آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

محمد هاشمی: احمدی‌نژاد برخلاف مصوبات مجمع عمل کرد



اخبار,اخبار سیاسی,محمد هاشمی

یکی از اعضای سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به‌طورکلی می‌توان گفت که مجمع از سالی که تأسیس‌شده است تاکنون توانسته به همه وظایفش که در قانون و آیین‌نامه بوده عمل کند.

حمد هاشمی عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره عملکرد این نهاد در دوره‌های مختلف در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار کرد: مجمع سه وظیفه اصلی بر عهده داشته است. یکی از وظایف مجمع تعیین سیاست کلی بوده که تابه‌حال تعداد زیادی از سیاست‌های کلی را تهیه و ابلاغ کرده است. همچنین رسیدگی به اختلافات بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان از دیگر وظایف مجمع بوده که تابه‌حال به موارد اختلافی رسیدگی کرده است. یکی دیگر از وظایف آن حل معضلات بوده که سال‌های اخیر معضلی وجود نداشته ولی در عمر مجمع چند معضل پیش‌آمده که مجمع به آن رسیدگی کرده است. 

 

هاشمی در ادامه درباره عملکرد مجمع در دورهای مختلف اضافه کرد: عملکرد مجمع را نمی‌توان به اعضای آن ربط داد. موضوعی در مجمع مطرح می‌شود، بعد نظر کارشناسی درباره آن می‌دهند و بعد در صحن علنی راجع به آن بحث و تصمیم‌گیری و رأی‌گیری می‌کنند. تغییرات هم در دوره آخر زیاد نبوده است و چند نفر تغییر کرده‌اند و مسئله‌ای نبوده است.

 

این عضو سابق مجمع ادامه داد: خیلی موضوعات بوده است که در مجمع حل‌وفصل شده که ازجمله آن موضوعات حل اختلاف بین شورای نگهبان و مجلس بوده است. به‌طور 

 می‌توان به اختلاف در قانون بودجه، یا قوانین استرداد مجرمین از کشورهای مختلف اشاره کرد که در این مسائل مشکلاتی که وجود داشت در زمان آقای هاشمی در مجمع کلیتش حل می‌شد.

 

هاشمی تأکید کرد: بحث همیشگی مجمع تعیین سیاست‌های کلی بود که در حوزه‌های مختلف ما شاید حدود ۳۰۰ سیاست کلی داریم که مجمع تصویب کرده است. یکی از مواردی که مجمع به آن پرداخته بحث ایران در افق ۱۴۰۴ بوده است که آن را تعیین و ابلاغ کرد. یکی از بحث‌های مهم اصل ۴۴ قانون اساسی بود که به واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی مربوط می‌شد که در اجرا بد عمل شد. اجرای آن به دست دولت احمدی‌نژاد افتاد که اصلاً خلاف مصوبات مجمع عمل کرد. ازنظر مصوبه راه برای مجمع روشن بوده است ولی در اجرا چون مجمع خودش مجری نبوده است بحث دیگری مطرح است و قوای دیگر هستند که اجرا می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------