آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

روحانی: طرح «استفاده ماسک از خانه تا خانه» شنبه در تهران اجرا می‌شود



اخبار,اخبار سیاسی,روحانی
رییس جمهوری با تاکید بر اجرای طرح استفاده ماسک از خانه تا خانه، افزود: مرحله نخست این طرح از شنبه برای تهران بزرگ اجرا و بنا به ضرورت، ممکن است در دیگر استان‌ها هم اجرایی و عملیاتی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا تایید و اجرای مقررات سختگیرانه و اعمال یک سلسله محدودیت ها به عنوان یک مطالبه عمومی مردم و متخصصان، در روند مقابله با کرونا را الزامی خواند و تاکید کرد که شرط نخست موفقیت این مقررات و محدودیت ها در مهار بیماری کرونا، بی تردید همکاری و همراهی مردم است.

 

رییس جمهوری تاکید کرد: می‌دانیم تعطیل کردن موقت برخی از کسب و کارها برای مردم زحمت درست می‌کند اما در شرایط فعلی چاره‌ای جز افزایش سخت‌گیری‌ها و محدودیت‌ها نداریم.

 

وی با تاکید بر اجرای طرح استفاده ماسک از خانه تا خانه، افزود: مرحله نخست این طرح از شنبه برای تهران بزرگ اجرا و بنا به ضرورت، ممکن است در دیگر استان‌ها هم اجرایی و عملیاتی شود.

 

روحانی اظهار داشت: برای حسن اجرا و موثر بودن جرائمی که توسط کمیته‌های امنیتی- اجتماعی و درمانی ستاد مقابله با کرونا تدوین شده، کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات مکلف است با همکاری رسانه ملی و فضای مجازی و استفاده حداکثری از همه رسانه‌های کشور نسبت به اطلاع رسانی و آموزش این موضوع اقدام موثر و مداوم کند.

 

رییس جمهوری وظیفه اتحادیه‌ها، اصناف، صاحبان حِرَف و مدیران و مسوولان ادارات را در رعایت پروتکل ها، اعمال نظارت و اجرای جرائم، بسیار جدی عنوان کرد و گفت: همه این بخش‌ها موظف به اعمال این جرائم و نظارت دائمی بر آنها هستند و این را بخشی از وظایف اولویت دار خود تعریف کنند.

 

روحانی با اشاره به اجرای طرح استفاده ماسک از خانه تا خانه گفت: با توجه به اجباری شدن پوشش ماسک در استان تهران و برخی از مناطق کشور، دستگاه‌ها و مسوولان ذیربط، موظف شده‌اند که تلاش مضاعفی برای تامین ماسک ارزان قیمت انجام دهند و همزمان کمیته تبلیغات با همکاری کمیته درمان، باید روش ساخت ماسک‌های خانگی را به مردم آموزش بدهند.

 

رییس جمهوری در ادامه به موضوع اربعین و ضرورت رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: خوشبخانه با همکاری مردم متدین و منضبط کشورمان تمامی پروتکل‌ها در اکثر شهرها در عزاداری محرم به خوبی اجرا شد و اکنون توقع و انتظار این است که در عزاداری‌های اربعین و دهه آخر ماه صفر نیز این پروتکل‌ها به بهترین شکل اجرا شود به گونه‌ای که حتی دیگر شاهد برخی تخلفات کوچک نیز نباشیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------