آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

معاون رئیس جمهور: انتظارات مردم باید متناسب با امکانات کشور باشد



معاون رئیس جمهور،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه سفرهای استانی رئیسی و دولتمردان آثار و برکات فراوانی دارد، گفت: خوشبختانه دولت سیزدهم توانست نگرانی بزرگ مردم درباره شیوع ویروس کرونا را برطرف کند.

به گزارش فارس، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور با هدف سخنرانی در همایش بزرگداشت علامه سید جعفر شهیدی، حضور در جمع دانشگاهیان و فعالان جبهه انقلاب در شهرستان‌های خرم آباد، چگنی و سلسله و همچنین افتتاح یادمان شهدا و پرو‍‍‍‍ژه‌ های دانشگاهی دانشگاه آیت الله بروجردی به استان لرستان سفر کرد.

 

سفرهای استانی رئیس جمهور و دولتمردان آثار و برکات فراوانی دارد/ برنامه دولت این است که عدالت در همه ابعاد آن رعایت شود

معاون پارلمانی رئیس جمهور در این سفر در نشست با فعالان سیاسی و فرهنگی گفت: هفته گذشته اعضای هیات دولت و آیت‌الله رییسی در استان لرستان حضور داشتند و قبل از آن در تهران در جلسه نمایندگان استان با معاون اجرایی رییس جمهور کمبودها، مشکلات، مطالبات، اولویت ها وراهکارها بیان شده است.

 

وی با بیان اینکه قطعا سفرهای استانی رئیس جمهور و دولتمردان آثار و برکات فراوانی به همراه خواهد داشت، افزود: دولت شبانه روز در حال تلاش است و معمولا روزهای تعطیل وزرا به استان‌ها می روند و ظرفیت ها را از نزدیک می بینند و یکی از اولویت های دولت در این دوره استفاده از استعداد ها و ظرفیت هایی است که تاکنون به خوبی استفاده نشده، مثل معادن که باید توجه ویژه صورت گیرد.

 

حسینی ادامه داد: نیروهای مستعدی در استانها است که برخی شناخته شده نیستند و یکی از وظایف فعالان سیاسی و فرهنگی معرفی این افراد است تا از آنها برای اداره کشور و خدمت به مردم استفاده شود و بنای دولت هم شایسته سالاری است و آیت الله رییسی هم بر این نکته تاکید کرده است.

 

وی گفت: مبنای انتخاب مسئولان توانمندی و کارآمدی است و تحول با افراد انقلابی کارامد انقلابی و ولایتمدار ایجاد می شود.عضو هیات علمی دانشگاه تهران اضافه کرد: ما در آغاز راه هستیم و همه باید با روحیه جهادی پای کار باشند تا اتفاقات خوبی برای مردم بیافتد و مردم حلاوت خدمت را حس کنند.وی افزود: در جای جای ایران شهرستان های جدید در دهه اخیر شکل گرفته اما الزامات و امکانات متناسب را نداشتند که همه اینها انتظار مردم است و در این دوره تلاش می‌شود این مشکلات برطرف شود.

 

حسینی با اشاره به تلاش بی‌ وقفه اعضای دولت برای حل مشکلات مردم گفت: باید واقعیت ها را دید و پذیرفت که همه این کمبودها را نمی شود در کوتاه مدت برطرف کرد، اما تلاش ها برای حل مشکلات باید بدون اتلاف وقت ادامه داشته باشد.

 

این استاد دانشگاه تاکید کرد: یک نمونه حرکت جهادی ورود و تزریق بالغ بر ۱۱۰ میلیون دز واکسن بود و یکی از نگرانی های بزرگ مردم در این زمینه در این مدت کوتاه برطرف شد، مسلما اگر تلاش کنیم و همه کمک کنند، مشکلات دیگر هم به همین صورت حل خواهد شد.

 

وی افزود: بودجه ۱۴۰۱ به عنوان اولین سند مهم مالی دولت تازه ارائه شده و دولت از نقدهای کارشناسی و دلسوزانه صاحب‌نظران استقبال می کند، انشاءالله بودجه در کمیسیون های مجلس کارشناسی و در نهایت با خیر و صلاح ملت تصویب و گامهای بلندی برداشته می شود.

 

معاون پارلمانی رییس جمهور ادامه داد: نیروهای انقلاب باید در بیان مطالبات مردم پیشگام باشند اما انتظارات هم باید متناسب با امکانات کشور باشد.وی با اشاره به موفقیت های دولت سیزدهم در برخی حوزه ها گفت: دولت می خواهد بر خودش سختگیری کند تا مشکل مردم را حل کند. به تعبیر رهبر معظم انقلاب هر مصوبه طرح و لایحه ای باید پیوست عدالت داشته باشد و این موضوع مورد تاکید آقای رییسی هم هست که جایی توزیع امکانات ناعادلانه نباشد و دولت این را بر نمی تابد.

 

وی افزود: نمی توان در جامعه اسلامی فاصله طبقاتی داشت. در سال های اخیر فاصله بین اغنیا و طبقات ضعیف بیشتر شده که این زیبنده جامعه اسلامی نیست آن هم در صورتی که اولین سخن امام عدالت و رسیدگی به محرومان بود اما عده ای در گذشته به نگاه لیبرالی و سرمایه داری غرب افتخار می کردند و فاصله طبقاتی نظام سلطه را ترویج داده اند اما ما بر اساس آموزه های دینی قرانی باید عمل کنیم و برنامه دولت این است که عدالت در همه ابعاد آن رعایت شود.

 

وی گفت: در بحث صنایع تبدیلی و راه آهن اقدامات خوبی در حال طراحی و برنامه ریزی است تا کارهای بزرگی در این حوزه ها از جمله جذب سرمایه گذاران ایرانی و خارجی صورت گیرد تا ایرانیان مقیم هم بیایند و ما از ثروت، علم و مهارت آنها بهره مند شویم.

 

حسینی در ادامه گفت: شعار این دولت تحول است و بزودی سند تحول رونمایی می شود یعنی دولت برای تحول برنامه دارد و این برنامه و سند هم با یک کار دقیق و کارشناسی تدوین شده است. باید تحولی در نظام مدیریتی ایجاد کنیم تا عدالت محوری با نگاه به ظرفیت های ملی مبنای حکمرانی باشد.

 

* عزم دولت برای حل مشکلات مردم جدی است

معاون پارلمانی رییس جمهور در ادامه سفر خود به لرستان، در گردهمایی نیروهای انقلابی گفت: آیت الله رئیسی نشان داد یک دولت مردمی تشیکل داده و انجام ۱۱ سفر استانی در این مدت کوتاه از عمر دولت سیزدهم و حضور در بین مردم و شنیدن بی‌واسطه صدای آنها و پیگیری برای حل مشکلات این موضوع را به روشنی نشان می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه مردم لرستان در دوران دفاع مقدس حماسه آفرینی کردند، ادامه داد: مردم الان هم در صحنه هستند و دولت برای حل مشکلات مردم عزم جدی دارد.

 

حسینی افزود: اگرچه مشکلات فراوانی از سال های قبل روی هم انباشته شده اما ظرفیت ها و استعدادها بسیار است و در این مدت کوتاه برخی مشکلات بزرگی از سر راه برداشته شده است. مثلا گرفتاری هایی که کرونا ایجاد کرده بود کم نبود ولی الان با تلاش دولت آرامشی در کشور حاکم شده و مساله معیشت مردم هم در حال پیگیری است.

 

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد: شاید قبل از این عزم و اراده‌ای برای خدمت نبود و سوء مدیریت ها فراتر از تحریم ضربه اقتصادی به کشور و مردم وارد نمود. اما امروز این عزم و اراده در کشور برای خدمت در دولت وجود دارد و مطمئنا شرایط روز به روز بهتر خواهد شد. البته باید برنامه ریزی و توجه به اولویت‌ها عمل شود.

 

وی در ادامه اظهار داشت: ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال شعار نبود و برای این مهم طراحی و برنامه ریزی شده است.

 

حسینی یادآور شد: در بودجه۱۴۰۱ موضوع کاهش بیکاری، برقراری عدالت، توزیع عادلانه امکانات در استان ها و مناطق محروم دیده شده است.

 

وی گفت: خدمات زیادی در نظام جمهوری اسلامی انجام شده اما هنوز به حد مطلوب نرسیده ایم. با این حال باید دستاوردها را بیان کرد و مشکلات را هم نادیده نگرفت.

 

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد: در بحث پیشرفت علم و فناوری، کشور با گذشته قابل مقایسه نیست و الان جایگاه قابل توجهی داریم اما این کافی نیست و باید به کمک این دانش مشکلات اقتصادی را حل کنیم و وابستگی را از بین ببریم و کاری کنیم تهدید و تحریم تاثیری نداشته باشد. بنابراین نخبگان و دانشمندان ما باید شبانه روز تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه شهیدان فخری، تهرانی‌مقدم، رضایی نژاد، شهریاری، سلیمانی و... در میادین علم و نبرد نام ایران را بلند آوازه کردند، گفت: باید در سایر میادین همچون صنعت و کشاورزی هم سرامد باشیم.

 

حسینی افزود: دولت به جد با فساد مبارزه می کند ولی مردم هم باید پای کار باشند. قطعا یکی از اولویت های دولت بحث عدالت و مبارزه با فساد است.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون مجاهدت در دولت شکل گرفته و شخص رییس جمهور پیگیر حل مشکلات است، تصریح کرد: جلسات اقتصادی مرتب برگزار می شود و با برنامه ریزی‌های که شده و می شود گره ها انشالله باز خواهد شد.

 

حسینی در بخش دیگری از سخنانش به موفقیت های دولت در بحث دیپلماسی و فروش نفت در یک مدت کوتاه اشاره کرد و گفت: امروز تیم مذاکره کننده ما با قدرت و عزت به دنبال دفاع از حق ملت است. در عرصه دیپلماسی هم شاهد توفیقات خوبی که در دولت صورت گرفته هستیم.

 

وی تصریح کرد: اکنون در کشور انسجام ایجاد شده است و چندصدایی نداریم، دولت منسجم و ولایی، مجلس انقلابی و قوه قضاییه کارآمد هستند اما کوهی از مشکلات داریم، و باید برای حل آنها تلاش کنیم که هم اکنون در دولت همین مسیر با قدرت طی می شود.

 

حسینی افزود: دولت در حال تلاش است و در این مدت گشایش های خوبی صورت گرفته است با این حال رسانه های معاند و بدخواهان سعی دارند با موج سواری همه کمبودها را به دولت کنونی نسبت دهند که این درست نیست.

 

معاون پارلمانی رییس جمهور در پایان گفت: ما می خواهیم به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم و حتما باید از نظر اقتصاد هم رشد کنیم تا جایی که به یک الگو در منطقه و دنیا تبدیل شویم که این مهم در گرو وحدت و همصدایی مردم و مسوولان است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------