آخرین اخبار سیاسی

دور جدید طرح حجاب و عفاف  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

برخوردهای خیابانی در موضوع حجاب؛ بدون‌ برنامه، بی‌قاعده و فاقد تدبیر | «تذکر خاص» به آمران طرح «نور»

دور جدید طرح حجاب و عفاف در میادین و خیابان‌های مهم اغلب شهرهای بزرگ کشور چنان گسترده و پرحاشیه آغاز شد که عده‌ای آن را لشگرکشی خیابانی…

سخنان موحدی کرمانی در مورد اعتراضات عراق در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران



اخبار,اخبار سیاسی,موحدی کرمانی
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: سفیر آمریکا در عراق به‌طور علنی از خشونت حمایت می‌کند و با صراحت نیروهای انتظامی عراق را از کنترل این رفتارها منع می‌کند و این در حالی است که دولت آمریکا از ۱۶ سال پیش، روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت عراق را تحت عنوان غرامت جنگی، چپاول می‌کند و یکی از عوامل مشکلات اقتصادی عراق، آمریکا است.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه زرق و برق دنیا نباید ما را از یاد آخرت بیندازد، ما یک زندگی موقتی در این دنیا داریم و منزل ابدی قیامت است و سعادت ابدی آنجاست،گفت: ای کسانی که دنیا گولتان زده است،ای کسانی که به بیت المال تجاوز می‌کنید و می دزدید و غارت می‌کنید و می‌درید و بعد فرار می‌کنید، یادتان باشد در قیامت نمی توانید فرار کنید.

 

امام جمعه موقت تهران گفت: در قیامت از امانت سوال می کنند، مسئولین؛ یادتان باشد هر مسئولیت که در این دنیا دارید در قیامت سوال می‌شود. در وقت عبور از پل صراط از شما سوال می شود که با انقلاب و این امانت چه کردید؟ آیا در این مسئولیت وظیفه را خوب انجام دادید و به یاد فقرا بودید یا نبودید؟ آیا سعی کردید مشکلات را حل کنید آیا امضا کردید یا یکی دو روز آن را معطل کردید به امید ریزمیزی؟

 

وی ادامه داد: مردم به مسئولین کشور، به مسئولین امنیت و فرهنگی اعتما می‌کنند و بچه هایشان را به مدرسه و دانشگاه می فرستند، این مغزها امانت دست شماست، این مغزها را با چه و چه صحنه‌های پر می‌کنید.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: این نوجوان در موبایل چه می‌بیند، پدران و مادران ببینید این نوجوان و کودکان چه می‌بیند، اگر صحنه آلوده دیدند دیگر آلوده می‌شوند، مراقب باشید. آنهایی که حمایت می‌کنند و می‌گویند این صحنه‌ها آزاد باشد تا خودشان انتخاب کنند، بگویند آیا اجازه می‌دهید وزارت بهداشت غذای مسموم در اختیارتان بگذارد و بگوید مردم خودشان تشخیص بدهند!آیا جوان و نوجوان که مسائل فقهی را نمی‌داند تشخیص بدهد، همه این ها جواب دارد، مراقب باشیم که جلوی ما را می گیرند و مواخذه می‌کنند.

 

موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اوضاع منطقه بیان کرد: مردم عراق از صدسال گذشته به دلیل ساختار غلط برنامه و توزیع بودجه در فقر و تبعیض به‌سر می‌برند،بودجه عراق بین احزاب و گروه‌ها و فراکسیون‌ها توزیع می‌شود و مردم عملاً بهره‌ای از بودجه ندارند.

 

وی ادامه داد: مردم در تجمعات خیابانی خود خواهان عدالت و حل مشکلات بودند و هستند. مرجعیت محترم عراق هم دولت را مؤظف به اصلاحات و رسیدگی به اعتراضات کردند. در عین حال آنچه در روزهای اخیر شاهد بودیم و شنیدید فقط مطالبه اصلاحات اقتصادی نبود. دشمنان عراق هم بیکار ننشستند و از گوشه‌ای وارد شدند و در برخی شهرها بخصوص بصره و اماره به خشونت روی آوردند و مردم مظلوم را مورد حمله قرار دادند و جمع کثیری را کشته و عده‌ای را مجروح کردند و حتی برخی متدینین را قطعه قطعه کرده و برخی را در آتش سوزاندند.

 

موحدی کرمانی با بیان اینکه دشمن مترصد است که فرصتی به دست بیاورد و بر موج سوار شود، گفت: سفیر آمریکا در عراق به‌طور علنی از خشونت حمایت می‌کند و با صراحت نیروهای انتظامی عراق را از کنترل این رفتارها منع می‌کند و این در حالی است که دولت آمریکا از ۱۶ سال پیش، روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت عراق را تحت عنوان غرامت جنگی، چپاول می‌کند و یکی از عوامل مشکلات اقتصادی عراق، آمریکا است.

 

وی ادامه داد: مردم متدین عراق تحت زعامت مرجعیت و دولت قانونی، راه حل اصلاحات را می‌شناسند و توان حل مشکلات خود را دارند، کما اینکه در سال‌های اخیر توانستند بحران امنیت را حل کنند. برخی گروه‌های منحرف که ما آن‌ها را شیعه انگلیسی می‌نامیم در تظاهرات مردم عراق نفوذ کرده‌اند، این گروه‌ها جنایت‌هایی را در کربلا و بصره و اماره مرتکب شده‌اند که مردم عراق باید صفوف خود را از این‌ها جدا کنند.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تظاهرات در لبنان گفت: ریشه اصلی تظاهرات، عدم اعتنای دولت به مشکلات معیشتی است. دولت حریری طی سال‌های اخیر از خارج وام گرفته و مردم لبنان را بدهکار کرده است، بدون اینکه این وام‌ها بهبودی در زندگی مردم ایجاد کند.

 

وی ادامه داد: در حالی که نیاز سالانه معیشت مردم لبنان حدود ۱۵ میلیون دلار است، دولت‌های مختلف با بی‌تدبیری، ۱۲۰ میلیارد دلار بدهی روی دست مردم گذاشته‌اند که سود سالانه آن‌ها از درآمد سالانه دولت بیشتر است.

 

موحدی کرمانی  با بیان اینکه مردم از فساد و تبعیض به‌‌تنگ آمده و چاره را در اعتراض دسته‌جمعی دیده‌اند، گفت: دولت لبنان باید از این آهنگ عمومی برای اصلاح استفاده کند. استعفای نخست وزیر نشان داد برخی دست‌های سیاسی در لبنان، مصلحت آمریکا و اسرائیل را بر مصلحت مردم ترجیح می‌دهند.

 

وی با اشاره به این که استعفای سعد حریری از نخست وزیری لبنان را باعث تشدید اعتراضات خیابانی شد، گفت: این استعفا باعث درگیری طوایف مختلف با یکدیگر شد. از برادران طوایف مختلف اعم از شیعه، مسیحی و اهل سنّت توصیه می‌کنیم که مراقب باشند.

 

وی افزود: لبنان دشمنان خشمگینی دارد، این‌ها همان‌هایی هستند که از مردم مقاوم لبنان صدمه خورده‌اند؛ همان‌هایی که مقاومت حزب‌الله را برای جهان اسلام و عرب الهام‌بخش می‌دانند و در کمین هستند و به اختلافات داخلی لبنان دل بسته اند.

 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مقاومت لبنان با اکثریتی که در مجلس دارد می‌تواند دولت تشکیل دهد اما گرایشی به این کار ندارد و تمایل دارد توافقاتی که در سی سال گذشته بین طوایف مختلف برقرار بوده حفظ شود و شیعیان و حزب‌الله لبنان، بازوی همه لبنانی‌ها باشند. از خدا می‌خواهیم هرچه زودتر این فتنه‌ها خاموش شود و مردم لبنان و عراق طعم وحدت را بچشند.

 

وی با بیان اینکه در اطراف کشور ما، ناامنی غوغا می‌کند، اما ایران امن است، گفت: دلیل این امنیت، وجود پربرکت رهبر عزیز و گرانقدر انقلاب است که خدا به برکت قرآن، وجودش را تا ظهور مهدی(عج) حفظ کند و در کنار مهدی موعود، او را به مدیریت خلق بگمارد.

 

خطیب موقت تهران عنوان کرد: رهبر انقلاب مردم را ارشاد می‌کنند و در مقابل دشمن می‌ایستند و به‌هیچ نحو تسلیم نمی‌شوند، ایشان به ما توصیه می‌کنند که بایستید و عزّت شما در گرو مقاومت است. از دشمن نباید ترسید ولی از فاصله طبقاتی و روی آوردن به زندگی اشرافی و حقوق‌های کلان و فراموشی مستضعفان باید ترسید. دشمن خارجی را قوی دیدن و خود را ضعیف پنداشتن، خطری است که باید از آن ترسید. نپرداختن به ذخائر و ثروت و بالقوه و بهره نگرفتن از نیروی جوان و بانشاط و انقلابی است که باید از آن ترسید.

 

وی افزود: از بیماری اجرایی و اداری باید ترسید. از تزریق صحنه‌های آلوده و مسموم به جوانان از طریق فضای مجازی باید ترسید. از حاکمیت ثروت در فصل انتخابات و وعده‌های دروغین کاندیداها باید ترسید.

 

وی ادامه داد: دست مقتدر رئیس قوه قضائیه باز شده و او، دانه دانه مچ غارتگران را می‌گیرد و به مجازات می‌رساند. خدا به این عزیز، طول عمر و سلامتی عنایت فرماید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------