آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

مجتهدزاده وکیل دادگستری: شهروندان می توانند از برخوردهای غیرقانونی گشت ارشاد، شکایت کنند/ بازگشت گشت ارشاد دوقطبی کردن جامعه است

مجتهدزاده وکیل دادگستری درباره بازگشت «گشت ارشاد» و برخوردهای صورت گرفته با زنان و دختران در خیابان به دیده بان ایران گفت: مطمئن باشید طرح…

احمد خاتمی: مسئولان برای کاهش گرانی‌ها بیشتر تلاش کنند



احمد خاتمی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
آیت الله خاتمی با بیان اینکه تریبون نماز جمعه در حقیقت تریبون مردم است، گفت: خطیب جمعه وظیفه دارد که درد مردم را بگوید و بنده بر این اساس می‌گویم که گرانی‌های سرسام‌آور غم جانکاه مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آیت‌الله سید احمد خاتمی امروز (جمعه ۱۰ دی ماه) در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلای امام‌خمینی (ره) برگزار شد، گفت: یاد مرحوم آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی را که در ۱۲ دی سال ۱۳۹۱ به دیدار خداوند رفت، گرامی می‌دارم. همچنین سالگرد ارتحال علامه گرانقدر، فقیه، مفسّر، فیلسوف، عالم انقلابی خستگی‌ناپذیر آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی را گرامی می‌دارم.

 

وی با بیان اینکه یاد سفیر مجاهد و کارآمد جمهوری اسلامی ایران در یمن، شهید حسن ایرلو را هم گرامی می‌دارم، افزود: شهید ایرلو از خانواده‌ای بود که دو برادرش در جبهه به شهادت رسیده بودند و خودش هم زمانی که برای مأموریت می‌خواست به یمن برود، مسئولان به خانواده‌اش گفتند که این سفارت، شهادت را در پی دارد، اما با آغوش باز پذیرفتند.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: شهید ایرلو در یمن به بیماری کرونا مبتلا شد، جانباز شیمیایی جنگ تحمیلی بود، متأسفانه عربستان سعودی کم‌کاری کرد و شهید ایرلو به لقاءالله پیوست.

 

مسئولان برای کاهش گرانی‌ها بیشتر تلاش کنند

آیت الله خاتمی با بیان اینکه تریبون نماز جمعه در حقیقت تریبون مردم است، گفت: خطیب جمعه وظیفه دارد که درد مردم را بگوید و بنده بر این اساس می‌گویم که گرانی‌های سرسام‌آور غم جانکاه مردم است، مردم ما عزت و عظمت دارند و رنج دارد که مردی شرمنده خانواده‌اش شود. می‌دانم مسئولان تلاش می‌کنند تا این درد را بکاهند، اما تقاضای بنده از مسئولان آن است که بر سرعت تلاش خود برای رفع گرانی‌ها قبل از آنکه کمر برخی از اقشار جامعه زیر بار گرانی‌ها شکسته شود، بیفزایند.

 

وی تصریح کرد: آبرومندانه از مسئولان می‌خواهم که تلاش خود را با سرعت بیشتری جهت رفع این مشکلات انجام دهند، البته بی‌انصافی است که از سختکوشی مسئولان تشکر نکنم. ما شاهد سختکوشی رئیس‌جمهور هستیم که راحتی و استراحت خود را به حداقل رسانده و در ایام کاری و غیرکاری به خدمت مشغول است.

 

فتنه‌گران سرمایه حضور ۸۵ درصدی مردم در انتخابات را سوزاندند

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: روز ۹ دی در تقویم به نام روز «بصیرت و میثاق با ولایت» نامیده شده است و اسم بامسمّایی است. مردم در آن مقطع هدف فتنه‌گران را فهمیدند و در مقابلشان ایستادند.

 

آیت الله خاتمی اظهار داشت: فتنه‌گران سقوط نظام ولایی را هدف قرار داده بودند. هشت ماه یعنی از خرداد تا دی توانستند اغتشاش ایجاد کردند و دروغ گفتند. مؤید این مسئله آن است که به دروغ گفتند فلان فرد را سوزانده و برای وی مجلس هم گرفتند، اشک تمساح هم ریختند، اما خود آن فرد پیدا شد و گفت من زنده‌ام!

 

وی متذکر شد: فتنه‌گران سرمایه حضور ۸۵ درصدی مردم پای صندوق‌های رأی را سوزاندند، به عزاداران سیدالشهدا حمله کردند، مساجد را به آتش کشیدند، پیشانی پیش‌نماز را با سنگ شکستند، به عاشورای مردم هجمه کردند.

 

سُفره فتنه گران در ۹ دی برای همیشه بسته شد

خطیب موقت نماز جمعه تهران تأکید کرد: مردم با بصیرت ما فهمیدند که دیگر قصه درباره اعتراض به نتیجه انتخابات نیست، بلکه اغتشاش با حمایت بیگانگان، رئیس‌جمهور آمریکا، رئیس رژیم صهیونیستی و تمام گروهک‌های منفور مطرح است. مردم ما به صحنه آمدند و کاری کارستان کردند، با ولایت میثاق بستند و سفره فتنه‌گران را برای همیشه بستند؛ باید به این مردم آفرین گفت.

 

آیت الله خاتمی بیان کرد: در مراسم ۹ دی مردم جز عکس امام (ره) و مقام معظم رهبری، عکس هیچ فرد دیگری را در دست نداشتند و نشان دادند که دلداده ولایت هستند و شعارشان «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» و «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» بود.

 

وی ادامه داد: همچنین مردم روز گذشته در ۸۰۰ شهر و شهرستان این میثاق را تکرار کردند و در همه شهر‌ها قطعنامه خوانده شد، اما باید بگویم که روح همه این قطعنامه‌ها یک کلمه بود مبنی بر اینکه «ما تا آخرین نفس و قطره خون پای انقلاب و ولایت ایستاده‌ایم».

 

خون شهید سلیمانی «کلک» آمریکا را در افغانستان کَند

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: در آستانه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، قهرمان ملی و قهرمان امت اسلام هستیم. ما دو حاج قاسم داشتیم؛ یکی حاج قاسم در زمان حیات بود که در آن زمان نامش رمز مقاومت و شجاعت بود. آمریکایی‌ها گفته بودند که حداقل ۱۰ سال طول می‌کشد تا داعش از موصل بیرون برود، اما شهید سلیمانی گفت که سه ماه دیگر خبری از دولت داعش نیست و این مسئله محقق شد و کمتر از سه ماه کلک دولت داعش کَنده شد.

 

آیت الله خاتمی افزود: ما یک شهید حاج قاسم هم داریم و این شهید معرکه و کاری کارستان به پا کرد. تشییع جنازه ده‌ها میلیونی حاج قاسم سلیمانی را در ایران و عراق شاهد بودیم که یک مانور و رزمایش بود. خون پاک شهید سلیمانی کلک آمریکا را در افغانستان کند و آمریکا از آنجا فرار کرد و به زودی به فضل خداوند کلک آنان در عراق هم کنده خواهد شد، چرا که مجلس عراق مصوبه‌ای در این زمینه دارد. طلیعه پیروزی در یمن هم به برکت آن خون آشکار است.

 

انتقام نهایی ما مجازات «ترامپ» است

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران سیلی آبداری به آمریکا با حمله به عین‌الاسد زد و بسیاری از آنان به دَرَک واصل شدند، اما آنان سانسور کردند. انتقام نهایی ما مجازات همه مسببان، آمران، عاملان، مشاوران ترور حاج قاسم سلیمانی و بخصوص ترامپ جنایتکار است که به صراحت این جنایت را بر عهده گرفت.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: رژیم صهیونیستی، این جرثومه فساد هفته گذشته به بندر لاذقیه سوریه حمله کرد و انبار مواد غذایی و دارویی را مورد هدف قرار داد. صهیونیست‌ها همواره به دنبال تجاوزگری و اقدامات تروریستی هستند که به فضل خداوند سرنوشتی جز نابودی نخواهند داشت و ان‌شاءالله قبل از ۲۵ سالی که مقام معظم رهبری فرمودند، رژیم جعلی صهیونیستی نابود خواهد شد.

 

هشدار به تهدیدات صهیونیست‌ها

آیت الله خاتمی با اشاره به رزمایش‌های اخیر ایران گفت: ما رزمایش پیامبر اعظم (ص) را داشتیم. سیاست ما تهاجم نیست بلکه سیاست ما بازدارندگی است و این رزمایش‌ها جهت بازدارندگی است. نظامیان خارجی گفتند ۱۶ موشک شلیک شده که ۴ موشک به تل‌آویو خواهد رسید. از این تریبون می‌گویم اگر رژیم صهیونیستی کمترین خطایی داشته باشد و خیال تجاوز به ملت قهرمان ایران را در سر بپروراند، با همین موشک‌ها روزشان تبدیل به شام سیاه خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: به صورت مکرر گفتیم و باز هم می‌گوییم که مردم باید همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند. موج ششم کرونا که اندکی از آن در کشور ما وارد شده، می‌طلبد تا آخرین روزی که این ویروس در کشورمان وجود دارد، این دستورالعمل‌ها رعایت شود.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از زبان مسئولان خود در زمانی نه چندان دور بشنویم که به ملت ایران خبر دهند ویروس منحوس کرونا گورش را گم کرده است و مردم زندگی عادی خود را خواهند داشت.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------