آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیشنهاد یک استاد دانشگاه پس از کشف ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش: فهرست اموال ۱۰۰ روحانی مشهور و آقازاده های شان را منتشر کنید

یک استاد دانشگاه با انتشار توئیتی به حواشی ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنگونه که عصرایران روایت…

سلحشوری: هرگز مجلس را این‌قدر مستاصل ندیدم



اخبار,اخبار سیاسی,سلحشوری
نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: قوه قضاییه باید به سراغ بدهکاران کلان بانکی برود و بدهی‌ها را وصول کند. بنابراین معتقدم جبران کسری بودجه با افزایش سه برابری یا پنج برابری قیمت بنزین امکان‌پذیر نیست، مگر چقدر می‌توان به مردم فشار وارد کرد؟

به گزارش بهارنیوز، پروانه سلحشوری، درباره وضعیت پیش‌آمده بعد از افزایش قیمت بنزین گفت: موضوع افزایش قیمت از سال گذشته مطرح بود. حتی زمان تصویب بودجه این موضوع به میان آمد که مورد مخالفت مجلس قرار گرفت. دلیل مخالفت هم تبعات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بود.بنزین در ایران فقط یک کالای مصرفی نیست، بلکه از قیمت سبزی خوردن تا بلیت هواپیما تاثیر افزایشی و منفی می‌پذیرد. جامعه تحمل این فضا را ندارد. معتقدم طبقه متوسط با این‌گونه اقدامات هیجانی و عجولانه و بی‌برنامگی به خط فقر نزدیک می‌شود و طبقه نزدیک به خط فقر به زیر خط فقر سقوط می‌کند و تنها عده قلیلی منفعت کلانی می‌برند. سلحشوری توضیح داد: مجلس سال گذشته مخالف افزایش قیمت بنزین بود. چند بار در این باره رأی‌گیری شد و حتی به واسطه اظهارنظر دولتمردان مبنی بر سختی شرایط دولت، باز هم مجلس به این طرح رأی نداد، ولی سران سه قوه در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی چنین تصمیمی اتخاذ کردند که به تایید رهبری هم رسید. 

 

این نماینده مجلس گفت: درست است که این طرح در جلسه سه قوه تصویب شد، اما برخی می‌کوشند آن را به اسم روحانی مطرح کنند، در حالی که این‌طور نیست و در این جلسه آقایان لاریجانی و رئیسی هم تصمیم‌گیرنده بوده‌اند و با وجود مخالفت مجلس با این طرح، این تصمیم گرفته شده و به تصویب رسیده و حق مجلس در این جلسه وتو شده است.

 

سلحشوری در ادامه به بیان راهکارهایی برای جبران کسری بودجه دولت پرداخت و گفت: راهکار پیشنهادی برای جبران کسری بودجه دولت این است که به جای چنین طرح‌هایی، نهادهای ذی‌نفع را که درآمدهای کلان دارند و مالیات نمی‌دهند مجبور به پرداخت مالیات کند. آنها هستند که می‌توانند در این لحظات سخت به کمک مردم و دولت بیایند.او افزود: قوه قضاییه باید به سراغ بدهکاران کلان بانکی برود و بدهی‌ها را وصول کند. بنابراین معتقدم جبران کسری بودجه با افزایش سه برابری یا پنج برابری قیمت بنزین امکان‌پذیر نیست، مگر چقدر می‌توان به مردم فشار وارد کرد؟ شورای هماهنگی اقتصادی برای شرایط سخت و تصمیمات فوری تشکیل شده، اما در این موضوع اخیر قانون‌گذاری کرده و در برخی موارد مجمع تشخیص مصلحت نظام هم به حوزه قانون‌گذاری وارد شده که این موضوع را تذکر داده‌ایم. در این شرایط مجلس از کارآمدی افتاده است و طی چهار سال گذشته تاکنون که به مجلس آمده‌ام هرگز مجلس را این‌قدر مستاصل ندیده‌ام.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------