آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان | مقام آمریکایی: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ايران مطلع هستیم

برخی منابع محلی از شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان در شمال غرب اصفهان خبر می‌دهند. فارس نوشت: برخی منابع محلی از شنیده شدن صدای…

امام جمعه تهران: واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال به عده‌ای معدود،‌ خطای راهبردی است



امام جمعه تهران،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
امام جمعه موقت تهران ضمن استناد به بیانات رهبری در حوزه ورزش و جوانان در مورد واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال گفت: خطای راهبردی در واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال این است که عده‌ معدودی بخواهند این سهام را در دست بگیرند. سهام باید به هواداران واگذار شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد در نماز جمعه (۲۹ بهمن) اظهار کرد: در آغاز ورود به سال دیگر انقلاب اسلامی می‌خواستم به یکی از دستاوردهای مغفول‌ انقلاب اسلامی اشاره کنم؛ حوزه ورزش. توجه به بیانات رهبری در دیدار مدال آوران المپیک ۲۰۲۰ با مقام معظم رهبری، برای مسئولان خصوصا دولت محترم ضروری است. موفقیت چشمگیر تیم فوتبال ملی کشور در بازی‌های آسیایی پیامی داشت و آن این بود که ما می‌توانیم در رقابت با قدرت‌ها در جایگاه بین‌المللی قرار بگیریم. 

 

امام جمعه موقت تهران با استناد به بیانات رهبری گفت: قهرمانی در سطح بین‌المللی حامل پیام توانایی، نشاط و همت است. قهرمانان ملی مصداق امید و نشاط هستند. ما در عرصه‌های گوناگون فرهنگی و ادبی هم نام‌ و نشان‌های بین‌المللی زیادی داریم. رهبری فرمودند که حضور یک بانوی مسلمان باحجاب در کرسی رقابت المپیک نه تنها مانع حضور در عرصه ورزشی و مدیریتی و علمی نیست بلکه بانوان باحجاب می‌توانند پیشگام باشند. حجاب مانع از درخشش نیست. 

 

ابوترابی‌فرد با استناد به گزارش کمیته ملی المپیک اظهار کرد: ۳ میلیون ۸۰۰ هزار جوان با وقت گذرانی در حوزه ورزش در اندیشه دستیابی به جایگاه ملی و منطقه‌ای هستند. اگر به این حوزه بپردازیم، از یک سرمایه ملی اجتماعی پاسداری کرده‌ایم. دولت و مجلس به این مهم توجه کرده و ظرفیت‌های لازم را مد نظر قرار دهند. در بازی المپیک ۲۰۱۲ لندن و در آغاز تحریم‌های جهانی تیم ایران با هفت مدال طلا و در مجموع ۱۳ مدال از بین ۲۰۴ کشور رتبه ۱۲ در دنیا را کسب کرد. این در حالی که هشت کشور از ۱۰ کشور اول جزء اقتصادهای برتر جهان هستند. این یعنی جمهوری اسلامی در اوج تحریم در رقابت با اقتصادهای برتر رتبه دوازدهم را کسب می‌کند و در سال ۲۰۲۰ رتبه بیست و هفتم را کسب کردیم و اگر یک مدال طلای دیگر به دست می‌آوردیم در رتبه ۲۰ یا ۲۱ قرار می‌گرفتیم.

 

ابوترابی‌فرد در بخش دیگری از سخنانش درباره باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال گفت: دنیای فوتبال یک حوزه ورزشی خاص نیست. ورزش وجه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دارد. مدیریت ورزش نیازمند فرآیندی نظام‌مند است. خطای راهبردی در واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال این است که عده‌ معدودی بخواهند این سهام را در دست بگیرند. سهام باید به هواداران واگذار شود و باید برای خرید سهم محدودیت قائل شد. بعضی کشورهای پیشرو به صورت تعاونی اداره می‌شوند یعنی ۱۶۰ هزار هوادار سهم باشگاه را در دست دارند. 

 

ابوترابی‌فرد با استناد به فرمان امیرالمومنین علی‌(ع) به مالک اشتر در هنگام فرمانروایی مصر، گفت: اقتدار سیاسی، دفاعی، علمی و امنیتی و البته رویش اندیشه ناب اسلامی دستاورد نگاه به دو اصل کلیدی توسعه انسانی (اسْتِصْلَاحَ أَهْلِهَا) و توسعه اقتصادی (عمارة بلادها) است که باید مورد توجه مدیران ارشد، مدیران میانی و مردم باشد. برای رسیدن به این دو هدف باید یک نظام پایدار خلق ثروت در کار باشد. هزار و ۴۰۰ سال پیش امیرالمومنین به اصلی‌ترین ابزار مدیریتی اشاره کرده است. نظام تامین مالی مبتنی بر مالیات و اقتصاد مولد برای خلق ثروت و دوم، تامین امنیت.

 

خطیب نماز جمعه تهران گفت: امیرالمومنین به مالک می‌گوید که تو حق فروش منابع مصر را نداری. تو باید مالیات دریافت کنی و اساس اداره کشور را بنیان گذاری. بعضی اهل قلم نقدهایی به این سخنانم داشته و دارند، اما امیرالمومنین راه‌های اخذ مالیات را مطرح کردند. حضور مردم، صاحبان اندیشه و کارآفرینان در عرصه خلق ثروت برای بهتر کردن شرایط اقتصادی است. ابزار دوم هم جهاد امنیتی است. انقلاب اسلامی با رهبری مبتنی بر آموزه‌های وحیانی، با حضور شهدا و خانواده‌هایشان و آزادگان و جانبازان، این امنیت را خلق کرده است. امروز جمهوری اسلامی جزء چند قدرت معدود تامین‌کننده امنیت منطقه و جهان است.

 

ابوترابی‌فرد ادامه داد: امیرالمومنین در ادامه بعد از تعریف اهداف و ابزار دستیابی به آن، مالک را به تقوا دعوت می‌کند. منظور امیرالمونین این است که عدالت و سیاست بهم گره خورده است. اگر نسبت این دو بهم بخورد، وضعیت شبیه جنگل کشورهای غربی می‌شود. برای حرکت به سوی نظام سیاسی مورد نظر امیرالمونین باید آراسته به تقوا باشیم. 

 

ابوترابی‌فرد با استناد به نهج البلاغه امام اول شیعیان گفت: حضرت علی(ع) می فرمایند درباره بندگان خدا و شهرها و سرزمین‌ها تقوا داشته باشید. یعنی مسئول هم در برابر مردم و هم در برابر کشور مسئول است. امیرالمؤمنین تأکید می‌کنند که مسئولان در مورد سرزمین‌هایی که می‌توانند آباد باشند و نشدند، مورد مواخذه قرار خواهند گرفت. حتی در مورد حیوانات و محیط زیست هم از مسئولان سوال خواهند کرد. هر چه آراسته به گوهر تقوا باشیم، می‌توانیم انجام وظیفه کنیم؛ بنابراین خودسازی گام نخست جامعه‌پردازی است. اگر خودسازی و جامعه‌پردازی صورت بگیرد، مقدمه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی صورت خواهد گرفت. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------