آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

واکنش کدخدایی به سخنان رئیس‌جمهور در مورد نقش شورای نگهبان



اخبار,اخبار سیاسی,کدخدایی
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، در صفحه توییتر خود نوشت: «‌همانطور که اصل ۱۱۳ بدرستی جایگاه و اختیارات رئیس جمهور را معین کرده، اصل ۹۸ نیز تفسیر را بر عهده شورای نگهبان نهاده است، که این تفسیر عین قانون اساسی بوده و بر همگان لازم الاجراست. ضمن اینکه تفسیر اصل ۱۱۳ در دوره رئیس جمهور قبلی در سال ۱۳۹۱ انجام و ابلاغ شده است.»

به گزارش انتخاب، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، در صفحه توییتر خود نوشت:

 

«‌همانطور که اصل ۱۱۳ بدرستی جایگاه و اختیارات رئیس جمهور را معین کرده، اصل ۹۸ نیز تفسیر را بر عهده شورای نگهبان نهاده است، که این تفسیر عین قانون اساسی بوده و بر همگان لازم الاجراست. ضمن اینکه تفسیر اصل ۱۱۳ در دوره رئیس جمهور قبلی در سال ۱۳۹۱ انجام و ابلاغ شده است.»

 

امروز در نشست خبری، رییس جمهور خاطرنشان کرد: «علیرغم اینکه برخی تفسیر و تحلیل‌هایی را راجع به صحبت‌های من کردند، بحثم این نبود که فلان نهاد خوب عمل می‌کند و یا نمی‌کند . همه نهادها سر جای خودشان و طبق قانون اساسی برای ما محترم هستند و امیدواریم همه طبق چارچوب قانون عمل کنند و اگر لایحه شفافیت تصویب شود که عالی می‌شود چون هر رأیی هم که نهاد محترم شورای نگهبان بدهد آن هم باید اعلام کند و بگوید که چرا به این رأی داده و چرا این را رد کرده و چرا این را تأیید کرده، بنابراین کار و امور بسیار بهتر خواهد شد.»

 

رییس جمهور با بیان اینکه خواسته دولت حضور بیشتر مردم در انتخابات و شکل گیری رقابت بهتر است ، گفت: همه گروه‌های سیاسی، همه جناح‌ها وهر کس که این قانون اساسی را قبول دارد و عزت ایران را می‌خواهد و هر که نظام ما را پذیرفته و قبول دارد، حالا دارای هر سلیقه ای است باید بتواند در انتخابات شرکت کند.

 

دکتر روحانی با بیان اینکه شورای محترم نگهبان طبق قانون اساسی، ناظر و نظارت‌کننده است، اظهار داشت: شورای محترم نگهبان قضاوت‌کننده نیست، دخالت‌کننده هم نیست، فقط نظارت‌کننده است، امیدواریم شورای نگهبان کار نظارتی را با دقت انجام دهد، دولت مجری انتخابات است و امیدواریم هیأت‌های اجرایی بتوانند در این زمینه به خوبی عمل کنند. همواره وزیر کشور و گاهی هم معاون اول و  برخی وزرا در این زمینه با نهاد های ذی ربط در تماس هستند. خواست ما انتخابات پرشور ، رقابتی و آزادتر بودن و احساس نشاط بیشتر برای همه مردم است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------