آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

جهانگیری: کشور از نظر بودجه شرایط مناسبی ندارد/ زورگویی به جمهوری اسلامی ایران راه به جایی نمی برد



اخبار,اخبار سیاسی,جهانگیری
معاون اول رئیس جمهوری گفت: تنها راه حل مسائل منطق و گفت و گو است و زورگویی به جمهوری اسلامی ایران به جایی نمی‌ رسد.

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری پنجشنبه شب در نشست مشترک شورای اداری و ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در مشهد افزود: اروپا و غرب قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در امور مختلف دیده اند و اکنون به دنبال این هستند که برای مسائل خود با ایران راه حل پیدا کنند. 

 

وی اظهار داشت: انگلیسی ها نفتکش جمهوری اسلامی ایران را طی یک دزدی دریایی گرفتند اما در مقابل دیدند که کشور ما با اقتدار و استدلال حقوقی نفتکش آنها را توقیف کرد. این اقدامات ثبات سیاسی، اقتصادی، اقتدار، انسجام و هماهنگی مسئولان در داخل کشور را اثبات کرد. 

 

وی گفت: بیش از یک سال است که آمریکا از برجام خارج شده است و تصور آنها این بود که مشکلات و فشارهای اقتصادی باعث ایجاد هرج و مرج و تنش در ایران می‌ شود اما امروز می بینیم که شرایط اقتصادی بهتر از پارسال است هر چند که شرایط هنوز سخت است اما اقتصاد به ثبات رسیده و از تلاطم عبور کرده است.

جهانگیری افزود: روند صعودی و جهش بورس هم نشانگر امیدواری مردم به آینده است. 

 

وی با بیان اینکه فشار آمریکا از یک طرف بر روی نفت، امور بانکی و اقتصاد و از طرف دیگر محدود کردن بودجه و منابع کشور بود اظهار داشت: از نظر بودجه امسال شرایط سختی داریم، بودجه ای که مجلس تصویب کرد ۴۴۸ هزار میلیارد تومان بود که ۱۵۰ هزار میلیارد تومان آن از درآمدهای فروش نفت حاصل می شد اما امروز شرایط فروش نفت سخت شده است هرچند آمریکا نتوانسته است آن را به صفر برساند اما با مشکلاتی روبرو شده ایم.

 

وی گفت: مدیران و مسئولان باید به دنبال ایجاد منابع جدید درآمد باشند، اقتصاد مقاومتی به معنی انجام کارهای فوق‌ العاده نیست بلکه به این معناست که تاب آوری مردم یک کشور در برابر مشکلات خارجی افزایش پیدا کند و به قول رهبری در برابر تکانه های بیرونی اقتصاد کشور پابرجا بماند و مهم این است که بودجه از درآمدهای نفتی منفک شود.

 

جهانگیری ادامه داد: اگر آمریکا می‌خواهد جلو منابع ارزی را بگیرد ما باید به راه کارهایی برسیم که بدون فروش نفت بتوانیم کارهای خود را انجام دهیم ما باید راهکارهای جدید کشف کنیم و باید در مبادلات اقتصادی راهکارهای جدید پیدا کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: از مدیران انتظار داریم در هزینه ها صرفه جویی کنند و منابع جدید کشف کنند و هزینه‌ ها را کاهش دهند.

 

وی با اشاره به ویژگی‌ های خراسان رضوی نیز اظهار داشت: ما روی این استان حساس هستیم زیرا مهمترین و بزرگترین استان کشور است و مسائل آن ملی شمرده می شود. این استان از نظر صنعت، کشاورزی و گردشگری مهم و همچنین پایتخت معنوی کشور است.

 

 وی گفت: حاشیه نشینی در شهر مشهد بعد از تهران مهم ترین است. مهمترین طرح بافت های فرسوده نیز که باید بر روی آن تمرکز شود در شهر مشهد می باشد. قطار برقی تهران - مشهد هم که با حضور رئیس جمهوری چین به امضا رسید انجام آن با استفاده از فاینانس خارجی بوده که با تحریم ها به مشکلاتی برخورده است اما حل خواهد شد.

 

استاندار خراسان رضوی هم در این نشست گفت: با حضور معاون اول رئیس جمهوری سه هزار و ۴۳۱ میلیارد تومان طرح در این استان بهره برداری و ۱۰ هزار میلیارد تومان طرح نیز کلنگ زنی می شود.

 

علیرضا رزم حسینی افزود: فردا عملیات اجرایی خط چهارم قطار شهری مشهد به طول ۱۰ و نیم کیلومتر با حضور دکتر جهانگیری آغاز می شود.

 

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی یک نظام مردم پایه است، حق و حقوق و اعتراض مردم را به رسمیت می شناسیم و معتقدیم مشکلات با گفت و گو حل می شود. برخی موارد نیز در تجمع هایی که در شهر مشهد برگزار شد به عنوان نماینده دولت در بین آنها حضور یافتم و مشکلات را از نزدیک شنیدم.

 

معاون اول رئیس جمهوری روز پنجشنبه وارد شهر مشهد شد.

 

بهره برداری از چند طرح تولیدی و صنعتی در شهرستان چناران و آغاز عملیات اجرایی خط چهارم قطارشهری مشهد از مهمترین برنامه های سفر ۲ روزه جهانگیری به مشهد است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------