آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

امام جمعه اصفهان: بن سلمان مسلمان نیست



امام جمعه اصفهان،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
امام جمعه اصفهان گفت: آمریکا برای فروش اسلحه‌های خودش به اوکراین این کشور را خلع سلاح و تشویق به جنگ کرد.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه ترک گناه بالاترین عبادت است، اظهار داشت: کسی که بر آنچه خدا به او روزی داده است غنی‌ترین انسان است، این افراد تلاش می‌کنند و درآمد دارند اما به داشته خود نیز قانع هستند.

 

وی گفت: برای بهترین و غنی‌ترین فرد بودن باید واجبات را عمل کنیم و قناعت پیشه کنیم.

 

امام جمعه اصفهان ضمن تبریک اعیاد پیش رو در ماه شعبان اظهار داشت: ولادت‌های زیادی را در این ماه داریم که برکات زیادی را به همراه خواهند داشت، ماه شعبان ماه پیامبر اکرم است و ایشان در همه این ماه روزه می‌گرقتند و به ماه رمضان وصل می‌کردند.

 

روزه گرفتن از ماه شعبان ثواب بسیار دارد

وی افزود: بر اساس روایاتی پیامبر فرمودند که روزه گرفتن در ماه شعبان ثواب بسیار دارد ضمن اینکه توصیه شده است در این ماه زیاد استغفار کنیم و صدقه نیز بدهیم چرا که این ماه بهار صدقه و استغفار است.

 

آیت‌الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه در سال جاری ماه شعبان با هفته نیکوکاری همراه شده است، گفت: مردم نباید خلاف اخلاق اسلامی و انسانی عمل کنند و ضروری است که به همدیگر و نیازهای نیازمندان توجه کنند.

 

وی با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) همواره دغدغه نیازمندان و فقرا را داشتند، گفت: در دوران انقلاب نیز برای این امر نهادهایی مانند کمیته امداد، بنیاد مسکن، بهزیستی، بنیاد مستضعفان و … راه‌اندازی شد و نباید کار این نهادها روی زمین بماند.

 

افزایش ۴۰ درصدی کمک به مردم اصفهان از سوی کمیته امداد

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه کمیته امداد استان اصفهان در سال ۱۴۰۰ در زمینه‌های مختلف پیشرفت داشته‌اند، گفت: در کمک به مردم ۴۰ درصد بیش از سال گذشته، در زمینه اشتغال برای افراد تحت پوشش کمیته نیز کارهای مختلفی را انجام داده و کارهای دیگری که مجال بیان آنها نیست.

 

وی ابراز داشت: هر سال درصد نسبتاً بالایی استان اصفهان در زمینه کمک‌های مردمی بیشتر از دیگر استان‌ها بهره دارد و این امر جای افتخار دارد.

 

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به هفته نهالکاری نیز افزود: باید همه نسبت به حفاظت از درختان توجه داشته باشند و هر نفر یک درخت به نام حضرت امام حسین (ع) بکارد چرا که امسال روز درختکاری مصادف با میلاد این امام بزرگوار است.

 

کاشت درخت صدقه‌ای در راه خدا است

وی با بیان اینکه کاشت درخت صدقه‌ای در راه خدا است، ادامه داد: این امر می‌تواند تا پایان عمر تأثیرات خوبی را برای عموم داشته باشد.

 

امام جمعه اصفهان در ادامه با بیان اینکه دشمن نمی‌تواند پاسداران را ببیند و آنها را تحریم می‌کند نشان از قدرت سپاه و بسیج دارد، گفت: باید به قابلیت‌های این دو نهاد بیش از گذشته توجه شود و مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی همچنین با اشاره به جنگ اوکراین و روسیه و منویات رهبر معظم انقلاب در این ارتباط ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما جنگ را دوست نداریم در هیچ کجای دنیا و طرفدار صلح هستیم.

 

آیت‌الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب جنایتکاران غربی و به ویژه آمریکا به هیچکس پناه نمی‌دهند، ریشه همه این جنگ‌ها آمریکا است و دلیل آن این است که اوکراین همه ابزارهای جنگی و حتی کلاهک‌های اتمی را داشت و جز کشورهای پیشرفته در سلاح جنگی بود.

 

وی اضافه کرد: آمریکا از اوکراین خواست تا سلاح‌هایش را پس بدهد و یا بفروشد و به گونه‌ای اوکراین را خلع سلاح کرد همان کاری را که با ژاپن کرد و امروز اگر کشوری به ژاپن حمله کند پیروز خواهد شد.

 

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه رئیس جمهور اعلام کرده که آمریکا آنها را رها کرده است، ادامه داد: آمریکا بد عهدی می‌کند و کشورها را خلع سلاح کرده و آنها را تشویق به جنگ با دیگر کشورها می‌کنند تا بتوانند به آنها اسلحه بفروشند.

 

وی با بیان اینکه مردم اکراین با حکومت این کشور همراه نیستند، تصریح کرد: اگر این‌طور نبود شهرها را ترک نمی‌کردند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه مسلمانان باید با دشمنان اسلام مخالف باشند، افزود: بن سلمان قصد ارتباط با ایران دارد و این در حالی است که اسرائیل را نیز تأیید می‌کند و از نگاه ما این فرد مسلمان نیست.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------