آخرین اخبار سیاسی

محمد صدر،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش محمد صدر به لایحه عفاف و حجاب: ایده‌های ضد اسلام توسط برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند به نظام تحمیل می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به…

رقابت مجدد لاریجانی و عارف بر سر کرسی ریاست بدون حضور رقیب سوم



اخبار,اخبار سیاسی,عارف و لاریجانی

با تصمیمی که فراکسیون های ولایی و امید گرفتند، تنها دو کاندیدا برای صندلی ریاست مجلس رقابت خواهند کرد؛ علی لاریجانی و محمدرضا عارف.

به گزارش خبرآنلاین، در فاصله چند ساعته باقیمانده تا انتخابات هیات رییسه مجلس، بالاخره تکلیف کاندیداهای صندلی ریاست مشخص شد.

 

تکلیف فراکسیون مستقلین که نزدیکی فکری و سیاسی لاریجانی دارند از ابتدا مشخص بود و تنها یک گزینه برای این صندلی داشتند؛ علی لاریجانی

 

فراکسیون ولایی هم که چند ساعت پیش خبر ائتلاف شان با مستقلین بر سر کرسی ریاست منتشر شده بود بالاخره این خبر را تایید کرد. سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگویی که با ایشنا داشته به جلسه فراکسیون ولایی برای جمع بندی درباره کاندیداهای این فراکسیون در انتخابات هیئت رئیسه مجلس اشاره کرده و گفته است: مجمع عمومی فراکسیون با اکثریت قاطع برای انتخابات هیئت رئیسه تشکیل شد و در ابتدا بحث و بررسی در خصوص کاندیداهای ریاست مجلس صورت گرفت.

 

بنا به گفته سخنگوی این فراکسیون حاجی بابایی کاندیدای ریاست بوده و جمعی از اعضای فراکسیون نیز معتقد به کاندیداتوری او بوده اند اما بعد از رأی گیری درون فراکسیونی در نهایت تصمیم بر آن قرار گرفته که این فراکسیون کاندیدایی برای این صندلی معرفی نکند و حاجی بابایی به احترام رای فراکسیون از این کاندیداتوری کنار کشیده است.

 

فراکسیون امید هم که تا حد زیادی تکلیف خود را با صندلی ریاست مشخص کرده بود در نهایت تصمیم قطعی را اعلام کرد. براساس اظهارات فاطمه سعیدی، رأی مجمع عمومی فراکسیون امید، بر کاندیداتوری عارف برای کرسی ریاست قرار گرفته است.

 

کرسی های نواب رییسی مجلس دستخوش تغییر می شود؟

اما در حالیکه امیدی های مجلس همچنان علاقمند به ادامه یافتن حضور پزشکیان و مطهری در کرسی های نواب رییسی مجلس هستند، فراکسیون ولایی مجلس هم دو کاندیدا برای این دو صندلی معرفی کرده است؛ عبدالرضا مصری و محمدحسین فرهنگی.

 

اما مستقلین چه تصمیمی برای این دو صندلی مهم دارند؟ بنا به گفته مهرداد لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلین، این فراکسیون در مورد کاندیداهای نایب رئیسی مجلس هنوز تصمیم گیری نکرده است.

 

وی که با ایسنا گفتگو کرده این را هم گفته است که اعضای فراکسیون مستقلین به هیأت رئیسه اختیار دادند تا هر فراکسیونی حوزه مشترکی با ما در مورد ریاست مجلس داشت با او ائتلاف کنیم. به گفته سخنگوی فراکسیون مستقلین هنوز هیچ ائتلافی بین این فراکسیون و فراکسیون‌های دیگر صورت نگرفته است.به نظر می رسد با این اظهارنظر مبهم و تلویحی لاهوتی کرسی نواب رییسی حداقل برای علی مطهری لرزان شده است و احتمال ائتلاف مستقلین با ولایی ها بر سر کرسی های نواب رییسی بالا رفته است. 

 

کرسی های دبیری و ناظری مجلس به چه کسانی می رسد؟

در تصمیمی که فراکسیون ولایی مجلس گرفته است تنها سه دبیر فعلی مجلس احسان قاضی زاده، اکبر رنجبر زاده و امیرآبادی را به عنوان کاندیدای خود معرفی کرده است.

 

در سمت کارپردازی هم این فراکسیون تنها یک کاندیدا یعنی محمد عباسی را به صحن مجلس معرفی خواهد کرد.

 

اما فراکسیون امید هم تکلیف کاندیداهای خود برای این 9 صندلی را مشخص کرده است. فاطمه سعیدی، محمدعلی وکیلی، علی اصغر یوسف نژاد، علیرضا رحیمی، بهروز بنیادی و رضا کریمی برای کرسی دبیری هیأت رئیسه و کریم حسین زاده، محمود صادقی و سید مهدی مقدسی برای جایگاه کارپردازی هیئت رئیسه از سوی فراکسیون امید به صحن مجلس معرفی خواهند شد.

 

فراکسیون مستقلین هم آشوری و نعمتی را به عنوان کاندیداهای کارپردازی و غلامرضا کاتب، رسول خضری و سمیه محمودی را به عنوان کاندیداهای دبیری انتخاب کرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------