آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

روایت بلومبرگ از جزییات حمله اسرائیل به ایران

خبرگزاری بلومبرگ گزارش می‌دهد که مقام‌های اسرائیلی روز پنجشنبه به آمریکا خبر داده بودند که ظرف ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت آینده دست به «اقدام…

احمد خاتمی: با شهادت سردار سلیمانی آمریکایی‌ها گام به گام به سقوط نزدیک شدند



اخبار,اخبار سیاسی,احمد خاتمی
خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه زمان آن رسیده که منطقه از وجود آمریکایی‌ها پاک شود تاکید کرد: جریان مقاومت در سوریه لبنان و عراق داغدار و خون‌خواه سلیمانی هستند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام  احمد خاتمی در نماز جمعه امروز ۱۳ دی ماه ۹۸ با اشاره به شهادت سردار سلیمانی گفت:  وقتی خبر جانگذاز سردار رشید و فدایی فاطمه، سردار رشیدی که فدایی اباعبدالله بود را شنیدم خطبه خود را تغییر دادم و در ضمن ادب حکم می‌کرد که خطبه اول را به این سردار اسلام اختصاص دهیم.

 

وی با اشاره به سابقه آشنایی خود با سردار سلیمانی گفت: این سرباز فاطمه نام خانه خود را فاطمیه قرار داده است. ایشان متولد سال ۳۵ بود و دقیقا در سن ۶۳ سالی به شهادت رسیدند که  ۴۰ سال آن به مجاهدت خستگی‌ناپذیر گذشت.

 

خطیب نماز جمعه تهران افزود: مجاهدی که جای جای جبهه آن را می‌شناسند و بارها تا مرز شهادت پیش رفت اما به خدا خواست این مرد بزرگ زنده بماند تا در این مقطع حساس تاریخ اسلام  داعش را نابود کند.

 

خاتمی گفت: سردار سلیمانی این روزهای آخر مدام آرزوی شهادت داشت و به آقا هم گفته بودند دعا کنید که شهید شوم؛ دلیل آن این است که او فرزند علی است.

 

وی با اشاره به این سخن حضرت علی که می‌فرماید من در آرزوی شهادت زنده‌ام و حتی بعد از ضربت خوردن آن حضرت نگفتند «آخ» بلکه گفت «فزت و رب الکعبة»؛ شهید ما سلیمانی عزیز به وصلش رسید، چه تعبیر قشنگی آقا در پیامشان داشتند «ارواح طیبه‌ی شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند.»؛‌آفرین بر این زندگی.

 

حجت الاسلام و المسلیمن خاتمی با بیان اینکه شهید سلیمانی مصداق بارز  آیه ۲۳ سوره احزاب است «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»، گفت: بعضی از مومن‌ها اسم ایمان را دارند اما پای ایمانشان نمی‌ایستند اما برخی پای ایمانشان می‌ایستند سردار سلیمانی از این دسته بود و بی‌تابانه آرزوی شهادت داشت و دیشب هم جانش را در پای این نذر دیرنیه‌اش گذاشت.

 

وی با تاکید بر اینکه صداقت در ایمان جلوه برجسته حاج قاسم سلیمانی بود، گفت: سردار سلیمانی مالک اشتر ولایت بود و من مطمئن هستم از داغ‌های سنگینی که بر ولایت وارد شده است همین شهادت سردار سلیمانی است.

 

امام جمعه تهران با اشاره به تعیبیر حضرت علی درباره مالک گفت: حضرت فرموند نمی‌دانید مالک چه کسی  بود و هیچ شخصیتی به اوج شخصیت او  نمی‌رسید و پرندگان دور پرداز نمی توانستند شخصیت والای مالک را بفهمند. قاسم سلیمانی مالک بود.

 

وی اضافه کرد: در جلسانت مختلف وقتی می‌گفتند سرلشکر سلیمانی می‌گفت: به من بگویید سرباز ولایت من افتخار می‌کنم که سرباز ولایت باشم.

 

خاتمی بیان کرد: بدون هیچ تردید کار و راه او ادامه دارد و هم رزمانش راه او را به فضل خدا ادامه می‌دهند و خواب را از چشم ترامپ و اذنابش خواهند ربود. آمریکایی ها وترامپ مطمئن  باشند که خون شهید سلیمانی خواهد جوشید و روزشان را به شام سیاه خواهند کرد.

 

وی بابیان اینکه آمریکایی‌ها بدانند که فتح نکردند بلکه گام به گام به سقوط نزدیک شدند و دیگر دردنیا آرامش نخواهند داشت، اظهار کرد: شهید سلیمانی تنها چهره ایرانی نبود چهره بین‌المللی جهان اسلام بود، امروز جریان مقاومت در سوریه لبنان و عراق داغذار و خون خواه سلیمانی هستند و اکنون وقت آن است که منطقه از وجود این جانوران موذی پاک شود. الان وقت آن است که مقاومت به آمریکایی ها بگویند یانکی‌ها گورتان را گم کنید.

 

خاتمی در پایان خطبه اول گفت: به یاری خداوند ملت بزرگمان تجلیل شایسته‌ای از این سردار فداکار اسلام خواهند کرد و به دنیا خواهند گفت سلیمانی راهت ادامه دارد به یاری خداوند این را بدون ره رو نخواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------