روحانی: شرایط سخت تحریم و واقعیات به مردم گفته شود/ صداوسیما باید ملجا باشد و سخن حق از آن شنیده شود



اخبار,اخبار سیاسی,روحانی
رییس جمهوری تاکید کرد: اگر اشکالات بیان می‌شود، شرایط سخت تحریم و دستاوردها و خدمات دولت و واقعیت‌ها هم باید به مردم گفته شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر امروز دوشنبه در نشست با مدیران ارشد صدا و سیما با اشاره به اظهارات مدیران سازمان صدا و سیما افزود: فلسفه این جلسه عمدتا برای تشکر از صدا و سیما است که در طول این مدت از پایان بهمن تا امروز برای این که کشور به خوبی اداره شود، با همه توان و قدرت در صحنه بوده است. مردم اطلاعات لازم را داشته باشند و به یک بیان رسانه واقعا به صورت رسانه ملی ظهور و نمود بیشتری پیدا کرد.

 

رییس جمهوری با بیان این که صدا و سیما یک رسانه ویژه‌ای است گفت: همه مطبوعات و فضای مجازی و دیگران آنهایی که تریبون‌های مختلف دارند در صحنه بیان و اطلاع رسانی فعال هستند اما صدا و سیما یک امتیازات ویژه‌ای دارد علاوه بر این که یک رسانه بسیار گسترده ای است و ملی به این معنا که سراسر کشور را شامل و تحت پوشش قرار می دهد و انحصارا آنتن پخش را در اختیار دارد. از طرف دیگر برای مردم این رسانه بسیار مهم است.

 

وی یادآورشد:‌اگر مردم بخواهند نسبت به فرزند و جوان و اقوام خود از فضای مجازی استفاده کنند ممکن است دغدغه‌های مختلف از نظر اعتقادی، سیاسی و اخلاقی داشته باشند اما در صدا و سیما این گونه نیست. در صدا و سیما دغدغه اخلاقی مردم احساس کنند از نظر اعتقادی ضربه ای وارد میشود ندارند.

 

روحانی گفت: صدا و سیما، صدا و سیمای نظام است. وقتی صدا و سیما خبری می دهد دنیا به عنوان خبری که مورد قبول نظام است می‌شنوند. روزنامه‌ یا سایتی بخواهد حرفی بزند حتی خبرگزاری‌ها اگر رسمی باشند باز جایگاه رسانه ملی و صدا و سیما را ندارند.

 

رییس جمهوری افزود: در این ایام که ایام مهمی بود اگر بخواهیم کارمان را به دنیا یا به مردم خودمان معرفی کنیم یکی از راه‌ها مقایسه است. یعنی کارمان را باید با کار همسایگان و دنیا مقایسه کنیم یا با کار مقاطع دیگر قبل از تاریخی که انجام می‌دهیم در کشور خودمان مقایسه کنیم. اگر مقایسه نکنیم موفقیت کامیابی یا ناکامی خیلی روشن و واضح نیست.

 

رییس دولت تدبیر و امید در بخش دیگری از سخنانش گفت: داستان کرونا، داستانی بود که کاملا قابل مقایسه بود یعنی کشور ایران، قابل مقایسه با کشورهای منطقه بود با کشورهای اروپایی و آمریکایی، آفریقایی و جاهای دیگر و بی‌تردید نظام جمهوری اسلامی ایران، و ملت ایران در این حادثه و موضوع مهم فراگیر و بین‌المللی، درخشیدند و ما نمی‌توانیم بگوییم کم و کسری از کشورهای دیگر داشتیم. در بعضی از جاها، حتما توفیق بیشتر داشتیم در بعضی از جاها مشابه کشورهای دیگر بودیم.

 

روحانی افزود: ما در هر دو موج، هم در موج اولی که از اواخر بهمن شروع شد و هم در اواخر خردادماه که با موج دوم مواجه شدیم، مشابه این در کشورهای دیگر هم بوده و هست و آنها هم، هم موج اول و موج دوم را داشتند.

 

رییس جمهوری تصریح کرد: اتفاقاً رسانه‌های فارسی زبان بیگانه معاند چند هفته‌ای بود که در اوایل موج دوم می‌گفتند که این ناکارآمدی نظام ایران است و می‌بایست تعطیلات را یک ماه دیگر ادامه می‌داد و کار را زود آغاز کرد و اگر تعطیلات را ادامه می‌دادند موج دوم نداشتند.

 

وی یادآورشد: همه کشورهایی که این حرف را می‌زدند خودشان بعد از یک ماه همه با موج دوم مواجه شدند. رسوایی این رسانه‌ها و تبلیغات بیگانه، واقعیت‌های مشهودی که امروز وجود دارد، برای مردم ما روشن کرد که این رسانه‌ها چقدر بی‌اعتبار هستند و این یکی از نکات مهم بود که مردم ما به رسانه ملی اعتماد کنند و نسبت به رسانه‌های بیگانه با تردید بنگرند و این واقعیتی است که مردم در زندگی خودشان به خوبی مشاهده می‌کنند.

 

روحانی گفت: این موفقیت نشان داد که قانون اساسی ما و ساختار نظام ما، برای حوادث و موقعیت‌های ویژه‌ای که پیش می‌آید ساختار مناسبی است. در همان روزهای اولیه شیوع کرونا شورای عالی امنیت ملی تشکیل جلسه داد و به‌طور مثال اولین جلسه ما راجع به کرونا، شنبه سوم اسفند و روزهای اول بود و در همان شنبه سوم اسفند، یک مصوبه داشتیم که در آن، ستاد ملی کرونا تصویب شد و تشکیل آن مورد تاکید قرار گرفت و در آنجا گفته شد که مصوبات ستاد ملی کرونا از لحاظ لزوم تبعیت همتراز با مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و مقام معظم رهبری این را امضا کردند.

 

رییس دولت دوازدهم اظهار داشت: این موضوع بسیار مهمی بود. تمام کارهایی را که ما توانستیم هماهنگ کنیم و با هماهنگی پیش بیاید کلید آن را همین مصوبه سوم اسفند زد و بر این مبنا حرکت شروع شد. اگر ما این مصوبه را نداشتیم مشکلات بسیاری برای ما به‌وجود می‌آمد.

 

رییس‌جمهوری گفت: زمانی که می‌خواستیم بگوییم مغازه‌ها در شهرستان‌ها یا تهران باز شود یا وقتی که می‌خواستیم رفت‌وآمد در استان‌ها آزاد شود همه اینها مقاطع حساسی بود و در این مقاطع حساس تصمیماتی که این ستاد می‌خواست بگیرد می‌بایست پشتوانه لازم را از لحاظ حقوقی و شرعی داشته باشد.

 

روحانی به شرایط کشور در اوایل شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: در ماه رمضان که اوایل شروع کرونا بود یا ماه فروردین و اعیاد ملی که داشتیم،در همه این ایام، تصمیماتی که اتخاذ می شد اگر یک مرکزیتی نبود و این مرکزیت پشتوانه حقوقی نداشت، نمی‌توانستیم تصمیم قاطع بگیریم و بگوییم این مسجد بسته یا این نمازجمعه تعطیل یا این نماز با این شرایط باز یا این حرم و صحن آن که این همه مورد تقدس و اهتمام مردم ماست، بسته شود.

 

وی افزود: این اقدامات نشان داد که ساختار حقوقی کشور ما ساختاری است که در روز حادثه و مشکل می‌تواند ظهور و بروز پیدا کند و با مصوبه خودش گره گشا باشد.

 

رییس‌جمهوری به قدرت زیرساخت‌های کشور در تاب‌آوری در شرایط بحران اشاره کرد و افزود: نکته دوم این بود که ما وارد یک مقطعی شدیم که زیرساخت‌های کشور ما توانست با ما همراهی کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------