آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

ارجحیت اولویت‌های ایدئولوژیک؛ «شنبه» را شکست داد

عضو کمیسیون اجتماعی دلیل مجلس برای تعطیل شدن پنج‌شنبه به جای شنبه را عدم همراهی با یهودیان دانست!.به عقیده بسیاری از صاحبنظران تعطیلی شنبه…

نماینده تبریز: استراتژی دولت در بحران کرونا، فرار رییس جمهور از پاسخگویی است



اخبار,اخبار سیاسی,علیرضا بیگی
علیرضابیگی می‌گوید آمار مبتلایان به کرونا در حال افزایش است، اما متاسفانه شاهد تصمیمات یک‌دست در جهت مبارزه با این ویروس نیستیم. شورای شهر در برخی مناطق، تصمیم به تعطیلی مغازه‌های آن شهر می‌گیرد در حالی که مراجع بالاتر که آن‌ها می‌بایست در این باره نظر دهند نسبت به موضوع بی‌تفاوت هستند؛ این یعنی مدیریت واحد وجود ندارد

نزدیک به یک‌ماه از اعلام رسمی ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و با وجود بسیج گسترده شبکه بهداشت و درمان و رعایت بسیاری از مردم برای قرنطینه در خانه‌ها، اما هر روز شاهد آمار بالای مبتلایان و فوتی‌های ناشی از این ویروس هستیم.

 

برخی کارشناسان می‌گویند اگر همان ابتدای امر که دو مورد مبتلا به ویروس کرونا در شهر قم دیده شد، آن شهر قرنطینه می‌شد که اتفاقاً این کار یک روش علمی هم هست، هرگز شاهد این فاجعه عظیم نبودیم.

 

احمد علیرضابیگی نماینده تبریز به رویداد۲۴ می‌گوید روال کار و تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا متوجه دولت است. آقای رییس‌جمهور به قرنطینه فرد معتقد است، اما به قرنطینه جغرافیا اعتقاد ندارد.

 

او افزود: اینکه چرا قرنطینه شهر‌هایی که موارد اولیه ابتلا به ویروس کرونا در آن دیده شد رخ نداد، استراتژی دولت بوده است. تشخیص دولت به‌عنوان ستاد بحران که در راس آن رییس‌جمهور است، استراتژی مقابله با بحران را قرنطینه جغرافیایی نمی‌دانسته است.

 

این نماینده اصولگرای مجلس اظهار داشت: دولت در این زمینه کار را به وزارت بهداشت و درمان تفویض کرد، گویا آن‌ها عادت کرده‌اند که مسئولیت‌های خود را به‌صورت پنهانی به دوش یک گروه کوچک‌تر بیندازد.

 

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور مجلس تصریح کرد: قرنطینه شهر‌ها در روز‌های اولیه بحران به‌وقوع نپیوست و این تصمیم به عهده دولت است و حال کارشناسان صاحب‌نظر باید بگویند که عملکرد دولت در این باره به چه صورت بوده است.

 

در ماجرای اقتصاد مقاومتی و افزایش قیمت بنزین هم روحانی از مسئولیت شانه خالی کرد

علیرضا بیگی می‌گوید: من مُصِر هستم که تصمیم‌گیری در خصوص این ویروس به عهده دولت باشد نه وزارت بهداشت، زیرا وزارت بهداشت توان لازم در این باره را ندارد. متاسفانه استراتژی دولت، فرار رییس‌جمهور از پاسخگویی است و در میدان عمل می‌بینیم که رییس‌جمور غایب است. همین موضوع در بحث اقتصاد مقاومتی هم اتفاق افتاد و دیدیم که رییس‌جمهور حاضر نبود به‌عنوان فرمانده اقتصاد مقاومتی ایفای نقش کند و از این‌رو مسئولیت را به معاون اول خود سپرد. در مسئله گرانی بنزین هم این اتفاق افتاد و آقای روحانی از بار مسئولیت شانه خالی کرد و موضوع را متوجه وزارت کشور کرد.

 

مسئولیت کرونا خیلی بزرگتر از وزارت بهداشت است

وی گفت: هفته‌هاست که دولت وزارت بهداشت و درمان را متولی این بیماری کرده که عملاً این مسئولیت خیلی بزرگ‌تر از این وزارتخانه است و اگر آن‌ها فقط بتوانند بیمارستان‌ها و درمانگاه‌هایشان را درست مدیریت کنند و به موقع پاسخ‌گوی مردم و بیماران باشند، هنر کردند.

 

علیرضابیگی گفت: سال ۹۸، سالی سخت برای مردم بوده و هست و این روز‌ها هم به‌دلیل اینکه اقتصاد خوابیده است خانواده‌ها با مشکل روبرو شدند. از طرفی دولت از مردم می‌خواهد در خانه‌های خود بمانند پس ضرورت دارد تسهیلات و مساعدت‌هایی برای مردم درنظر گرفته شود، زیرا اکثر مردم تحمل این اندازه فشار اقتصادی را ندارند.

 

وی ادامه داد: برخی کارخانه‌ها به‌خاطر ضرورت کشور، خط تولید خود را به تولید ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده تغییر دادند که شایسته است دولت هم در موضوع بیمه و مالیات از این تولیدکنندگان حمایت کند تا ان‌شاءالله بتوانیم در مبارزه با اهریمن کرونا پیروز باشیم.

 

نماینده تبریز گفت: آمار مبتلایان به کرونا در حال افزایش است، اما متاسفانه شاهد تصمیمات یک‌دست در جهت مبارزه با این ویروس نیستیم. از طرفی گفته می‌شود مردم سفر نروند و از سوی دیگر صحبت از افزایش سهمیه بنزین برای نوروز می‌کنند.

 

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: عده‌ای از مسئولان شرایط را عادی جلوه می‌دهند و عده‌ای دیگر بحرانی. از طرفی شورای شهر در برخی مناطق، تصمیم به تعطیلی مغازه‌های آن شهر می‌گیرد در حالی که مراجع بالاتر که آن‌ها می‌بایست در این باره نظر دهند نسبت به موضوع بی‌تفاوت هستند؛ این یعنی مدیریت واحد وجود ندارد بنابراین با نبود تصمیمات واحد و هم‌جهت نباید خیلی انتظار بهبود اوضاع را داشته باشیم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------