آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

رئیسی: در کشور کمبود‌های جدی داریم، اما یقین دارم گشایش‌های خوبی در کشور ایجاد می‌شود



ابراهیم رئیسی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
رییس جمهور تاکید کرد: مشکلات معیشتی نباید ما را از توجه به مسایل اساسی فرهنگ باز بدارد. مشکلات بانوان و مسأله نهاد خانواده باید مورد تاکید قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی عصر امروز در جلسه با نخبگان، علما، خانواده شهدا و ایثارگران اردبیل با تبریک ولادت پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: توفیقی است برای من که در جمع مردم فرهیخته، ولایت مدار ،باوفا و غیرتمند استان اردبیل هستم.صحبت های خیلی خوبی در این نشست مطرح شد البته حتما فرصت نشد که همه نکات شما بیان شود.

 

وی در ادامه افزود: مفاخر بزرگی این منطقه دارد که چهره های هستند که سخنان آنها برای ایران و جهان اسلام درس و الگو است و همه ما را با سلوک خود به خدا می خوانند. مقدس و محقق اردبیلی را درک نکردیم اما در جلسات آیت الله مشکینی شرکت می کردیم. او انسان را به خدا نزدیک می کرد. اینها همه انسان ها را نه به خود بلکه به خدا دعوت می کرد. علمای ربانی انسان را به خدا فرا می خواند.

 

رییس جمهور همچنین با اشاره به نکات سخنرانان جلسه، اظهار کرد: مشکلات معیشتی نباید ما را از توجه به مسایل اساسی فرهنگ باز بدارد. مشکلات بانوان و مسأله نهاد خانواده باید مورد تاکید قرار گیرد. ضرورت توجه به مسأله جمعیت مسأله مهمی است. تسهیل ازدواج اهمیت دارد.

 

وی تاکید کرد: من اعتقاد ندارم که هرچه اندیشه و نوآوری در تهران است‌. در استان ها چهره ها و نوآوری های داریم که حتما باید به آنها توجه شود. باید به دانشگاه‌ها و حوزه‌ها در استان ها توجه شود. در استان ها نظراتی است که در تهران پیدا نمی شود. در دولت بنای توجه به ظرفیت های  استان ها داریم. باید به کار دانش بنیان توجه شود و حتما در دستور کار دولت قرار خواهد داشت. از فعالین این حوزه حمایت حقوقی و مالی می شود.

 

رییسی تصریح کرد: اقتصاد گردشگری می تواند اشتغال ایجاد کرده و به استان رونق دهد. ما امروز پیشرفت راه آهن را دیدیم، قرار بود شش ساله تکمیل شود اما ۱۵ سال طول کشیده است. مسئولان وعده دادند که بزودی این انتظار مردم اردبیل محقق شود.

 

رئیس جمهور ادامه داد: من تاکید کردم که حتما مسئله راه آهن پیگیری شود. دولت حمایت مالی را پیگیری می کند، زیرا ما معتقدیم زیرساخت های گردشگری باید فعال شود. استان اردبیل به اندازه کافی جاذبه دارد ولی باید همت و پیگیری شود که مسئله گردشگری رونق بگیرد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه استانداری تخصیص زمین برای شهرک های صنعتی را دنبال می کند، گفت: ما به یک دیپلماسی قوی نیازمندیم. دیپلماسی قوی برای مسئله آب توسط وزارت خارجه دنبال می شود. استانداران مناطق مرزی، این اختیار را دارند که با استان‌های همجوار کشورهای همسایه در زمینه تبادلات تجاری، تردد و امنیت مرزی ارتباط برقرار کنند.

 

رئیسی با اشاره به دغدغه سخنرانان جلسه درباره محرومیت و بیکاری در استان اردبیل خاطرنشان کرد: اگر اقتصاد کشاورزی، گردشگری، دیجیتال و دانش بنیان فعال شود، در این استان دغدغه بیکاری نداریم. دولت در شروع کار با مشکلات و کمبودهایی  مواجه بوده است که شما با خبر هستید اما ما هیچگاه وضعیتی که دولت را به ما تحویل دادند و مشکلات و دغدغه ها را به شما منتقل نکرده و نخواهیم کرد زیرا شما باید دغدغه های خود را به ما منتقل کنید و ما تلاش کنیم تا کار را به پیش ببریم. من یقین دارم گشایش های خوبی در کشور ایجاد می شود و آینده را بسیار روشن می بینم.

 

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به آسیب های اجتماعی در کشور تصریح کرد: آسیب های اجتماعی معلول عوامل دیگری است. مثلا حاشیه نشینی به دلیل بی توجهی به روستاها است. کار کشاورزی برای یک روستایی باید به صرفه بوده و تولید او با برنامه ریزی و تضمین شده باشد. خرید محصول کشاورز باید تضمین شود تا او مهاجرت نکند. به اقتصاد روستا توجه کافی نشده است و برنامه دولت ما این است که اقتصاد روستا فعال شود. هر چه به زیرساخت های فرهنگی برسیم و هر چه اشتغال درست کنیم، مشکلات فرهنگی هم کمتر می شود.

 

وی در پایان با توصیه به مدیران استانی برای بکار بردن مدیران جوان، گفت: روحیه ایثار، فداکاری و مقاومت بر روی هدف جوانان برای پیشرفت کار دولت بسیار موثر است. امام خمینی و رهبر معظم انقلاب به جوانان اعتماد کردند. ما هم باید به آنها اعتماد کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------