آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

توئیتر فیلتره؟ بله/ داری؟ نه‌بابا مگر نماینده مجلسم!



اخبار,اخبار سیاسی,نمایندگان مجلس در شبکه های اجتماعی خارجی
وب سایت ایتالیایی توتو مرکاتو وب با انتشار یک خبر جنجالی، اعلام کرد که احمد سعادتمند به دنبال برگرداندن آندره آ استراماچونی به تیم استقلال است.

به گزارش عصرایران، درچند روز گذشته از طرف نمایندگان مجلس خبر طرحی به عنوان «ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» منتشر شد که با بهت و تعجب زیادی همراه گشته است.

 

طرحی که در صورت تصویب احتمالا باعث مسدود شدن همه پیام‌رسان‌های خارجی می‌شود. طرح را گروهی از نمایندگان مجلس پیشنهاد داده‌اند و برای تبدیل شدن به قانون باید در صحن علنی به تصویب برسد.بر اساس این طرح تمام پیام‌رسان های خارجی ملزم به ثبت در سامانه «پنجره واحد» از طریق یک شرکت داخلی هستند!

 

با دیدن این خبر سیل پرسش‌هاست که از هر طرف ذهن شروع به غلیان می‌کند.

 

پرسش این است در صورتی که حتی یک پیام‌رسان خارجی در کشور ما دفتر و نماینده رسمی ندارد چگونه چنین اقدامی امکان پذیر است؟

 

چگونه آنها در سامانه «پنجره واحد» از طریق یک شرکت داخلی ثبت نام کنند؟ یا با این طرح مجوز به شرکت‌های داخلی داده می‌شود که به عنوان نماینده آن پیام‌رسان‌های خارجی در ایران فعالیت خود را شروع کنند؟

 

آیا از این طریق می‌خواهند چند پیام‌رسان معدود باقیمانده هم فیلتر شود؟ باید به این نمایندگان ملت گفت واقع‌بین باشید، مگر تلگرام و توئیتر که فیلتر شده از دایره ارتباطات مردم و اطلاع رسانی حذف شد؟

 

آیا واقعا باید یادآوری کنیم که از پایگاه اطلاع رسانی دولت تا وزارت خارجه، وزارت بهداشت و ... خبرگزاری‌های رسمی وابسته و غیر وابسته به دولت، صداوسیما و ... همگی در تلگرام و توئیتر بیشترین فعالیت را دارند.

 

آیا یادتان رفته است که بعد از فیلتر تلگرام همگی برای مدتی فعالیت در تلگرام را قطع کردند ولی آرام، آرام دوباره به دامان پیام‌رسان فیلتر شده برگشتند و هم اکنون همه با هم خوش و خرم در تلگرام فعالیت داریم ولی فقط یک اعصاب خردی دائمی به اسم تهیه پروکسی و فیلترشکن جز دغدغه‌های روزانه مان شده است.

 

توئیتر هم دست کمی از تلگرام ندارد و از رئیس جمهور تا رئیس مجلس، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزرا، نمایندگان مجلس، بسیاری از مدیران و سردارن سپاه و ... در توئیتر فعال هستند.

 

طنز ماجرا اینجاست که گویا از 40 نماینده امضا کننده چنین طرحی 28 نفر خود در توئیتر فیلتر شده حساب کاربری (اکانت) دارند و هر روز از این طریق به بیان دیدگاه‌ها و فعالیتهایشان می‌پردازند!

 

اساسا این فیلتر و ممنوعیت و این حضورها و فعالیت‌های ممنوعه به چه معناست؟ آیا آن پیام‌رسان علی رغم فیلتر بودن باز تاثیرگذارتر و مهم‌تر از راه‌های ارتباطی دیگر است؟

 

اگر در آن پیام رسان فعالید یعنی منظورتان این است که نباید فیلتر باشد؟ اگر فیلتر است پس چرا در آن فعالیت دارید؟ این یک نوع اعتراض مدنی است؟ آیا پشت پرده اتفاقات دیگری در جریان است؟

 

این هستِ مشروط، این حضور با تبصره و تک ماده و ... چرا باید همیشه با ما همراه باشد، اگر بد است فیلتر کن و خودت هم بیا بیرون، اگر تشخیص داده‌ای که خوب است و باید حضور داشته باشید پس لطفا این خیر و برکت را برای دیگران هم روا دارید.

 

اخبار,اخبار سیاسی,نمایندگان مجلس در شبکه های اجتماعی خارجی

واقعا چنین تناقض و پارادکسی را نمی‌شود درک کرد، این تناقض‌ها باعث می‌شود اصل و اساس بسیاری مفاهیم مانند پایبند بودن به قوانین و قانونمندی زیر سوال قرار گیرد.

 

وقتی جوانی یا هر شخصی می‌گوید اگر بد است چرا خودشان استفاده می‌کنند و ... در واقع از درون التزام و تعهد او به بسیاری از پایبندی‌های اخلاقی، اجتماعی هم از بین می‌رود.

 

یعنی در تمام این دستگاه‎های عریض و طویل این مملکت، از خیل عظیم کارشناسان و مشاوران کسی نیست چنین مسائل ساده و بدیهی را به سمع و نظر این نمایندگان مجلس برساند؟

 

کاوه معین‌فر

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------