آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

امام جمعه یزد: بسیاری از دانش آموزان درک درستی از ولایت ندارند/ باید سیستم آموزش و پرورش را خودمان در دست بگیریم



امام جمعه یزد,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با تاکید بر ورود جبهه فرهنگی انقلاب به مقوله آموزش گفت: ۲۶۰ هزار دانش‌آموز و معلمان دانشگاه فرهنگیان، ظرفیتی است که باید برای کادرسازی از آنها استفاده شود.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با دبیر جبهه فرهنگی خراسان جنوبی و فعال جبهه فرهنگی استان مرکزی با محور تشکیل مجمع تخصصی فارغ‌التحصیلان طرح ولایت آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه 40 سال از انقلاب می‌گذرد و جوانان دوران مبارزات و پیروزی انقلاب به تدریج از عرصه فعالیت و اجرا کنار رفته‌اند و امروز بیشتر از تجربیات آنها استفاده می‌شود، اظهار داشت: باید به فکر نسل آینده باشیم و برای هدایت آنها در مسیر انقلاب کادرسازی کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه نگاه به کادرسازی باید از ابتدای پیروزی انقلاب انجام می‌شد، افزود: البته در دوران دفاع مقدس کادرسازی بسیار خوبی انجام گرفت اما برای 10 سال آینده و نسل‌های بعدی باید به دنبال تربیت نیرو و کادرسازی باشیم.

 

ناصری با اشاره به تشکیل موسسه امام خمینی(ره) و تربیت نیرو در قالب طرح ولایت بیان کرد: موفقیت مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی این بود که گام نخست را از آموزش برداشت و به فرموده امام راحل که ببینید دشمن از کجا به شما ضربه می‌زند تا از همان جا شروع به مقابله کنید، جامه عمل پوشاند.

 

وی گفت: تبعات حذف تفکر، تعقل و تدین از سیستم آموزشی در جامعه هویدا شد و دشمنان ما از 100 سال پیش سیستم آموزشی را تغییر دادند و تفکر، تعقل و تدین را از این سیستم حذف کردند و آموزش‌های سطحی را در مدارس به راه انداختند و امروز شاهد آسیب‌ها و تبعات آن هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 260 هزار دانش‌آموز در استان یزد وجود دارد، عنوان کرد: سوال این است که نیروهای ارزشی و انقلابی چقدر برای تربیت و آموزش این طیف گسترده اقدام موثر انجام داده‌اند.

 

ناصری با اظهار تاسف از اینکه برخی دانش آموزان حتی با مفاهیم ابتدایی در حوزه‌های مختلف از جمله دین آشنا نیستند، افزود: بسیاری از آنها درک درستی از دین و ولایت و سایر ارزش‌ها ندارند که لازم است روی این موضوع کار شود و دوای این درد، آموزش است.

 

وی بر سرمایه‌گذاری روی معلمان و آموزش آنها تاکید کرد و گفت: آموزش معلمان در نهایت نیروسازی و کادرسازی برای آینده را به دنبال دارد و البته علاوه بر معلمان باید کار آموزش از محله‌ها نیز آغاز شود.

 

ناصری تصریح کرد: با تاکید بر اینکه مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی توسط ائمه جماعات در محله‌ها راه‌اندازی شود گفت: اگر این کادرسازی از ابتدا انجام می‌شد اکنون مساجد ما کم جمعیت نبود و به جای افراد سالمند، عمده جمعیت مسجدی‌ها را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دادند.

 

وی با اشاره به اینکه تجربه موفق این امر، راه‌اندازی مدارس معارف در شهرکرد و یزد است، افزود: با تاسیس این مدرسه، بیش از 2 هزار نیروی متدین و انقلابی تربیت کردیم که اکنون در بسیاری از نهادهای فرهنگی مشغول به فعالیت شده‌اند و منشأ اثر هستند.

 

ناصری با اشاره به اینکه تدین، تعقل و تفکر از سیستم آموزشی ما توسط غربی‌ها حذف شده است، افزود: یکی از کارهایی که جبهه فرهنگی باید انجام دهد، ورود به مقوله آموزش و بازگرداندن این سه عنصر مهم به آموزش است که در این زمینه یا باید با آموزش و پرورش وارد مذاکره شوید و به مدارس ورود کنید یا اقدام به تاسیس مدرسه کنید.

 

وی با اشاره به اینکه این سیستم نمی‌تواند قدرت تشخیص حق از باطل و درست از نادرست را در دانش آموزان تقویت کند، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم نسل آینده را نسلی انقلابی و متدین تربیت کنیم، هیچ راهی جز به دست گرفتن سیستم آموزش نداریم.

 

وی با تاکید بر اقدامات انجام شده مقطعی و فاقد عمق و ماندگاری است افزود: اقداماتی که اکنون انجام می‌شود بسیار خوب است اما مقطعی و فاقد عمق و ماندگاری است، افزود: آموزش‌ها زمانی اثرگذار است که در وجود افراد نهادینه شده باشد در غیر این‌ صورت به سرعت فراموش می شود.

 

امام جمعه یزد اظهار داشت: جبهه فرهنگی انقلاب باید در کنار برنامه‌های خود، با روحانیون برنامه ریزی کنند و برای احداث مجتمع‌های فرهنگی اقدام کنند و با ایجاد حداقل 10 مدرسه در هر استان، بتوانند برای چند سال آینده 10 هزار دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------