاز جلسه مجمع، با تبریک سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) گفت: میلاد مسعود کریم اهل بیت، سبط نبی گرامی اسلام، حضرت امام حسن مجتبی (ع) را تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم و از خداوند متعال می‌خواهیم قلوب همه ما را به انوار معرفت و محبت اهل بیت بیش از پیش منور بفرماید. ایام ماه مبارک رمضان در حال سپری شدن است و از نیمه ماه هم گذشتیم، از خداوند متعال می‌خواهیم در این ایام فیض خاصش را بر همه مؤمنین نازل، و دعاها را استجابت فرماید و امیدواریم بتوانیم شکرگزار نعمات الهی باشیم.

 

وی ادامه داد: نمی‌دانیم در این ایام آیا چیزی را تحصیل کرده‌ایم که به درگاه حق تعالی قابل باشد یا نه؟ بنده در نسبتش با مولا هر چه دارد قصور است و تقصیر. چون هر آنچه بنده دارد همه از ناحیه‌ی حق است و همانطور که در برخی از ادعیه و مناجات‌ها آمده، حتی توفیق شکر ما هم، محتاج شکر است. "کیف و شکری ایاک یحتاج الی شکر". ما در ادای یک وظیفه که شکر باشد، مانده‌ایم در حالی که اقتضای عبودیت و بندگی نسبت به حق، شعب بسیار متعددی از مسئولیت‌ها و تکالیف و وظایف را دارد.

 

وی افزود: آنچه که از ناحیه عبد است قصور است و تقصیر و ما چشم امیدمان به حسب معارف الهی به فضل عمیم الهی است و نه به داشته‌های خودمان. اما فضل الهی عمیم و شامل حال همگان است و فضل خاص هم شامل بندگان خاص می‌شود. از خداوند متعال می‌خواهیم در این ایام و شبهای قدر و ایام ماه مبارک رمضان، از فضل عمیم خودش، برکاتی نصیب همه ما بگرداند و به تحصیل و جلب رضای حق و اجتناب از محارم الله که شرط رضایت الهی است موفق بدارد.

آملی لاریجانی با اشاره به ایام شهادت امیر مؤمنان گفت: پیشاپیش تسلیت عرض می‌کنیم شهادت مولی الموحدین، امیرالمومنین علیه السلام را، کسی که رفتار و گفتارش محض عدالت و ناشر معارف توحیدی بود. نهج البلاغه که در واقع منتخب خطبه‌ها و نامه‌ها و کلمات قصار حضرت است مشحون از معارف توحیدی است، کما اینکه در تاریخ نقل است که در میانه جنگ، وقتی سوال از توحید کردند، حضرت علی (ع) آن را بی پاسخ نگذاشتند. این چنین حقیقتی در عالم ظهور کرد که در مقام جنگ، جنگیده‌اند، در مقام جهاد، جهاد کرده‌اند و در مقام بسط معارف اسلامی، ناشر معارف اسلامی و خصوصاً معارف توحید و محض عدالت بوده‌اند. از خداوند می‌خواهیم که توفیق شیعه بودن و پیروی از ایشان را، به معنای حقیقی کلمه به ما عنایت فرماید.

 

وی در ادامه به رفتارهای خصمانه آمریکا علیه ملت ایران اشاره کرد و افزود: اخیراً شاهدیم دشمنان ما و به خصوص آمریکایی‌ها در این ایام عملیات روانی گسترده‌ای به راه انداخته‌اند و بر طبل جنگ می‌کوبند و گاهی به نعل می‌زنند و گاهی به میخ. گاهی می‌گویند جنگ است و گاهی نفی اش می‌کنند و این برای تخریب اذهان مردم ما و به تسلیم وا داشتن مردم ماست در حالی که ملت بصیر ما، بهتر از هر کسی می‌دانند که راه مقابله با این دشمن استقامت است. چهل سال است که در انقلاب در مقابل این دشمن غدار ایستادگی کرده و بحمدالله راه تکامل را طی کرده‌اند. امروز هم با استقامت حتماً در این جنگ اقتصادی که آنها به راه انداخته‌اند و عملیات روانی که با همه ابزارها و در همه جا آن را دنبال می‌کنند پیروز خواهند بود.

 

آملی لاریجانی افزود: ما می‌دانیم که این نحو از رفتار آمریکایی‌ها و خصوصاً رئیس جمهور نابخرد آنها، ناشی از ناکامی‌هایی است که در منطقه داشته‌اند و به حسب ادعای خودشان، هزاران میلیارد دلار در این منطقه صرف کرده و با دست خالی برگشته‌اند. در مقابل این ناکامی‌های عظیم دشمن، جمهوری اسلامی بر اساس مبانی قوی خود در دل‌های مردم رسوخ کرده است. امروز بحمدالله در منطقه و در دنیا تأثیر بسزایی داریم و دشمنان ما نمی‌توانند این موضوع را تحمل کنند. بنابراین به تحریم‌ها و اقداماتی روی آورده‌اند که به خیال خودشان در تاریخ بی سابقه است در حالیکه مردم ما هم در تاریخ بی سابقه هستند. بصیرتشان هم بی سابقه است. استقامتشان بی سابقه است. استقامت امام راحل (ره) هم بی سابقه بود. استقامت رهبری معظم انقلاب هم در این مسیر بی سابقه است، این است که ما اطمینان داریم که با این استقامت و تدبیر، ان شا الله دولت ما، کشور ما، مردم عزیز ما از این گردنه‌ها عبور خواهند کرد و دشمن حتماً ناکام خواهد ماند.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت گفت: اقتضای عقلانیت این است که ان شا الله دولت محترم و همه دستگاه‌های اجرایی و غیر اجرایی با تدبیر، تا حدی که ممکن است از فشار امور بر مردم جلوگیری کنند، خصوصاً در بخش اقتصادی کشور، که همه ما می‌دانیم امروز مردم در فشار بی سابقه‌ای هستند. باید در هزینه‌ها، در کیفیت تحصیل درآمدها، آنگونه که عقلانیت اقتضا می‌کند مدیریت و تدبیر حاکم باشد. باید همه تلاش دولت محترم و سایر قوا این باشد که فشار بر مردم را کمتر کنیم و در این‌میان باید وضعیت قشرهای آسیب پذیر مد نظر اصلی باشد و ما مطمئن هستیم که به عون و فضل الهی، مشکلات را هم پشت سر خواهیم گذارد و ملت ما پیروز این صحنه خواهند بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------