آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد

احمد علیرضابیگی گفت: «دولت باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات خودش استفاده کند تا وقتی انتقاداتی صورت می‌گیرد، آن را حل کند و کارنامه موفقی از…

روحانی: در همه فصول در تولید گاز خودکفا هستیم/ «ایران» گازوئیل و بنزین صادر می کند



اخبار,اخبار سیاسی,روحانی

رئیس جمهوری با اشاره به خودکفایی کشور در گازوئیل و بنزین گفت: در گذشته در بخش گاز در تابستان‌ها خودکفا بودیم، اما در فصل زمستان به کشورهای دیگر نیازمند می‌شدیم؛ امروز در بخش گاز در همه فصول به خودکفایی رسیده‌ایم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری پیش از ظهر امروز در جمع مدیران و کارکنان پالایشگاه تبریز با اشاره به افتتاح و بهره برداری از پروژه‌های مختلف آب و برق و پتروشیمی در استان آذربایجان شرقی با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومان اظهار کرد:‌ تخصیص این رقم اعتبار در یک استان بزرگ نشان از پیشرفت کشور و حرکت بسیار خوب بخش اقتصادی است.

 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مجموعه وزارت نفت در دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: در مجموعه وزارت نفت و همه شرکت‌های همکار با این وزارت خانه در طول فعالیت دولت تدبیر و امید کار بسیار بزرگی انجام شده است و ما امروز در گازوئیل و بنزین به خود کفایی رسیدیم و دیگر نیازی به واردات نداریم.

 

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: در گذشته در بخش گاز در تابستان‌ها خودکفا بودیم، اما در فصل زمستان به کشورهای دیگر نیازمند می‌شدیم؛ امروز در بخش گاز در همه فصول به خودکفایی رسیده‌ایم.

 

روحانی با تاکید بر این که بعد از امضای برجام یک مرتبه تولید و صادرات ما در بخش‌های مختلف به ویژه بخش نفت افزایش یافت، خاطرنشان کرد: بعد از برجام تحول عظیمی در بخش نفت رخ داد و میزان تولیدات ما از یک میلیون به بیش از دو میلیون و هفتصد بشکه در روز رسید. برجام اواخر دی ماه اجرایی شد و ما تقریبا اواخر بهار سال بعد آن به رقم مطلوب خود در تولید و صادرات بخش نفت رسیدیم.

 

وی با اشاره به این که ما اولین قدمی که برداشتیم این بود که بنزین پتروشیمی را از چرخه سوخت حذف کردیم، اظهار کرد:‌ شاید زمانی از آن مجبور به استفاده بودیم چرا که برای واردات و تولیدات بنزین مشکل داشتیم که نتیجه‌اش هم ایجاد آلودگی بسیار زیادی مخصوصا در شهرهای بزرگ بود. همان طور که نفت و گازمان هم آلودگی فراوان داشت. اما امروز پالایشگاههای ما بنزین یورو ۴ و یورو ۵ را تولید می‌کنند و البته به قیمت یکسان می‌فروشند. چرا که سلامتی مردم برای ما اهمیت بسیار دارد و رسانه‌ها لازم است که این نکته را برای جامعه توضیح دهند.

 

رئیس جمهوری تاکید کرد: آنجایی که بنزین و گازوئیل معمولی باشد طبعا به سلامت مردم آسیب می‌رساند. پس تغییر آن بنزین و گازوئیل و آنچه که امروز تولید می‌شود یک نعمت مخفی است که باید برای مردم توضیح داده شود چرا که شاید آنان متوجه این موضوع نشوند. البته که می‌توانند با نگاهی به آب و هوای شهرهای بزرگ در چند سال اخیر متوجه شوند که آلودگی هو نسبت به سالهای قبل کمتر شده است.

 

روحانی با تقدیر از فعالیت‌های شرکت ملی گاز در رراستای گاز رسانی به  ۳ هزار روستا در هر سال اظهار کرد:‌ من از کار بزرگی که شرکت ملی گاز انجام می‌دهد و هر ساله ۳ هزار روستای ما را به شبکه گاز متصل می‌کند تقدیر می‌کنم.  این موضوع برای محیط زیست بسیار مهم است. چرا که علاوه بر استفاده روستاییان ما از سایر سوخت‌ها و الودگی که از آن یاد می‌شد این موضوع به محیط زیست ضربه می‌زد و استفاده از چوب درختان و جنگل‌ها نیز برای محیط زیست مطلوب نبود.

 

وی در پایان تاکید کرد: به هر حال به شرکت نفت و پالایشگاه تبریز تبریک می‌گویم که امروز با تولید نفت و گاز یورو ۵ کیفیت خوبی را در تولید سوخت برای پالایشگاههای ما فراهم کرده است و امیدوارم این گام‌ها با توسعه‌ی هر چه بیشتر چنین پالایشگاههایی در کشور ادامه یابد.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------