آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

هاشم‌زایی: جامعه هنوز اصلاح‌طلب است/ خودسانسوری کنیم موجب کاهش اعتماد مردم می‌شویم



اخبار,اخبار سیاسی,هاشم‌زایی

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: در شرایط فعلی و با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد به نظر می‌رسد باید به صورت شفاف موانعی را که موجب عدم تحقق شعارها است برای مردم تشریح کنیم.

عبدالرضا هاشم زایی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با بیان اینکه نقد در هر جریان سیاسی باید وجود داشته باشد گفت: هر جریان سیاسی باید اشتباهاتش را جبران کند. به نظر می‌رسد اگر چه درست است که اصلاح‌طلبان به اهداف و شعارهایی که می‌دادند به علت محدودیت‌ها و ساختاری که در مدیریت کشور داریم موفق نبودند اما هنوز هم جامعه تم اصلاح‌طلبی دارد.

 

او تاکید کرد: قطعا نقد می‌تواند اشتباهات را کم و مشترکات را افزایش دهد. یکی از نقدهایی که من هم به جریان اصلاح‌طلب دارم این است که بیشتر شعارهای سیاسی و دفاع از حقوق مردم را که جوان پسند بوده داده‌ایم اما در تحقق آن‌ها خیلی موفق عمل نکرده‌ایم.

 

این عضو فراکسیون امید ادامه داد: عدم تحقق شعارهایی که اصلاح‌طلبان دادند دلایلی دارد و بحث مفصلی را می‌طلبد که چرا موفق نبودیم. چون ما در این سال‌ها اکثرا شاهد بودیم که صدای اقلیت بلندتر از صدای اکثریت بوده و حتی در حال حاضر در مجلس هم شاهد همین موضوع هستیم.

 

هاشم‌زایی در ادامه گفت: جوان‌ها نمی‌پسندند که صدای اقلیت بلندتر از صدای اکثریت باشد و معتقدند که در حکومتی که پارلمان دارد و صندوق رای هست هر جناحی باید به اندازه درصد رایی که دارد حرف بزند و نباید صدایش بلندتر از اکثریت باشد. برطرف کردن این نقیصه ابزاری دارد که باید در تجدید نظر در قانون اساسی که اگر صورت بگیرد و لازم هم هست، دیده شود.

 

او با اشاره به نارضایتی مردم از عملکرد دولت، گفت: بنده به شخصه به عملکرد آقای روحانی بعد از انتخابات به عنوان یک فرد اصلاح طلب که از ایشان حمایت کردم، انتقاد دارم. اعتقاد من بر این است که روحانی باید موانعی را که مانع از تحقق شعارهایش می شود برای مردم بازگو کند.

 

این نماینده مجلس گفت: با شرایط فعلی و با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد به نظر می‌رسد باید به صورت شفاف موانعی که موجب عدم تحقق شعارها است، را برای مردم تشریح کنیم. در این صورت آن‌ها قانع می‌شوند اما اگر محافظه کاری و خود سانسوری کنیم موجب کاهش اعتماد مردم می‌شویم. مردم باید موانعی را که بر سر راه تحقق وعده‌ها وجود دارد بدانند؛ بخصوص در رابطه با دستیابی به حقوق  خبرنگاران، روزنامه نگاران، دانشجویان، تشکل‌ها و... باید موانع را بازگو کنیم که اگر مردم موانع را بدانند، قانع می‌شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------