آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

تصویب ۳ لایحه در خصوص موافقتنامه همکاری امنیت در دریای خزر/ تأکید رئیس‌جمهور بر توسعه گردشگری در کشور



اخبار,اخبار سیاسی,هیات دولت

رئیس جمهور توسعه گردشگری را از جهت رونق اقتصادی، ایجاد فرصت های جدید اشتغال و افزایش نشاط اجتماعی، دوستی فرهنگ ها و جوامع فوق‌العاده مهم دانست.

به گزارش ایلنا، روحانی در جلسه امروز هیئت دولت که ریاست آن را برعهده داشت، ضمن تأکید بر توسعه گردشگری با استفاده از جاذبه های گردشگری در پیرامون سدها و دریاچه ها، وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را مأمور فعال سازی این نوع از گردشگری کرد.

 

وی همچنین بانک مرکزی را به اعطای تسهیلات لازم به متقاضیان توسعه بوم‌گردی که اشتغالی زود بازده و مبتنی بر ظرفیت های داخلی است، سفارش کرد.

 

رفع موانع توسعه بوم گردی و تسهیل فرآیندهای آن، از دیگر توصیه‌های رییس جمهور به دستگاه های مسئول بود.

 

گزارش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درخصوص «گردشگری با رویکرد بوم­گردی»

در ادامه جلسه، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گزارشی درخصوص «گردشگری با رویکرد بوم­گردی» به هیئت وزیران ارایه داد.

 

این گزارش، به ویژگی‌های مناطق خشک و کم آب کشور و جاذبه­ های گردشگری این مناطق علی­رغم خشکسالی در آنها، ارزش­های بوم­گردی و اکوتوریسم و نیز وضعیت اقامتگاه­های بوم­گردی در مناطق مختلف کشور پرداخته است.

 

بررسی آمار گردشگری داخلی کشور، نشان دهنده رشد چشمگیر بازدید از مراکز گردشگری و ابنیه و مجموعه­‌های تاریخی است، به گونه­ ای که مجموع آمار بازدید گردشگران از مراکز گردشگری ۱۳۴ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۸۲۰ نفر بوده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته است.

 

حضور در شهرهای کوچک و مناطق روستایی کشور و تجربه اقامت در سکونتگاه­‌های بومی، تجربه جدیدی است که امروزه در بین نسل جدید ایرانیان، رو به فزونی است.

 

تصویب سه لایحه در خصوص موافقتنامه همکاری امنیت در دریای خزر

هیئت وزیران سه پروتکل الحاقی قانون موافقتنامه همکاری امنیت در دریای خزر با موضوعات همکاری و تعامل میان مراجع مرزبانی، مبارزه با جرایم سازمان یافته و مبارزه با تروریسم در دریای خزر را در قالب لوایح مجزا به تصویب رسانید.

 

گفتنی است، قانون موافقتنامه مربوط به همکاری در زمینه امنیت در دریای خزر در سال ۱۳۹۳ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

 

با تصویب این پروتکل‌های الحاقی به موافقتنامه همکاری امنیت در دریای خزر، اجازه مبادله اسناد آن داده شد.

 

تعیین نماینده و اعلام نظر دولت درخصوص تعدادی از طرح ‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی

دولت در ادامه، ضمن اعلام نظر در خصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خود را برای پیگیری این موضوعات تعیین کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------