آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

رئیسی: موضوع رفع تحریم‌ها با قوت دنبال خواهد شد/ مسئله آب یک بحران است



ابراهیم رئیسی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
رئیس جمهور با تبیین شرایط کشور در زمانی که دولت را تحویل گرفت از مهار کرونا به عنوان مهمترین اولویت دولت در آغاز به کار نام برد و گفت :امروز خدا را شاکریم آمار ابتلا و فوت هر دو کاهش جدی پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سومین گفت‌وگوی خبری خود که به مناسبت صدمین روز آغاز دولت سیزدهم از  شبکه دوم سیما با مردم سخن می گفت، در پاسخ به این پرسش که چه نمره‌ای به دولت پس از گذشت صد روز می‌دهد، اظهار کرد: نمره را باید مردم عزیز بدهند. قضاوت و داوری آنها در این باره منصفانه و عادلانه است.

 

بیش از ۱۰۰ میلیون دز واکسن وارد کشور شد

وی با اشاره به هم شرایطی که دولت را تحویل گرفت؛ هم از لحاظ شرایط شیوع کرونا، هم وضعیت و شرایط مالی اقتصادی و خزانه، گفت: از همه مهمتر امید و اعتماد مردم بود که آسیب دیده بود و از وظایف مهم دولت این بود که آن را بازآفرینی کند.

 

وی با تاکید بر اینکه از مهمترین مسائل، جان مردم است و دولت باید بتواند مردم را در مشکلات معیشتی همراهی کند و با مردم نسبت به گره‌گشایی‌ها گام بردارد، اظهار کرد: یادم نمی‌رود روز تنفیذ حکم رییس جمهوری مسائل اولویت دار را اعلام کردم که کرونا و ضرورت واکسیناسیون کرونا مهمترین آن بود. در آن زمان روزی ۷۰۰ خانواده ایرانی داغدار می‌شدند و این برای ما و مردم غصه شده بود که چرا کار جدی تر از این انجام نمی‌شود.

 

رییسی ادامه داد: پاسخی که آن روزها می‌شنیدم این بود تخصیص ارز به دلیل مشکلات ارزی امکان ندارد یا کشورها به دلیل شرایط تحریمی به ما واکسن نمی‌دهند. از ۳۰ میلیون واکسن شاید ۵ میلیون هم وارد نشده بود و امروز خدا را شاکریم آمار ابتلا و فوت هر دو کاهش جدی پیدا کرده است و باید در این رابطه از مساعدت مردم و کادر بهداشتی و درمانی قدردان باشیم که در صدمین روز دولت اعلام می‌کنم بیش از ۱۰۰ میلیون دز واکسن وارد شده است و برخی الان درحال تزریق دز سوم واکسن هستند.

 

رییس جمهوری با بیان اینکه بازهم باید اقداماتی برای صیانت از جان مردم انجام دهیم، گفت: به مردم توصیه می‌کنم حالا شرایط برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و کسب و کارها فراهم شد و ۱۰۰ هزار کسب و کار تعطیل شده دوباره شروع به فعالیت کرده‌اند، ممکن است موج دیگری در پیش داشته باشیم پس مردم مراعات کنند.

 

رییس دولت سیزدهم اضافه کرد: از این جهت خوشحالیم فضای کسب و کار دوباره دارد رونق می‌گیرد و به رغم مشکلات در کشورهای اطراف، بسیاری از شهرهای ما جز چند شهر در وضعیت خوبی قرار دارد که این هم دارد دنبال می شود. 

 

وی گفت: دولت در واکسیناسیون عمومی عملکرد قابل تقدیری از مردم داشته است. از مردم ممنونیم که خوب همکاری کردند. آن روز مردم دنبال واکسن می‌گشتند امروز ما به دنبال مردم برای تزریق واکسن هستیم.

 

رییسی با اشاره به اینکه چه مراحلی برای واردات و تامین واکسن طی شد، اظهار کرد: من خودم به داروخانه نزدیک ریاست جمهوری سر زدم و صف مردم برای دریافت دارو را دیدم، خیلی متاثر شدم. با مسئولان مربوطه نشستم و گفتم چه ضرورتی دارد مراکز توزیع دارو را در تهران قرار بدهید. این را بین داروخانه‌های مختلف توزیع کنید. ظرف سه روز این چند مرکز تبدیل به ۳۰۰ مرکز توزیع دارو شد.

 

وی ادامه داد: برای تامین واکسن با کشورهای مختلفی که به راحتی می‌توانستند واکسن را تامین کنند، صحبت کردم و سیل ورود واکسن به کشور آغاز شد و وضعیت را متفاوت کرد. شخصاً با برخی کشورها تماس گرفتم و موضوع را پیگیری کردم.

 

رییس جمهوری با اشاره به اقدامات دولت برای تامین واکسن ادامه داد: مساله تامین ارز را آقای مخبر پیگیری کرد و معاون اول رییس‌جمهوری قرارگاه و ستاد جدید تشکیل داد. وزارت امور خارجه هم پیگیر تماس با کشورهای مختلف شد و غیر از تماس شخصی، از آقایان خواستم همه کارهای خود را معطوف به پیگیری و تامین واکسن کنند. تهیه واکسن اولویت نخست دولت شد. بنده، معاون اول، وزیر خارجه، و سفرای ما فعال عمل کردند و واکسن آمد.

 

باید از تولید واکسن داخلی حمایت کنیم

رییسی با یادآوری حمایت دولت از واکسن های تولید داخل تاکید کرد: از طرف دیگر هم حمایت از تولید داخلی را داشتیم و اکنون هم باید از تولید واکسن داخلی حمایت کنیم  ما از این شرایط عبور کردیم و گشایشی در کسب و کارها و مدارس و دانشگاه‌ها شد. به نخبگان و صدا و سیما گفتم کار اقناعی برای متقاعدکردن مردم در تزریق واکسن را دنبال کنند.

 

حتی مرگ یک نفر هم بر اثر کرونا زیاد است

وی با تاکید بر اینکه امروز وضعیت فوتی‌ها دو رقمی است، تصریح کرد: مرگ یک نفر هم برای ما زیاد است و نباید به این شرایط قانع باشیم. بازهم تاکید می‌کنم که باید پیگیری بیشتری انجام شود. کمیسیونی در حوزه معاونت اول همچنان فعال است. خود ما هم که هر هفته جلسه داریم و مسائل را دنبال می‌کنیم تا از این شرایط عبور کنیم.

 

برای مساله کمبود پزشک متخصص به زودی تصمیم می گیریم

رییس‌جمهوری با اشاره به برنامه دولت در حوزه سلامت و مساله کمبود پزشک در شهرستان‌ها، گفت: مساله دسترسی آسان و ارزان به پزشک به‌ویژه پزشکان متخصص در سراسر کشور موضوع مهمی است. در شهرستان‌ها پزشک داریم اما آیا دسترسی به پزشکان متخصص برای همه مردم امکان‌پذیر است؟ در نخستین جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع کمبود پزشک و پزشک متخصص مطرح و در همان جلسه مقرر شد کارگروهی مامور شود و طرحی برای جذب پزشکان متخصص و دانشجویان مستعدی که امروز آمادگی علم اندوزی و متخصص شدن دارند، آماده کنند.

 

وی ادامه داد: برای رفع مشکل کمبود پزشک متخصص در کشور به زودی تصمیم می گیریم. در عین حال چون نظرات پزشکان مختلف است گفتم باید نظرات موافق و مخالف را هم ببینیم. قرار است طرح جامعی تدوین شود. به جوانان و مردم وعده می‌دهم که در اولین جلسه شورای انقلاب فرهنگی نسبت به این قضیه تصمیم گیری شود و خودم به این موضوع ورود کردم.

 

باید فاصله خود را با مردم کم کنیم

رییسی درباره سفرهای استانی دولت، یادآور شد: باید فاصله را با مردم کم کنیم. به همه دولت مردان توصیه کردم که با مردم ارتباط بگیرید و حرف و درد دل مردم را بشنوید. در کنار مردم باشید. دولت ما دولت مردمی است. این برای ما یک افتخار است که باید ارتباط با مردم را همواره افزایش دهیم. سخن مردم و مشکلات آنها را بشنویم.

 

وی با بیان اینکه ما قبل از سفر به استان ها، وضعیت استانها را بررسی می‌کنیم، تاکید کرد: مشکلات استان از زبان نمایندگان و امام جمعه، اساتید و مردم شنیده می شود. استاندار حرفها را می زند و مطالب جمع بندی می شود و  نیازهای با اولویت مورد بررسی قرار می‌گیرد و در واقع اعتبارات پیش‌بینی می شود و دستگاه های مربوطه جلسه می‌گذارند که چقدر امکان تامین اعتبارات است.

 

رییسی اظهار کرد: اولین ناظر مردم هستند که کارها انجام شود، دوم استاندار به عنوان عالی ترین مقام دولت در استان و سوم در معاونت اجرایی ریاست جمهوری یک بخشی برای پیگیری مصوبات سفر است. مردم بدانند که مصوبات سفر اجرایی شده است. امیدوارم که در روزهای آتی بتوانیم به استان‌های دیگر سر بزنیم و مسائل اولویت دار استان ها را پیگیری کنیم.

 

رییس جمهوری ادامه داد: ما در استانها پروژه جدید آغاز نمی کنیم. آنقدر پروژه نیمه‌تمام در کشور داریم که می توان گفت برای ده ها سال پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد. من جایی نمی روم کلنگ جدید بزنم همین کلنگ هایی که زده شده باید پیگیری شود.

 

وی با بیان اینکه ما سفر به استانها را ادامه می دهیم و رابطه‌ مان را با مردم بیشتر خواهیم کرد، افزود: برکات زیادی در ارتباط با مردم وجود دارد. به همه دولتمردان در سراسر کشور، استانداران و فرمانداران، بخشداران و مدیران ادارات می گویم که در ارتباط با مردم برکاتی نهفته است که هرگز این ارتباط با نشستن در اتاق دربسته و در پشت میز کاری اتفاق نمی افتد.

 

ذخایر کالاهای اساسی در آغاز به کار دولت نگران کننده بود

رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه های اولویت دار دولت، بعد از جان مردم، نان و معیشت آنان است، گفت: در شرایطی که دولت را شروع کردیم اقتضا می‌کرد اقداماتی در این بخش انجام شود. ذخایر کالاهای اساسی نگران کننده بود و باید رفع نگرانی می‌شد. امروز تامین کالاهای اساسی به حد قابل قبولی رسیده که نگرانی نداریم و در حوزه گندم هم مشکلی نیست و نگرانی از این جهت وجود ندارد.

 

رییسی یادآور شد: روزهای پایانی مرداد ماه زمانی که هنوز دولت ما از مجلس رای اعتماد نگرفته بود و با اعضای دولت قبل جلسه تشکیل می‌دادم، موضوعی به نام حقوق کارکنان دولت در مرداد ماه مطرح بود که از کدام منبع و بدون استقراض از بانک مرکزی و خلق پول حقوق را پرداخت کنیم. امروز سه ماه می گذرد و بدون استقراض از بانک مرکزی حقوق و دستمزد پرداخت می‌شود.

 

وی افزود: دولت هر ماه علاوه بر هزینه‌های خود، ماهیانه به طور متوسط ۱۰ هزار میلیارد تومان فاکتورهای دولت قبل را باید پرداخت کند. این فاکتورها همان سر رسید اوراق مشارکت است و تاکید شد که از بانک مرکزی قرض نگیریم.

 

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه استقراض از بانک مرکزی به معنای خلق پول و دارای آثار تورمی است، گفت: قرار شد از این به بعد نسبت به خلق پول، افزایش نقدینگی و هر اقدام تورم‌زا به جد حساس باشیم و در بودجه ۱۴۰۱ هم تلاش شد ساختارهای بودجه طوری تنظیم شود که ضد تورم باشد.

 

گزارش مراکز آمار حاکی از کنترل شدن تورم است

 

وی با بیان اینکه گزارش مراکز آمار در این مدت حاکی از کنترل شدن تورم است، گفت: این موضوع باید ادامه یابد تا گرانی کنترل شود. مساله سوم هم بحث  تامین کالای مورد نیاز مردم و نظام توزیع  کالاهای مورد نیاز است که در توزیع کالاها متاسفانه شاهد صف‌هایی بودیم که با کرامت مردم همخوانی نداشت. امروز توزیع با استفاده از خدمات و کسب و کار نوین هوشمند انجام می‌شود و این کار در برخی استان‌ها شروع شده است.

 

رییسی ادامه داد: معاون اول مسئول ستاد تنظیم بازار است و در ستاد اقتصادی دولت هم مسئولان بحث می کنند تا کالای مورد نیاز مردم به سهولت به دستشان برسد و مردم نگرانی در این جهت نداشته باشند.

 

دولت بدون استقراض از بانک مرکزی چگونه توانست حقوق کارمندان را پرداخت کند؟

رییس‌جمهوری در پاسخ به این پرسش که دولت بدون استقراض از بانک مرکزی چگونه توانست حقوق کارمندان را پرداخت کند، تاکید کرد: باید به داشته‌های کشور توجه کنیم و بدانیم برای تامین بودجه نیاز به راه های مختلفی است. یکی از درآمدهای دولت، درآمد بر مالیات است. باید از این درآمد به درستی استفاده شود. فرار مالیاتی امروز همه را  رنج می‌دهد. افرادی هستند که درآمد سرشاری دارند و از مالیات فرار می‌کنند.

 

رییس‌ دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه مولدسازی دارایی‌های دولت منبع درآمد دیگر دولت است، گفت: دولت باید زمین و امکانات را به کار بگیرد. امکاناتی امروز وجود دارد که به آن توجه نشده است دولت باید نسبت به همه آنها توجه کند. با این کار می‌توانیم کشور را بدون اینکه اقدامات دولت آثار تورمی داشته باشد اداره کنیم. 

 

باید تا آخر سال مساله کسری بودجه را حل کنیم

وی افزود: یکی از موضوعاتی که دنبالش بودیم و هستیم و از مجلس هم خواستیم مصوباتی نداشته باشد یا به حداقل برساند، مساله هزینه‌های جدید برای دولت است. ما با کسری جدی بودجه مواجهیم و باید تا آخر سال این موضوع را حل کنیم. درآمدها را باید افزایش یابد و هزینه‌ها را کاهش دهیم.

 

وی تاکید کرد: راه انجام این کار کمک دولت و مجلس است تا به سمت افزایش درآمد و کاهش هزینه برویم. دولت پرخرج نباید داشته باشیم.

 

رییسی با بیان اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۱ مراحل نهایی را می‌گذراند، یادآور شد: این لایحه هم در این راستا است که بر محور عدالت باشد و توزیع امکانات براساس عدالت انجام شود.

 

رییسی در ادامه درباره ملاک و معیار عدالت گفت: آمایش سرزمینی ملاک است. برخی بخش‌ها در کشور غیر برخوردار یا کم برخوردار است و  باید عدالتی در توزیع ایجاد کنیم تا به رضایت همگانی بینجامد. آمایش سرزمینی و عدالت در توزیع بین مناطق برخوردار و کمتر برخوردار رضایت همگانی را به دنبال دارد که ممکن است نارضایتی عده‌ای را بدنبال داشته باشد ،اما رضایت همگانی برای ما مهم است.

 

ماحصل دو سفر خارجی اخیر رئیس جمهور برای ایران

رییس‌جمهوری با اشاره به حضور خود در دو نشست بین‌المللی در عشق‌آباد و دوشنبه طی این مدت اخیر ، اظهار کرد: در این مدت ۱۰۰ روز در ارتباط حضوری با هیاتهای خارجی و ارتباطات تلفنی آنچه محور بود، این بود که اراده جمهوری اسلامی بر گسترش ارتباطات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با جهان است.

 

وی افزود: در اجلاس شانگهای با سران حاضر در اجلاس دیدار و در این دیدارها بر توسعه روابط ایران با این کشورها تاکید داشتم. هیچکدام قانع به این میزان ارتباط نبودیم.

 

رییسی با بیان اینکه از زمان سفر به عشق‌آباد تاکنون بر اساس آمار وزارت امور خارجه، تجارت ما با تاجیکستان سه برابر افزایش یافته است، گفت: پس از پذیرش عضویت دائم ایران در شانگهای از فعالان اقتصادی خواستم فعال شوند.

 

رییس‌جمهوری با اشاره به سفر خود به ترکمنستان و شرکت در اجلاس سران اکو گفت: ما ۵ سال با ترکمنستان مشکل داشتیم. با انجام این سفر هم ارتباط برقرار شد و هم مساله ترانزیت حل شد. همچنین قرارداد سواپ گاز میان ترکمنستان، ایران و آذربایجان برقرار شد و این قرارداد می‌تواند زمینه خوبی باشد برای اینکه ایران را هاب ترانزیت منطقه‌ای قرار دهیم. با توجه به دریا و سواحلی که در اختیار داریم، می‌توانیم موفق عمل کنیم.

 

وی یادآور شد: در ترکمنستان در نشستی با فعالان اقتصادی قول دادم قرارداد گازی را احیا کنم. با حسن نیتی که بین دو کشور ایجاد شد، راه ها باز شد. همچنین قراردادهایی با برخی کشورهای همسایه منعقد کردیم که اعلام نکردیم و در چند وقت اخیر اعلام خواهد شد. این قراردادها با مبالغ بسیار سنگین و اقدامات بسیار مهمی بوده که با کشورهای همسایه منعقد شده است.

 

دو متن ارائه شده از سوی ایران براساس برجام بود

رییسی درباره مذاکرات برای رفع تحریمها تاکید کرد: از آغاز دولت دو کار را آغاز کردیم؛ یکی خنثی‌سازی تحریم‌ها بود که در قرارگاهی با مسئولیت معاون اول رییس‌جمهور در دستور کار قرار گرفت و دیگری موضوع رفع تحریم‌ها بود. 

 

وی یادآور شد: فکر می‌کردند ما در مذاکرات شرکت نمی‌کنیم و حرفی برای گفتن نداریم درحالی که برای دنیا ثابت شد ایران عزت‌مندانه و مقتدرانه در مذاکرات حاضر شد. دو متن ارائه دادیم که این متون کاملا بر اساس آنچه در برجام است، ارائه شد و کار دنبال می‌شود.

 

رفع تحریم ها با قوت دنبال شد

رییس جمهوری با بیان اینکه موضوع رفع تحریم‌ها با قوت دنبال شد و مساله خنثی سازی تحریم‌ها هم دنبال می‌شود، تصریح کرد: با این همه اقتصاد و بودجه ۱۴۰۱ را با این مسائل ارتباط نمی‌دهیم و هر دو مساله را دنبال می‌کنیم.

 

دولت مصمم به خاتمه دادن روابط ناسالم است

وی درباره کنترل قیمت اجناس و نظام عدالت توزیع و کوتاه کردن دست دلالان گفت: ما معتقدیم سامانه جامع باید فعال شود. بخش های مختلفی سامانه دارند اما جامعیت ندارد و به هم متصل نیست که نمی توانیم بهره مندی کامل از آن داشته باشیم. باید بنادر و گمرکات و بخش های وزارت صمت به یکدیگر متصل شوند.

 

رییسی ادامه داد: سامانه جامع تجارت و سامانه جامعی که بتواند به موقع وضعیت مالی و اقتصادی را تشخیص دهد و بتواند تبادلات را کاملا رصد کند، که در این صورت فرار مالیاتی کمتر اتفاق می افتد. 

 

وی گفت: یکی از کارهای با اولویتی که در کشور انجام می دهیم و وزیر اقتصاد و صمت هم اعلام کردند بحث شکل دادن این سامانه جامع است که یکی از آرزوها است. من به مردم نوید می دهم بزودی این سامانه جامع مورد بهره برداری قرار می گیرد و کارهای مقدماتی آن انجام شده است.

 

رییس جمهوری با اشاره به مصوبات مجلس درباره فضای کسب و کار و رونق تولید گفت: شاید من بتوانم به ۷ قانون در این زمینه اشاره کنم که همه آنها در وضعیت اقتصادی موثر هستند. دولت مصمم است که مصوبات را دنبال کند و مشکلات را رفع کند و مانع را از سر راه تولید کننده و کارآفرین بردارد تا با سهولت کار سرمایه گذاری در کشور انجام شود.

 

وی تاکید کرد: ما باید در این رابطه دست های ناسالم را قطع کنیم و دولت مصمم است که روابط ناسالم را خاتمه دهد چرا که این روابط ناسالم به کشور و بازار ضربه می زند.

 

کاری که به اقتصاد شوک وارد کند انجام نمی دهیم

رئیسی با اشاره به رویکرد دولت درباره ارز ترجیحی گفت: در قانون ۸ میلیارد برای تامین کالاهای اساسی در سال جاری پیش بینی شده است. این رقم در آغاز به کار دولت سیزدهم تمام شد. یعنی پولی که باید در کل سال استفاده شود در اوایل دولت که تازه کار را شروع کرده بود پایان مبالغی بود که در قانون پیش بینی شده بود. ما هم به مردم گفته بودیم که کاری که به اقتصاد شوک وارد کند انجام نمی دهیم و مردم را غافلگیر نمی کنیم.

 

رییس جمهوری گفت: در جلسات تخصصی بررسی شد که مساله ارز ترجیحی چگونه خواهد شد و در این رابطه باید چه کاری انجام شود. تمهیداتی هم در دولت برای این قضیه اندیشیده شده است که بتوانیم دست دلال ها را قطع کنیم و این امکان مستقیم در جیب مردم قرار بگیرد. در دولت بنا داریم در نظام توزیع و هم در تخصیص اعتبارات جریان دلالی و سوداگری را قطع کنیم و به طرف این برویم که مردم بهره مند شوند.

 

وی افزود: من قبلا هم قول دادم و دوباره هم می گویم ما در تصمیمات اقتصادی مردم را غافلگیر نخواهیم کرد و با مردم همه مسایل را در میان می گذاریم. اگر اصلاحات و اقداماتی انجام دهیم، هم از نظر اقتصادانان و اندیشمندان بهره مند می شویم و هم مردم و بازار را در جریان می گذاریم.

 

رییس دولت سیزدهم درباره واقعی کردن پرداخت یارانه‌ها و مشترکان پرمصرف گفت: دولت درباره پرمصرف ها موظف بود از اول فروردین این کار را انجام دهد که این کار انجام نشد. به این معنا که آیین نامه هایی در رابطه با گاز و برق و آب باید تهیه می شد و به تصویب دولت می رسید و اجرای عدالت را در این رابطه بر اساس قانون عملیاتی می کرد.

 

رییسی افزود: کار دولت را که شروع کردیم با این مساله مواجه شدیم که تبصره ها عملیاتی نشده است. بنابراین هم وزارت نیرو و هم وزارت نفت را مامور کردیم که آیین نامه ها را فورا تهیه کنند و کاری کنند که اجرای عدالت انجام شود.

 

وی خاطرنشان کرد: از پرمصرف ها در این رابطه باید وجهی که مدنظر است از آنها دریافت شود. کم مصرف ها هم که مصرف خود را انجام می دهند و نسبت به بعضی دهک ها هم که باید مساعدتی انجام شود.

 

رییس جمهوری گفت: سخن ما با ۸۰ درصد از مردم نیست، ۸۰ درصد از خانه ها نیست. یک مقدار مصرف صنعتی و یه مقدار مصرف خانگی داریم. هر دو مصرف وجود دارد یعنی هم در مصرف صنعتی و هم خانگی پُرمصرف‌هایی داریم. نسبت به پرمصرف‌ها آیین ها در دولت در همین مدت تصویب شد که امر اجرا توسط وزارت نفت و وزارت نیرو دنبال خواهد شد.

 

درباره سندتحول دولت

رییسی همچنین درباره سند تحول دولت گفت: از آغاز به کار دولت سیزدهم نگارش سند تحول آغاز شد که بیش از ۱۵ اندیشکده در این زمینه با دولت همکاری دارند. سند تحول با در برگرفتن موضوعات مختلف در کشور آماده است و بودجه سال ۱۴۰۱ ، مبتنی بر این سند تدوین شده است. این سند بسیار مهمی است چون رسالت دولت تحول است و محور تحول هم عدالت است.

 

رییس دولت سیزدهم با اشاره به وجود بحران‌های فراوان در ۱۰۰ روز آغاز به کار این دولت، یکی از این بحران‌ها را حمله سایبری دانست و تصریح کرد: دولت با اعتماد مردم موثر عمل کرد و این بحران مدیریت و مسئله حل شد. شایعاتی پخش شد که دولت به دنبال افزایش قیمت بنزین است، اما مردم دیدند این کذب است و فتنه‌ها با اعتماد مردم خنثی شد.

 

هیچ بن بستی وجود ندارد

وی با تاکید بر اینکه در قبال همه مردم چه آنانی که به من رای دادند و چه آنانی که به من رای ندادند احساس وظیفه می‌کنم، اظهار کرد: در خدمتگزاری مصمم هستیم تا مشکلات را از پیش پای مردم برداریم. من بیش از همیشه به آینده کشور امیدوارم. هر چه کار دولت پیش می‌رود با وجود مشکل، راهکار هم هست و هیچ بن‌بستی وجود ندارد. جوانان و مردم انسداد را حس نمی‌کنند و راه برون‌رفت وجود دارد.

 

رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه مشکلات را با کمک مردم حل خواهیم کرد، گفت: ساعتی نیست که از دغدغه‌های مردم غافل شوم، مبالغه نمی‌کنم. از بعد از نماز صبح که کارم آغاز می‌شود، دغدغه‌های مردم را پیگیری می‌کنم.

 

بدنه دولت باید خود را برای یک کار به موقع و به هنگام برای مردم آماده کند

رییسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بدنه دولت هم با شما همراهی دارند، گفت: بدنه دولت باید همراه شود. ما خدمتگزار مردم هستیم. بدنه دولت باید خود را برای یک کار به موقع و به هنگام برای مردم آماده کند. مردم کار با تاخیر را نمی پسندند. آن چیزی که مردم پسند می کنند و از همه بالاتر خدای این مردم پسند می کند کار به موقع و به هنگام است و ما بنا داریم کار را به هنگام انجام دهیم.این کار به موقع اعتماد مردم را افزایش می دهد و امید مردم را افزون می کند.

 

رییس دولت سیزدهم اظهار کرد: یکی از گلایه هایی که در کشور وجود دارد، مساله این است که کاری را برای پروژه ای می خواهند شروع کنند بدلیل بروکراسی اداری دستگاه ها کار صدور مجوز و دیگر اقدامات با کندی و سختی پیش می رود.

 

وی تاکید کرد: هیچ کارمند دولت حق ندارد به هیچ عنوان کار امروز را به فردا بیندازد. کسانی که به نام دولت کار می‌کنند بدانند که باید کار را در موقع انجام دهند و حتی باید کارها را جهادی و زودتر از حد تصور انجام داد. گلایه مردم باید تمام شود.

 

رییسی در پایان اظهار کرد: اشکالات و گلایه‌ها مردم در زمینه طولانی شدن امور را به حق می‌دانم. مشاهده می‌کنم که کاری به ناحق و با تاخیر انجام شده است. همه دستگاه ها باید به خط شوند و به مردم خدمت کنند.

 

رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به بحران آب اظهار کرد: مساله آب یک بحران است و مساله خشکسالی تنها برای یک استان نیست وحتی برای ایران نیست و برای کل منطقه و دنیاست، اما به هر حال مدیریت آب برای ما بسیار مهم است لذا در این بخش به مسئولین گفتیم که باید اقدام متفاوتی را نسبت به گذشته انجام دهند و درون مسئله قرار بگیرند، الحمدالله وزیر نیرو در این بخش به اصفهان و چهار محال و بختیاری رفت و کار را دنبال کرد، بنابراین مساله در حال بررسی است.

 

رئیسی با بیان اینکه بحران آب در کمیسیون‌های مختلفی در دولت مورد پیگیری قرار گرفته است، تاکید کرد: همچنین این موضوع در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری و در قالب کمیته ای از سوی معاون اول رئیس جمهور مورد پیگیری قرار دارد تا بتوان راهکارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدتی را در این بخش دنبال کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------