آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

موافقت‌ دولت با تحویل سوخت یارانه‌ای به بالگردهای امداد و نجات/ اصلاح اساسنامه صندوق کارآفرینی امید



جلسه هیات دولت در 28 آذر 1400،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
هیأت دولت با محاسبه سوخت تحویلی به بالگردهای امداد و نجات و اورژانس به نرخ یارانه‌ای موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، جلسه هیأت دولت بعدازظهر یکشنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و در آن اعضای هیأت وزیران با توجه به درخواست سازمان اورژانس کشور مبنی بر تحویل سوخت هواپیمایی به صورت فله‌ای با نرخ یارانه‌ای برای استفاه توسط بالگردهای اورژانس هوایی مستقر در مناطق دور دست و صعب العبور و فاقد فرودگاه، مصوب کرد نرخ سوخت (ATK) تحویلی به بالگردهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و سازمان اورژانس کشور، با مصارف مستقیم در باک هواپیما و به صورت فله با نرخ ۶ هزار ریال محاسبه شود.

 

دولت اساسنامه صندوق کارآفرینی امید را اصلاح کرد

هیأت وزیران به منظور تأمین نظر هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین درخصوص اساسنامه صندوق کارآفرینی امید، با پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهوی مبنی بر اصلاح اساسنامه مذکور موافقت کرد.

 

به موجب این اصلاحیه، ترکیب هیأت مدیره صندوق شامل سرپرست نهاد ریاست جمهوری، یکی از معاونان سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون مربوط به معاون اول رئیس جمهور است.

 

اصلاح مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس جمهور برای نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی در پیشگیری و مقابله با فساد

دولت به منظور تأمین نظر مجلس شورای اسلامی درخصوص مصوبه مربوط به تعیین نماینده ویژه رئیس جمهور برای نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی در پیشگیری و مقابله با فساد، آن را اصلاح کرد.

 

به موجب اصلاح مصوبه فوق، نماینده ویژه رئیس جمهور به منظور هماهنگی و پیگیری اجرای نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد در دستگاه های اجرایی ذیل قوه مجریه و نظارت بر عملکرد دستگاه های مذکور با رعایت وظایف، اختیارات و صلاحیت‌های قانونی دستگاه های مشمول نظارت، تعیین می شود.

 

تهاتر مطالبات و بدهی‌های چند شرکت خصوصی با دولت

در اجرای تکلیف مقرر در بند (پ) ماده (۲) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، هیأت وزیران با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر تهاتر مطالبات شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم از شرکت دولتی مدیریت شبکه برق ایران با بدهی همان شرکت به سازمان امور مالیاتی کشور موافقت کرد.

 

همچنین با تصویب دولت، مطالبات شرکت‌های ایران ترانسفو، سیمکو، ساخت و بهره برداری انرژی نوین سبانوین، شرکت‌های تولید برق مپنا در پرند، عسلویه، گناوه و توس، از شرکت‌های دولتی برق منطقه‌ای استان های گیلان و اصفهان و مدیریت شبکه برق ایران با بدهی همان شرکت ها به سازمان امور مالیاتی کشور تهاتر شد.

 

انتقال بدهی شرکت آب منطقه‌ای کرمان به بانک تجارت به حساب بدهی دولت

با تصویب هیأت وزیران، بدهی شرکت دولتی آب منطقه‌ای کرمان به بانک تجارت ناشی از تکالیف قانونی مربوط، بابت اصل و سود تضمین شده تسهیلات دریافتی به مبلغ ۱۷ میلیارد و ۲۷۱ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۶۷۱ ریال، پس از افزایش سرمایه دولت در شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران به میزان مبلغ یادشده، با اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه داری کل کشور به بدهی دولت منتقل و با رعایت مقررات مربوط به روز رسانی می شود.

 

موافقت با خرید خودروی داخلی برای شرکت شرکت بازآفرینی شهری ایران

دولت به وزارت راه و شهرسازی (شرکت بازآفرینی شهری ایران) اجازه داد نسبت به خرید سه دستگاه خودروی سواری تولید داخل از محل اعتبارات مصوب مربوط و با رعایت سایر قوانین و مقررات اقدام کند.

 

تعیین نماینده و اعلام نظر دولت در خصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس

هیأت وزیران در ادامه، ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خود را برای پیگیری موضوعات مربوط تعیین کرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------