آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

محمود میرلوحی: تشکیل پارلمان اصلاحات از نظر شورای عالی سیاست‌گذاری منتفی شد



اخبار,اخبار سیاسی,محمود میرلوحی

محمود میرلوحی تاکید کرد شکل‌گیری پارلمان اصلاحات در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان منتفی شده و این شورا این پیشنهاد را رد کرده است.

محمود میرلوحی، عضو کمیته ارزیابی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اعلام اینکه از نظر این شورا تشکیل پارلمان اصلاحات منتفی است گفت: «تشکیل پارلمان اصلاحات به منظور انتخاب اعضای حقیقی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مطرح شد که البته شرایط آن فراهم نیست و اعضای حقیقی با سازوکار دیگری انتخاب خواهند شد.»

 

او در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره عوامل پیدایش ایده تشکیل پارلمان اصلاحات گفت: «بعد از انتخابات مجلس دهم این سؤال بین فعالان سیاسی مطرح شد که آیا شورایعالی سیاست‌گذاری کارش ادامه پیدا می‌کند یا متوقف شود؟ آنجا تردیدهای به وجود آمده بود که چه کار باید کرد، مقداری هم به شورا آسیب رسید چون فراکسیون امید شکل گرفته و برخی دوستان تلقی می‌کردند که با تشکیل فراکسیون امید کار شورا پایان یافته و قرار نیست ادامه پیدا کند اما بعد از مدتی افکار عمومی شورایعالی و اصلاح‌طلبان را مواخذه کردند و گفتند شما که لیست امید را ارائه کردید باید پاسخگوی رفتار نمایندگان در مجلس باشید. در این مرحله تردیدها مبنی بر ادامه کار شورایعالی برطرف شد و این شورا به کار خود ادامه داد.»

 

میرلوحی با بیان اینکه «شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان دور دوم فعالیت‌های خود را برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها آغاز کرد» افزود: «بعد از انتخابات نیز جلسات مختلفی در زمینه آسیب شناسی فعالیت شورا برگزار شده است؛ بر این اساس شورایعالی ماموریتی را به کارگروهی که دوستانی چون مبلغ، توفیقی، کولایی، رسولی، طاهرنژاد، آقازاده و بنده عضو آن هستیم، داد اولاً کار شورای عالی را با روش‌های مختلف ارزیابی و ثانیاً سازوکار ادامه کار و آماده شدن شورای سوم برای انتخابات ۹۸ را ارائه کند.»

 

او اضافه کرد: «این کارگروه ده سرفصل را مشخص کرد و روی این سرفصل‌ها جلسات بحث و کارشناسی گذاشت. فرم‌های نظرسنجی تهیه و برای اعضای شورایعالی، احزاب و شورای استان‌ها فرستاده شد که اینها نظرات خود را برای ما ارسال کردند. در همه نظرسنجی‌ها اتفاق نظر بود بر این بود که شورای عالی باید کار خود را ادامه دهد و تردیدی در اصل فعالیت شورای عالی نبود.»

 

عضو کمیته ارزیابی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در همین حال یادآور شد: «سرفصل دوم این بود حالا که شورای عالی باید به فعالیتش ادامه دهد اعضایش باید چگونه انتخاب شوند؟ سؤال این بود که مثل گذشته اشخاص حقیقی و حقوقی در شورایعالی باشند یا فقط اشخاص حقوقی عضو باشند؟ نهایتاً بحث‌ها به این نتیجه رسید که مانند قبل هم اشخاص حقیقی عضو باشند و هم اشخاص حقوقی.»

 

میرلوحی با بیان اینکه «بنا شد تعداد اشخاص حقیقی نصف اشخاص حقوقی باشد» گفت: «مساله بعدی این بود که اشخاص حقیقی چطور باید انتخاب شوند؟ که دو شیوه مطرح شد؛ یک شیوه مدل قبلی است که سازوکاری خود شورای عالی یا شورای مشورتی پیشنهاد دهند. دیگری هم این بود که ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفره از اصلاح‌طلبان از سراسر کشور جمع شوند و اشخاص حقیقی را انتخاب کنند. البته اینکه اسم این جمع چه باشد معلوم نبود و برخی آن را پارلمان اصلاحات نام دادند. اما به‌هرحال دوستان در شورای عالی به این جمع‌بندی رسیدند که جمع‌کردن ۴۰۰ نفر از سراسر در مدت باقی‌مانده تا انتخابات مجلس کار راحتی نیست؛ بنابراین به این نتیجه رسیدند که اشخاص حقیقی با سازوکار دیگری انتخاب و به شورا ملحق شوند.»

 

او تاکید کرد شکل‌گیری پارلمان اصلاحات در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان منتفی شده و این شورا این پیشنهاد را رد کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------