آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

مخبر: اینکه در یک سال در یک منطقه هم خشکسالی و هم سیل رخ داده جای تامل دارد



محمد مخبر،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
معاون اول رییس جمهور از خسارت یکهزار میلیارد تومانی سیلاب به منطقه جنوب کرمان خبر داد و گفت: استمهال تسهیلات کشاورزی باید برای کشاورزان در نظر گرفته شود.

به گزارش ایرنا، محمد مخبر شامگاه چهارشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان در جیرفت افزود: امیدواریم با استمهال ۲ تا سه ساله تسهیلات کشاورزی شاهد برگشت کشاورزان به روال عادی زندگی باشیم.

 

وی خسارت به مناطق سیل زده جنوب کرمان را شامل بخش کشاورزی، آب گرفتگی منازل، از بین رفتن مسیرهای ارتباطی، خسارت به پل های ارتباطی، از بین رفتن دام ها و غیره برشمرد و بیشترین میزان خسارت را در بخش کشاورزی اعلام کرد.

 

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه مناطق سیلزده قلعه گنج، منوجان و رودبار جنوب به صورت هوایی بازدید شدند، تصریح کرد: در بازدید میدانی نیز از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات مردم در جنوب کرمان قرار گرفتیم.

 

وی افزود: لازم است به سرعت تامین خسارت ناشی از سیل در جنوب کرمان انجام شود.

 

مخبر با بیان اینکه سپاه، بسیح، هلال احمر و سایر نهادها به خوبی در رفع مشکلات ناشی از بروز سیلاب کمک رسانی کردند، از زحمات مدیران استانی در کرمان تشکر کرد.

 

وی افزود: اینکه در یک سال در یک منطقه هم خشکسالی و هم سیل رخ داده جای تامل دارد و طبق گزارش اعلام شده در منطقه جنوب کرمان یکهزار روستا با تانکر آبرسانی می شود و اکنون در همین منطقه شاهد بروز سیل هستیم.

 

وی یکی از راه حل های مقابله با سیلاب را اجرای طرح های آبخیز و آبخوان داری اعلام کرد و گفت: هر جا این طرح ها اجرا شده شاهد خسارت کمتری بودیم لذا باید طرح های مذکور در این منطقه نیز با سرعت اجرا شود.

 

معاون اول رییس جمهور افزود: لایروبی هم از دیگر راه های جلوگیری از سیلاب است.

 

وی با بیان اینکه ۱۰ شهر در استان کرمان در بارندگی های اخیر دچار سیلاب شدند، گفت: بیشترین میزان خسارت در چهار نقطه بود که و از نزدیک با مردم این مناطق صحبت کردیم.

 

مخبر افزود: مردم خیلی در فشار بودند لذا باید بسرعت تصمیم گیری کرد زیرا مردم در مناطق سیلزده با سرما مواجه هستند.

 

وی تصریح کرد: وسایل بسیاری از خانه ها در مناطق سیلزده جنوب کرمان از بین رفته و صحنه های سختی را امروز شاهد بودیم.

 

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: ما شرمنده مردم هستیم امیدواریم بسرعت مشکلات مردم در مناطق سیلزده برطرف شود.

 

وی به سیلاب اخیر کشور اشاره کرد وگفت: رییس جمهور دستور دادند در چهار استان سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان و فارس از نزدیک مسایل و مشکلات مناطق سیلزده بررسی شود.

 

وی افزود: جمع بندی مشکلات به هیات دولت برده و تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------