آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نماینده مجلس: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند/ از جملات رییس کل بانک مرکزی در صداوسیما متاسف شدم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضای تیم اقتصادی دولت و حتی مشاورین و معاون اقتصادی باید تغییر کنند،…

دولت رئیسی لایحه ممنوعیت ستاره‌دار کردن دانشجویان را از مجلس پس گرفت



دانشجویان ستاره دار،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
دیروز درخواست دولت برای استرداد ۵ لایحه در صحن مجلس قرائت شد. یکی از این لوایح، لایحه الحاق یک تبصره به ماده ۵ قانون سنجش و پذیرش بود.

به گزارش دیده بان ایران، دیروز درخواست دولت برای استرداد ۵ لایحه در صحن مجلس قرائت شد.

 

یکی از این لوایح، لایحه الحاق یک تبصره به ماده ۵ قانون سنجش و پذیرش بود، لایحه‌ای که قرار بود به رویه‌ای که از آن به عنوان «ستاره‌دارشدن دانشجویان» یاد می‌شود، پایان بدهد.

 

این لایحه در دولت روحانی تهیه شده و تبصره پیشنهادی آن چنین مقرر می‌کرد: حق بر آموزش جزء حقوق اساسی افراد است و هیچ‌کس را نمی‌توان به عذری غیر از عدم صلاحیت علمی مقرر، از آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی ازجمله آموزش عالی منع کرد. افراد دارای سابقه محکومیت کیفری قطعی در جرائم سازمان‌یافته قاچاق انسان، محاربه حدی و جاسوسی برای کشور متخاصم در طول مدت محرومیت تبعی اجتماعی از آموزش در مقاطع تحصیلات تکمیلی در مؤسسات آموزش عالی دولتی محروم می‌باشند. کلیه قوانین و مقررات عام و خاصی که شرایطی جز صلاحیت علمی برای بهره‌مندی از حق آموزش مقرر کرده‌اند، صرف‌نظر از مرجع و زمان تصویب، لغو می‌شوند.

 

این لایحه قبلا (مهر ۹۹) در کمیسیون آموزش مجلس یازدهم رده شده بود. در بخشی از گزارش کمیسیون درباره لایحه آمده: «طرح این موضوع بدین شکل در حال حاضر به مصلحت کشور نمی‌باشد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------