ربیعی: اختیارات رئیس‌کل بانک مرکزی در مورد ثبات بازار ارز یک سال دیگر تمدید شد



اخبار,اخبار سیاسی,علی ربیعی
سخنگوی دولت گفت: اختیارات رئیس‌کل بانک مرکزی در مورد ثبات بازار ارز یک سال دیگر تمدید شد.

به گزارش فارس، علی ربیعی سخنگوی دولت در مورد مصوبات امروز جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا، گفت: مجموع مصوبات مربوط به به کنترل قیمت‌ها، ثبات نسبی خوبی که در بازار از ایجاد شده  و حمایت از مدیران مباحث مهمی بود که در این جلسه صورت گرفت.

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از مصوبات این بود که قرار شد اختیارات بانک مرکزی در ساماندهی بازار ارز تا یک سال دیگر تمدید شود. امروز با یک ثبات قابل قبول در بازار از مواجه هستیم و ادامه این روند نیاز داشت که اختیارات رئیس بانک مرکزی تمدید شود.

 

سخنگوی دولت تصریح کرد: یکی دیگر از مصوبات در خصوص تنظیم بازار کالا و خدمات بود که برخی اشکالات در مصوبه قبلی مورد بحث قرار گرفت. بر این اساس تصمیم گرفته شد تا یک سال دیگر مصوبه که دولت داده است تمدید شود و چند قیمتی مواردی از این قبیل صورت نگیرد. همچنین کنترل قیمت‌ها و اقدام به برچسب درج قیمت کالا از دیگر مصوبات بو.

 

ربیعی بیان داشت: یکی دیگر از بحث ها تعیین اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی بود که مقرر شد تا یک هفته قوه قضاییه و دولت یک فوریتی را برای مجلس ارسال کنند. ما در خصوص تعزیرات حکومتی هم اختیاراتی را به سازمان تعزیرات حکومتی دادیم که بر اساس آن اختیارات می‌توانند با کم فروشی، گران فروشی یا خودداری از عرضه کالا به میزان متعارف تبعیض در فروش و موادی از این قبیل دستشان باز شود تا بتوانند ثبات نسبی که در بازار ایجاد شده است را به طور کامل کنترل کنید.

 

وی در مورد دیگر مصوبات جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا گفت: حمایت از تولید و رفع موانع تولید از دیگر مصوبات این جلسه بود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------