آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

تصاویر | همه چیز درباره بازداشت و زندگی نوجوان 17 ساله صاحب «قرارگاه جهادی»



اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید
ساعاتی پیش رئیس حوزه قضایی بخش موسیان و دشت عباس استان ایلام خبر از بازداشت «مهرشاد سهیلی» داد.

به گزارش همشهری آنلاین، خبر بازداشت مهرشاد سهیلی در حالی منتشر شد که صفحه ای که به نام او در توئیتر فعال شده است صبح امروز پست تسلیت درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی را منتشر کرد. بر این اساس احتمالا ساعاتی بعد بازداشت شده است یا اینکه صفحه او را شخص دیگری اداره می کند.

 

اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید

سهیلی چند روز پیش هم در توئیتی دیگر مدعی شد که « با توجه ضرورت دفاع از حق خود و مبارزه با دروغ پراکنی و بی اخلاقی در فضای رسانه از روزنامه و خبرنگار فرهیختگان شکایت قضایی کردم و نتیجه دادگاه را حتما به اطلاع افکار عمومی خواهم رساند.»

 

منظور او دو گزارش زیر بود که نتیجه سفر خبرنگار فرهیختگان به ایلام و پیگیری دقیق اقدامات سهیلی بود.

 

انتشار گزارش های فرهیختگان بازتاب بسیاری در فضای عمومی جامعه داشت و انتقادهای بسیاری را متوجه سهیلی و اقدامات او کرد.

 

در پی این واکنش‌ها صفحه توئیتر او با انتشار عکسی از سهیلی نوشت:

«روز گذشته در حادثه‌ ای مهرشاد سهیلی از ناحیه‌ی پای راست دچار شکستگی شد. (این عکس در حاشیه مراسم روز ولادت حضرت زهرا (س) در استان خوزستان ثبت شده است)»

 

عکسی که روی آن نوشته بود «نوجوانی که ناجوانمردانه قضاوت شد»

 

اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید

حال عین الله نیازی فر  رئیس حوزه قضایی بخش موسیان و دشت عباس اعلام کرد که در راستای نیابت قضائی دستگاه قضائی استان قم و با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) صبح امروز مهرشاد سهیلی بازداشت و با قرار قانونی روانه زندان شده است. وی اظهار داشت: این حوزه قضائی مجری اجرای دستور نیابت قضائی بوده و از محتوای پرونده متهم بازداشت شده مطلع نیست.

 

سهیلی را اکنون خیلی ها می‌شناسند. نوجوانی که در عکس هایش معمولا چفیه ای بر دوش دارد و با تیپ و لباس فعالان جهادی دیده می شود. اما این نوجوان در پوشش نام نهادهایی چون سپاه پاسداران و نیز ارتباط با مراجع و فعالیت‌های جهادی وکارهای خیریه در استان‌های محروم ایلام و سیستان و بلوچستان اقدامات حیرت انگیزی انجام داده بود. 

 

اقداماتی که گرچه چند سال با تاخیر، اما بالاخره موارد عجیبی از پشت پرده کارهای او برملا شد که نشان از سوءاستفاده های گسترده می‌داد. آخرین آن هم نام شهید علی لندی بود که شرح آن در گزارش فرهیختگان آمده است.

 

در مجموع روابط این نوجوان و ادعاهای او و عکس هایی که به بهانه های مختلف با علما و مراجع می گرفت و اینکه با این کارها راه را برای سوءاستفاده خود باز می‌کرد سوال های زیادی را ایجاد کرد.

 

به هر روی اگر بخواهیم به خلاصه ای از اقدامات او اشاره کنیم، نتیجه گیری گزارش فرهیختگان کافی باشد: «می‌گویند «ژوزف گوبلز»، وزیر تبلیغات دولت نازی هیتلر گفته که «دروغ هر قدر بزرگ‌تر باشد، باور آن برای توده‌های مردم راحت‌تر است.» به نظر می‌رسد سهیلی در تبلیغات خود از تکنیک «دروغ بزرگ» گوبلز استفاده می‌کند. او با استفاده از این تکنیک و با بهره‌مندی از تمام حفره‌هایی که در سیستم وجود دارد، توانست مجوز فعالیت را از بسیج سازندگی تهران اخذ کند؛ با مراجع دیدار کند؛ همراه اول را به‌عنوان اصلی‌ترین بنگاه تولید سرمایه تعریف کند و از این طریق، در رسانه‌ها پول‌پاشی کند. او از تمام این حفره‌ها، نهایت سوءاستفاده را برده است. یکی از شیوه‌های سهیلی برای چهره شدن، راه انداختن پویش‌های متفاوت و بدون حاصل بوده است. او یا خودش صاحب یک پویش بوده است یا حداقل دبیری پویش‌های سطح ملی و فراملی را برعهده داشته است. در همین پویش‌ها او از الگوی رسانه‌ای گوبلزی‌اش غافل نبوده است. قرارگاه او در اسفند ۹۸ پویشی با عنوان «در خانه بمانیم» با محوریت زیارت عاشورا ایجاد کرد. در این پویش مردم برای رفع بلا از کشور دعای توسل، دعای ندبه و زیارت عاشورا قرائت می‌کردند.

 

پس از تعطیلات نوروز در ۱۶ فروردین‌ماه، سهیلی اعلام کرده که ۱۳ هزار و ۱۵۴ نفر در این پویش شرکت کردند. با این حال او در ۲۴ فروردین‌ماه یعنی ۸ روز بعد، گفته است: «صبح امروز حضور مردم در این پویش فرهنگی از سقف یک میلیون عبور کرده است. این درحالی است که سایت‌های دریافت آثار مردم دچار اختلال شده است.» اینکه چگونه در بازه تعطیلات و فرصت مردم برای خواندن زیارت عاشورا ۱۳ هزار نفر در پویش شرکت می‌کنند و در یک بازه ۸ روزه این رقم به یک میلیون می‌رسد، خود جای سوال دارد که البته در بین ابهامات سهیلی این خیلی به چشم نمی‌آید. البته در این پویش قرار بوده که ۲۰ کمک‌هزینه کربلای معلی و صدها جایزه نقدی هم به برگزیدگان پرداخت شود اما از سرنوشت قرعه‌کشی خبری نیست. او در تیر ۹۹، دبیر «جشنواره خلوت انس» می‌شود که در ایران و کشورهای اسلامی آغاز شده اما از نتایج آنها هم خبری در دست نیست.

 

تازه‌ترین جشنواره‌ای که سهیلی آن را در دست گرفته است و از طریق آن توانسته با حجت‌الاسلام قرائتی، آیت‌الله نوری‌همدانی و آیت‌الله جوادی‌آملی دیدار کند، «جشنواره شهید علی لندی» است. طراح این جشنواره موسسه امام صادق(ع) یعنی موسسه مهرشاد بوده اما او که از حساسیت‌ها آگاه بوده، نخستین خبر را به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم به رسانه‌ها می‌فرستد و پس از آن زمام امور را در دست می‌گیرد. درحال حاضر تمام این پروژه در اختیار مهرشاد سهیلی و تیم اوست. او البته حجت‌الاسلام شعبان‌زاده، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قم را به‌عنوان رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره معرفی کرده اما مدیریت جشنواره را در اختیار دارد. به احتمال بسیار قوی، مراجعی که در این برنامه شرکت کرده‌اند اطلاعی از قضایای پشت پرده آن نداشتند و سهیلی در این زمینه نیز توانسته به خوبی از ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی برای خودش استفاده کند. این جشنواره مثل تقریبا پویش‌های سهیلی، «مجازی» است و افراد آثارشان را در قالب عکس، فیلم، شعر و مقاله در سایت ثبت می‌کنند. سهیلی خودش استقبال از این جشنواره را بی‌نظیر می‌خواند: «چنین جشنواره‌ای در این برهه از زمان بی‌نظیر است. بچه‌ها آنتن تلویزیونی رفتند.مراجع و آقای قرائتی پیام دادند.دیدارهای لشکری و کشوری داشتیم و ادامه هم دارد.»

 

چند نکته درباره زندگی مهرشاد سهیلی

سهیلی حتی دیپلم هم ندارد و مدتی پیش ترک تحصیل کرده تا درسش را در حوزه ادامه دهد اما بعد از یک سال از حوزه هم چون «به روحیه‌اش نمی‌خورده» انصراف داده است. سهیلی به گفته خودش در کمتر از دو سال رقمی در حدود ۳ تا ۶ میلیارد تومان از طریق کار جهادی و  فرهنگی و با عنوان فرماندهی «قرارگاه جهادی حضرت مهدی» به حساب‌های موسسه و بعد هم به حساب‌های شخصی‌اش منتقل کرده است.  اواخر سال گذشته سازمان بسیج سپاه پاسداران روی اقدامات او حساس می شود و یکی از حساب‌های قرارگاه مورد ادعای او را مسدود می کنند که در آن زمان در این حساب‌ ۳۰۰میلیون تومان پول وجود داشته است. سهیلی آن گونه که خود گفته، با پول‌هایی که به دست آورده در ایلام خانه و ماشینی خریده که به نام مجید بلوطی بوده است.

 

فرهیختگان در پایان گزارش خود به نکته مهمی اشاره می کند: «اگر چه سهیلی در درس نبوغ خاصی نداشته و ندارد و درحال حاضر مشخص نیست او ترک تحصیل کرده یا خیر اما به‌طور حتم او دارای نبوغی است که توانسته حفره‌های موجود در بخش‌های مختلف را شناسایی کند و خودش را تبدیل به یک چهره کند. او در ۱۷ سالگی به خوبی آموخته چگونه انسان‌ها را بخرد و با خود همراه کند. کاری که در موسیان به خوبی آن را انجام داده است. سهیلی یک نمونه بود تا نهادها و مجموعه‌هایی که او را به این نقطه رسانده‌اند، کمی هوشیارتر شوند. شاید ده‌ها و صدها سهیلی دیگر روزی چنین سودایی را در سر بپرورانند. تا پیش از شکل‌گیری ده‌ها و صدها سهیلی، حفره‌ها را بپوشانید.»

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------