آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

وزیر دفاع: در جنگ اطلاعاتی دشمن با هیچ فردی تعارف نداریم



اخبار,اخبار سیاسی,امیرحاتمی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:‌وزیر دفاع در نشست کمیسیون عنوان کرد که ما در جنگ اطلاعاتی دشمن که البته سرمایه گذاری زیادی هم روی آن کرده، با هیچ فردی تعارف نداریم.

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون با مراسم یادبود مرحوم صفاری نطنزی، عضو و رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون و نماینده فقید مردم نطنز و قمصر آغاز شد.

 

وی افزود: در این مراسم که خانواده آن مرحوم نیز حضور داشتند، رئیس و اعضای کمیسیون ضمن عرض تسلیت، یاد و خاطره ایشان را گرامی داشتند.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ادامه جلسه، با حضور امیرحاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بحث پیرامون حوزه دفاع و دستاوردهای دفاعی انجام شد. امیرحاتمی نیز در ابتدا درگذشت مرحوم مغفور صفاری نطنزی را تسلیت گفتند.

 

وی تصریح کرد: وزیر دفاع با اشاره به اینکه دشمنان تلاش زیادی کردند که پای ایران را به مناقشات بکشانند و تنش‌هایی را به وجود آورند، گفت که وقتی دشمنان اراده مستحکم جمهوری اسلامی را دیدند به ویژه در هدف قرار گرفتن پهپاد پیشرفته آنها، حساب کار دستشان آمد و فضای موضوع عوض شد.

 

نقوی‌حسینی در ادامه با اشاره به دیگر جزئیات نشست امروز بیان کرد: امیر حاتمی همچنین عنوان کرد که اقدام سرنگونی پهپاد آمریکایی از شناسایی، ردیابی تا هدف قرار گرفتن به طور کامل با امکانات و دستاوردهای صنعت دفاعی کشور انجام شد و حاصل زحمات متخصصان داخلی بود. هماهنگی و سرعت عمل نیروهای دفاعی کشور و همچنین هماهنگی با دستگاه‌ دیپلماسی کشور یکی از ابعاد مثبت اقدام بود و باعث شد که آمریکایی‌ها در مراجع بین‌المللی هم ناکام ماندند.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: وزیر دفاع این اقدام و برخورد قاطع دشمن را هم اراده و هم توانمندی جمهوری اسلامی را دانست و تاکید کرد که توقیف برخلاف موازین بین‌المللی نفتکش جمهوری اسلامی با هدف جبران این ناکامی انجام شد که این اقدام هم ناکامی دیگری بر ناکامی های آن افزود.

 

وی افزود: امیرحاتمی همچنین گفت که ما در شرایط کاملاً آماده‌ای قرار داریم. وزارت دفاع اقدامات گسترده‌ای را برای حل مشکلات خودروسازی کشور آغاز کرده و نیاز داریم به حل مشکل خودرو کمک کنیم بدون اینکه جایگزین بخش خصوصی شویم.

 

نقوی حسینی بر همین اساس اضافه کرد: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه و جهت توضیح پیرامون نقطه نظرات اعضای کمیسیون گفت که ما در جنگ اطلاعاتی دشمن با هیچ فردی تعارف نداریم و البته دشمن نیز سرمایه‌گذاری زیادی در این قسمت کرده ولی ما به شدت حفاظت می‌کنیم و هم پیشگیری و هم برخورد انجام می‌دهیم.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیگر سخنان امیرحاتمی تصریح کرد: وزیر دفاع همچنین تاکید کرد که آمریکایی‌ها به دنبال مشکل تراشی علیه ایران در دریا هستند ولی ما هم دقیق و قاطع برخورد می‌کنیم و طراحی‌های لازم هم صورت گرفته است.

 

وی بیان کرد: علاوه بر این در این نشست وزیر دفاع گفت که «صنعت دفاعی کشور در آسمان، زمین و دریا کاملا مجهز و آماده و متکی به ساخت داخل است به خصوص در دریا که توان ساخت ناوشکن، زیردریایی و پشتیبانی آنها داریم، شناورهای پیشرفته ساخته‌ایم. موشک‌های پیشرفته‌ای ساخته‌ایم. در این مسیر ضمن تشکر از حمایت‌های مجلس و کمیسیون، انتظار حمایت‌های بیشتری داریم.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------