آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

رئیسی: گرانی و تورم به زودی متوقف می‌شود؛



رئیسی و نوری همدانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
رئیس جمهور در دومین روز از سفر استانی خود به شهر مقدس قم، از صبح امروز دیدار و گفت‌و‌گو با مراجع معظم تقلید و علما را آغاز کرده است.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور در دومین روز از سفر استانی خود به شهر مقدس قم امروز جمعه با برخی از مراجع معظم تقلید و علما دیدار کرد و در ادامه با تعدادی دیگر تا عصر امروز دیدار و گفت و گو می‌کند.

 

دیدار رئیس جمهور با آیت‌الله سبحانی ‌

رئیس جمهور در جریان سفر استانی به قم و در ادامه دیدارهایش با مراجع و علما، ‌‌با آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

آیت‌الله رئیسی در این دیدار با بیان اینکه سفر به استان‌ها در دستور کار دولت است گفت: سفر به استان‌ها برکات بسیاری دارد، زیرا بررسی مشکلات از نزدیک برای رفع آن‌ها بسیار تاثیرگذار است.کار کارشناسی در خصوص مشکلات قم از مدتی قبل انجام شد و در این سفر بر رفع آن‌ها در جلسات و دیدار‌ها تاکید شد.

 

آیت الله سبحانی نیز در این دیدار با بیان اینکه برای حل مشکلات فرهنگی خصوصا حجاب و عفاف باید از مدارس و دانشگاه ها اقدام کرد، گفت: باید به این موضوعات فرهنگی و حجاب و عفاف توجه ویژه شود و از مدارس و دانشگاه‌ها برای علاج آن با انتخاب روسای انقلابی و دلسوز اقدام شود. 

 

وی به مشکلاتی از جمله ساخت مونور‌یل در قم اشاره کرد و از حجت الاسلام و المسلمین رئیسی خواست نسبت به سر و سامان دادن به این موضوع با نظر کارشناسان اقدام کند.

 

دیدار رئیس جمهور با آیت‌الله نوری‌همدانی‌

رئیس جمهور در این دیدار با بیان اینکه گرانی و تورم به زودی متوقف می‌شود گفت: گرانی‌های اخیر نتیجه تصمیمات نادرست گذشته است و آثار تصمیمات ما در ماه‌های آینده روشن می‌شود.دولت سیزدهم برای کنترل تورم اقداماتی انجام داده و همچنین برخی فعالیت‌های تورم‌زا را متوقف کرده و براساس همین تصمیم‌ها شاهد روند کاهشی تورم هستیم.

 

وی در ادامه از عزم دولت برای کنترل و مهار کرونا خبر داد و گفت: دولت سیزدهم در حالی دولت را تحویل گرفت که روزانه 700 نفر فوتی داشتیم، اما با اقدامات صورت گرفته این روند به خوبی مهار شده است. با سرعت گرفتن واکسیناسیون در کشور وضعیت مطلوبی نسبت به دیگر کشور‌ها داریم و آمار فوتی‌ها به مراتب کم شده است.

 

وی همچنین به وجود برخی از مشکلات در استان قم اشاره کرد و گفت: طرح‌های نیمه‌تمام، بیکاری و مشکل مسکن از عمده‌ترین مشکلات مردم است که در این سفر مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

 

آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار رئیس جمهوری با بیان این مطلب گفت: گرانی‌ها و محرومیت‌هایی برای مردم وجود دارد که اولین کار دولت باید ساماندهی این وضعیت باشد.

 

وی با تاکید به توجه بیشتر دولتمردان به مردم گفت: همه مردم به دولت سیزدهم امیدوارند و منتظر گام‌های مثبت این دولت هستند.

 

آیت الله نوری همدانی همچنین به نظارت بیشتر بر بانک‌ها و فعالیت‌های آنان تاکید کرد و گفت: دیر کرد یک نوع ربا و حرام است، اما در بانک‌ها اعمال می‌شود و از مردم اخذ می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در اسلام پول در برابر کار پرداخت می‌شود خاطرنشان کرد: در ربا زایش پیدا می‌کند و پول در برابر پول پرداخت می‌شود که این اصلا مورد پذیرش اسلام نیست.

 

وی در ادامه بر استفاده دولت سیزدهم از مدیران باتجربه تاکید کرد و گفت: اداره امور را باید مسئولین به دست بگیرند که از تجربه کافی برخوردارند تا مردم هم خیالشان راحت شود.

 

آیت الله نوری همدانی در ادامه بر گسترش هر چه بیشتر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: در ساختار مملکت ما باید این فریضه واجب بیش از پیش مورد توجه همگان قرار گیرد.

 

دیدار با دیگر مراجع عظام تقلید و برخی علمای قم و همچنین شرکت در نشست خبری با اصحاب رسانه از برنامه های دومین روز سفر رئیس جمهور به  قم است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------