آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

دولت مکلف به فروش ذرت‌های آلوده به کشور دیگر شد



اخبار,اخبار سیاسی,کمیسیون اصل 90 مجلس
دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: ذرت‌های واردشده به کشور آلوده به ویروس آلفاتوکسین است و مقرر شد تا این ذرت‌ها تا یک ماه آینده به کشور دیگری که استانداردهایش ضعیف از کشور ماست فروخته و گزارش آن به کمیسیون اصل 90 ارائه شود.

محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: در جلسه امروز موضوع واردات ذرت‌های آلوده به میزان 140 هزار تن با حضور مقاماتی از سازمان استاندارد، گمرک و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

وی افزود: طبق گزارشات ارائه شده از سوی دستگاه‌های مدعو 20 هزار تن از این میزان در سال 92 و 120 هزار تن دیگر آن در سال 95 به کشور وارد شده است که همه این ذرت‌ها آلوده به آفت و کپک آلفاتوکسین است.

 

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: تصمیم بر این شد تا طی یک ماه آینده این ذرت‌ها به کشور دیگری که استانداردهای آنها در خصوص این آفت ضعیف‌تر از کشور ماست، فروخته و گزارش آن به کمیسیون اصل 90 ارائه شود.

 

امیرحسنخانی خاطرنشان کرد: مشکل دیگری که وجود دارد این است که به دلیل اینکه این ذرت‌ها مدت زیادی در گمرک باقی مانده، توسط وزارت اقتصاد جزو اموال تملیکی محسوب و به مزایده گذاشته شده و فردی این ذرت‌ها را خریده است و این ذرت‌ها جزو اموال شخصی محسوب می‌شود و این مسئله خود کار را کمی پیچیده‌تر می‌کند.

 

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس در پایان گفت: در نهایت بنا بر این شد تا اجازه ترخیص این ذرت‌ها به شخص خریدار داده شود، البته وی اجازه ندارد ذرت‌ها را حتی به قصد عبور از خاک ایران و انتقال به کشورهای خاورمیانه وارد کشور کند و فقط اجازه دارد از طریق سواحل جنوبی و توسط کشتی این ذرت‌ها را از کشور خارج کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------